Foto'tjes van mijn Z-project totnutoe

z716F1

MF'er
25 jun 2003
168
1
Het project zitje van schuim tot eindresultaat
(alleen dit was al een project op zich)

full
 
vanavond was het spuitwerk klaar en heb het even grof in elkaar gezet om er even van te genieten.
Niks zit nog vast, dus alles zit scheef, maar moet het toch even delen met iedereen, want het begint na een jaar bouwen eindelijk op een motor te lijken

full


zal binnenkort als het goed gemonteerd is eens een goede foto buiten maken.
 
:} Ziet er schitterend uit, ben erg benieuwd naar het eindresultaat. :} :}
Wel blijven posten hoor!!
 
jahaahhh, da's mooi man, echtig prachtig :} . Zitje is perfect voor die tank, alles zit lekker strak. Nog wel een vraagje: die kuip heb je precies ook wel deels zelf gefabriceerd? Ik meen de lijn van een ZXR te herkennen, maar die ronde koplamp erin is machtig mooi (lekker retro, ik durf zelfs te zeggen da'k het zo mooi vind als de Duc MHevo). Als iedereen hier z'n brikkie-caferacer-whatever zo zou presenteren... Sorry voor de anderen, maar dit is tot nu toe voor mij de mooiste!
edit: ik heb net je andere posts gezien, man, wat heb jij een lekker stukje fiets in elkaar geknutseld. Dat frame lijkt me een Egli-achtig ding / kijk eens op Eurospares? wat je daar allemaal voor exotiek hebt aanhangen, prachtstuk! Vraagje; hoelang ben je nou een beetje bezig geweest?
 
Laatst bewerkt:
Nog wel een vraagje: die kuip heb je precies ook wel deels zelf gefabriceerd? Ik meen de lijn van een ZXR te herkennen,

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het ook ooit door Bakker gebruikt ergens begin '80. Ik heb er overigens behoorlijk in lopen zagen, plakken en slijpen om het een beetje te laten passen.
 
Te mooi , meer en hogere resolutie foto´s please ( zodanig dat mijn toetsebord helemaal verdrinkt :9~ )
 
Mooi werk, mag ik vragen wat voor schuim je gebruikt hebt? En hoe je dat bewerkt hebt?

Ja natuurlijk
Naam van het schuim weet ik niet, maar het is volgens mij een variant van polystyreen. Het wordt vooral toegepast onder betonnen funderingen, heb een plaatje van iemand gebietst.
Mooie is dat het een gesloten cel heeft.
Ik heb de platen met PUR schuim aan elkaar geplakt.
Ik het het zitje met zaag vijl en uiteindelijk schuurpapier bewerkt.

Als je zo iets zelf gaat doen heb ik nog wel wat meer tips.
 
Ja natuurlijk
Naam van het schuim weet ik niet, maar het is volgens mij een variant van polystyreen. Het wordt vooral toegepast onder betonnen funderingen, heb een plaatje van iemand gebietst.
Mooie is dat het een gesloten cel heeft.
Ik heb de platen met PUR schuim aan elkaar geplakt.
Ik het het zitje met zaag vijl en uiteindelijk schuurpapier bewerkt.

Als je zo iets zelf gaat doen heb ik nog wel wat meer tips.


NOU HEEL GRAAG !!!! ik wil toch mijn eigen zitje gaan maken, maar dit ziet er wel heel gaaf uit !!
 
Was wel van plan om het zelf te gaan doen. Gaat Pur niet te veel werken tussen dat schuim?

Nee valt erg mee. Je moet er maar heel weinig pur tussen doen.
Eerst de platen met een plantenspuit even vochtig maken.
alles goed op elkaar klemmen +/- uurtje later zit het perfect vast.

Ik heb zelf het zitje in 4 aparte (lossende)delen over het schuimmal heen gelamineerd. (nadat ik eerst geprobeerd had een contramal te maken, wilde denk ik te snel want mislukte)

Voordat ik ging lamineren (polyesteren) heb ik het zitje met vloeibaar kaarsvet ingesmeerd. Let op dit goed dik te doen want het styreen in de polyester tast het schuim aan.

De 4 losse delen van 2 lagen glasweefsel (fijn geweven, niet dat grove) heb ik vervolgens met hars aan elkaar geplakt en aan de binnenzijde verder versterkt met glasweefsel (dat grove spul) en hars.

Materiaal kun je bij een scheeps winkel halen (bv. Sunspeed in Enkhuizen)
In mijn zitje is zeker 3L hars gegaan, en 4mtr^2 weefsel.

Belangrijk !!!, goed ventileren, zeker als je een relatie hebt, mijn vriendin was er niet erg blij mee, dat ik de spulletjes in de keuken liet uitharden. ;)

Nog belangrijker !!!, bij het schuren van glasvezel moet je jezelf goed inpakken, want het jeukt tot aan je naad. :(

Dit zijn de tips vandaag, misschien schiet me later nog wat te binnen dan voeg ik het toe

suc6, mijn zitje koste me heel wat avondjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan