Voorvork verlagen?

Akira

MF'er
9 mrt 2004
48
0
Twente
Ben net overgestapt van sport motoren naar een Intruder 750 '86. Eén proefritje en ik was verkocht. Had ik dat maar 3 jaar geleden gedaan.
Nu wil ik deze motor grondig verbouwen. Verbouw ervaring met sport bikes heb ik. Op het chopper gebied weet ik weinig.
-Is het mogelijk om mijn voorvork te verlagen?
 
Ik vraag me af, of ooit iemand een USD-voorvork in een custom heeft gemonteerd. ...en wat voor effect (zowel esthetisch als technisch) dit heeft.
 
Upsidedown in een Custom is juist heel gewild (maar duur).
Er zijn wel verlagingingskitjes voor voorvorken (Cobra geloof ik).
Een andere oplossing is de poten wat door je balhoofd laten steken. Een cm winst is zo geboekt!
 
Wat ikzelf heb gedaan is een spacer van 4cm boven de rebound veer plaatsen (tussen de 2 pijlen dus) Bijkomend voordeel: je vering wordt iets strakker.

full
 
stukje van binnenpoten afslijpen wil ook prima.

P.S. UPSD vorken van crossers willen nog wel 's heel goedkoop tweedehands zijn. Zijn met enige aanpassingen (strakkere vering?) prima op een chopper.
 
Upsidedown in een Custom is juist heel gewild (maar duur).
Er zijn wel verlagingingskitjes voor voorvorken (Cobra geloof ik).
Een andere oplossing is de poten wat door je balhoofd laten steken. Een cm winst is zo geboekt!

Doorsteken lijkt mij prima.
Nu roep ik wel dat ik mijn voorvork wil verlagen, maar is dat gebruikelijk bij choppers? Leek mij een leuk idee.
 
Doorsteken lijkt mij prima.
Nu roep ik wel dat ik mijn voorvork wil verlagen, maar is dat gebruikelijk bij choppers? Leek mij een leuk idee.

Gebruikelijk...mwah... Daar waar de meeste choppers-rijders hun voorvorken verlengen, ga jij 'm juist verlagen. Wellicht dat 't wel een heel mooi effect heeft. Als je zover bent, laat dan even wat foto's zien. Ben erg nieuwsgierig. Wellicht een nieuwe trend onder chopper-rijders?
 
Doorsteken lijkt mij prima.
Nu roep ik wel dat ik mijn voorvork wil verlagen, maar is dat gebruikelijk bij choppers? Leek mij een leuk idee.

Let er wel op dat je niet te ver doorsteekt anders kan het bij volledig inveren (verkeersdrempel :? ) wel eens gebeuren dat je spatbord in contact komt met onderdelen die daar niet voor bedoeld zijn :P
 
Doorsteken lijkt mij prima.
Nu roep ik wel dat ik mijn voorvork wil verlagen, maar is dat gebruikelijk bij choppers? Leek mij een leuk idee.

Ja hoor, gebeurt wel vaker. Stel je wilt een lage chopper maar niet de balhoodhoek veranderen. Dan is verlagen een goed plan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan