Synchroniseren

Bigron

MF'er
23 apr 2004
165
0
Den Helder
Volgens het tech.werkboek kan ik de carb`s synchroniseren d.m.v. een stelschroef
die tussen de carb`s zit. Helaas kan ik deze niet vinden, maar bij de carb. van de achterste cil. zit aan de zijkant wel een stelschroef die klepaanslagschroef
wordt genoemd en volgens mij de dezelfde functie heeft als de stationare stelschroef.
Wordt daarmee de carb. van de achterste cil. mee gesynchroniseerd met die van de
voorste cil.

M.vr.gr.
 
Ik denk het niet.
De schroef die je hebt gevonden is (waarschijnlijk)om het stationair toerental in te stellen.
Maar begin eens met vertellen/schrijven over welk type motor we het hebben.
 
als je je tank eraf haalt zie je op beide carburateurs een hevel of een kabel die beweegt als je aan het gas draait.
de lengte hiervan is bij één of bij beide carbs te verstellen.
synchroniseren doe je nadat je kleppen en onsteking gesteld hebt.
dit doe je met vacuumklokken of kwikkolommen, op het gehoor vereist de nodige ervaring.
door jouw vraagstelling krijg ik de indruk dat het helemaal nieuw voor je is en zou ik er ook niet aankomen als ik jou was.
als je toch gaat rommelen kijk dan even of je van die koperen propjes op je stationair luchtschroeven hebt zitten.
dit doen sommige usa staten vanwege het milieu en daardoor loopt je motor onderin te arm.
als je die eruit haalt (laat halen) kan je hem gewoon stationair afstellen en loopt hij al beter
 
Klopt. Dit gedeelte is mijn eerste keer enja beide gaskleppen worden door een gaskabel bediend. Stationaire kan ik beide carb`s aan de rechter kant instellen maar van de carb. van de achterste cil. is de stelschroef geborgen/vastgezet maar hoe weet ik dan of de linker cil. stationaire ook goed meedraaid.
Ik heb de indruk dat de achterste cil. niet goed meekomt omdat deze pas later op bedrijfstemp.komt t.o.v. de voorste cil.
De kleppen speling heb ik gesteld en is inorde.
De koperen prop zit die op de plaats van de stationaire mengselstelschroef ??
of ergens anders.
Wat als ik d.m.v. vacuummeters dit gaat testen en beide meters geven een verschillende waarde aan hoe moet dit dan gesteld worden als het niet de gasklep-
aanslag is.
 
0


Dit is de carburateur
 
Laatst bewerkt:
Hoi,even uit mijn hoofd hoor..........je beide carbs worden bediend door 1 gaskabel,nu zit er ergens tussen je twee carbs een stelmogelijkheid (een kruiskopschroef met tussen twee plaatjes boven en onder een veertje.Dit hele spul gaat mee op en neer als je gas geeft..........zie je dat?
Met die schroef stel je ze synchroon.
Ik geloof trouwens niet dat dat iets te maken kan hebben met het feit dat de ene cylinder eerder op temperatuur is dan de ander hoor.
 
is het niet zo dat de achterste car een grotere sproeier heeft?

de meeste luchtgekoelde 4 cylinders hebben in de carbs van 2&3 ook een grotere sproeier.

stationair moet toch hetzelfde zijn voor alle cylinders, dan pas synchen.
draai een parkertje in het koperen propje, trek je het er zo uit.

Kijk eens op http://www.copperleife.com/craig/bikes/xv_virago/ of op http://www.tr1.de en anders is er altijd nog http://viragotech.com/

Plaatje van de synch schroef:
hitachi_sync_screw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de schroef die veerbelast is gevonden tussen de carb`s en deze staan nu
op een dezelfde waarde ik ben nu van het geklop af gelukkig(klop klop).
De motor rijdt beter maar trilt nog iets, is er nog iets wat je kan afstellen of
is dit toch normaal bij deze v-twins machine.
Zo ja of nee ik hoor het wel.

Groetjes
 
Het trillen valt opzich best mee hoor, het alleen zo als je rijdt voel je het
en kan voor de rest geen kwaad (denk ik).
Hiervoor had ik geen ervaring met v-twins zodoende denk je dan klopt dit wel
vandaar de vraag.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan