Donateur van MF worden?

Met 300 betalende leden heb je al snel bijna 10.000 ouderwetsche guldens binnen, daar komen dan ook nog eens gesponsorde banners bij van een x bedrag.

Is dat hosten van deze PHP forum site nou echt zo duur of gaat er iemand in dienst komen om de site actief bij te houden?
Het hosten van een forum is idd duur en dan te bedenken dat we onze grootste kostenpost, namelijk de bandbreedte, gesponsord krijgen. De hardware moet uit onze eigen zak komen en dat is duur. Daarnaast willen we een speklaag opbouwen voor toekomstige problemen. We proberen er alles aan te doen om te voorkomen dat motor-forum op zwart gaat en daar is jammer genoeg een hoop geld voor nodig. Er zijn trouwens geen plannen om iemand in dienst te nemen voor het onderhoud van de site.
 
Met 300 betalende leden heb je al snel bijna 10.000 ouderwetsche guldens binnen, daar komen dan ook nog eens gesponsorde banners bij van een x bedrag.

Is dat hosten van deze PHP forum site nou echt zo duur of gaat er iemand in dienst komen om de site actief bij te houden?
Koop eens twee servers kijk eens wat er over blijft O-)

[me]Tafkaf weet toevallig hoeveel tijd de hele crew eraan besteed ....das best veel :} *D
[/me]


ps kijk eens op een gemiddelde avond naar het aantal gebruikers online ;)
 
Met 300 betalende leden heb je al snel bijna 10.000 ouderwetsche guldens binnen, daar komen dan ook nog eens gesponsorde banners bij van een x bedrag.

Is dat hosten van deze PHP forum site nou echt zo duur of gaat er iemand in dienst komen om de site actief bij te houden?
Nee, er zijn geen plannen om iemand in dienst te nemen en nee, de crew krijgt geen vergoeding (in wat voor vorm dan ook) voor de tijd die ze in MF stoppen. Liefdewerk oud papier dus :)
 
Zoals ik al zei ben ik er niet tegen, maar of 15 Euro veel of weinig is hangt af van de persoonlijke situatie. Al kan ik het makkelijk betalen vind ik het toch een rijkelijk hoog bedrag voor een logootje en geen banners. (En voor je hier op reageert... ik weet dit is een erge "kort door de bocht benadering")

En ja, ik weet dat het vrijwillig is, dus ik hoef het niet te doen. En ik kan dan gewoon door MF-en.

Voorop gesteld ben ik het er uiteraard mee eens dat er in principe niemand eigen geld in zou hoeven moeten steken. (En dat gebeurt nu wel, dus is een bijdrage alleszins gerechtvaardigd) En als de vrijwilligers er iets van zouden opstrijken ook geen probleem. Al die inspanningen mogen best beloond worden. Maar zoals hiervoor al geschreven werd; met "slechts" 300 leden (er zijn er inmiddels toch al zo'n 13.000 geregistreerd, of vergis ik me nu?) levert dat al zo'n 10.000 ouderwetse guldens op.

Ik weet uit ervaring dat al die servers en diensten klauwen met geld kosten en je je als buitenstaander daar nogal op kunt verkijken. Maar het lijkt mij toch niet onbillijk om enig inzicht te krijgen in de achterliggende motivatie waaruit een bedrag als dit is opgebouwd.

Verder zou je bijvoorbeeld in zo'n bedrag automatisch de toezending van een MF-sticker (naar keuze) kunnen implementeren. Dat geeft nog eens meer de betrokkenheid aan. Ook zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld voor (vol)betalende donateurs eens per jaar een onbetaald of met korting georganiseerd evenement te bezoeken. Bijvoorbeeld een korting op een entree bij de motorrai of de TT. (Moet er wel wat met die organisaties te onderhandelen zijn, maar dat moet wel haalbaar zijn denk ik.) Op die manier geef je het lidmaatschap of donateurschap nog iets meer inhoud. En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken. Het is dan niet alleen de MF-spirit waarvoor je betaalt.

En als die speklaag erg dik is geworden, gaat die contributie dan ook weer omlaag? Zo ben ik al bijna 25 jaar lid van de TRS-80 gebruikersvereniging. (Voor wie niet weet wat dat is; Een computer als voorganger van de PC.) Doordat daar op een gegeven moment ook een ruim overschot in de financiele middelen kwam betalen leden die voor 1996 lid waren geen contributie (hetgeen elk jaar weer wordt bekeken) Dus ik betaal nu al sinds die tijd niets meer en ben toch nog steeds lid. Dat is denk ik heel mooi en "eerlijk" opgelost.
 
Tis maar 1 malig hoor die donatie ;)

Een klein/plaatselijk sportclub draait ook op vrijwilligers, die houden er ook geen geld aan over en daar betaald je toch ook contrubitie :? De één heeft ze hobby in schaaten/voetballen en de ander het lezen op m-f. Ik zie het probleem niet...

15€ + een mf-sticker heb je er een donateur bij O-)
 
Ach, als ik een keer moet tanken ben dat bedrag ook kwijt, en ik zal echt niet minder voor rijden :]

Dus, formuliertje ingevuld :)
 
Ik reageer even kort, we zijn een stichting. Zoals je wellicht weet is het bij een stichting niet de insteek om winst maken. Zegt genoeg denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Tis maar 1 malig hoor die donatie ;)
Is dat zo? Eenmalig? Dat haal ik niet uit het starttopic. Als dat wel het geval is vind ik het al heel wat duidelijker en geef ik me zo direct op. Dan gaan uiteraard die voorstellen van extra's niet meer op.

Aan de andere kant zou je de optie van een jaarlijkse, maar dan geringere, bijdrage natuurlijk wel kunnen overwegen. Met een eenmalige bijdrage zul je niet zondermeer toekomstige kosten kunnen dekken. Dan hou je de continuiteit er een beetje in.
 
De bijdrage van 15 euro is jaarlijks. En vrijwillig.

Koppel dat aan het feit dat we een stichting zijn (dus geen winstoogmerk) en beslis dan voor jezelf of je het waard vindt dat MF blijft bestaan.

Dat je niks extra's krijgt naast het steunen van (een bannervrij) MF is met opzet gedaan. Het gaat er juist om dat je MF wilt steunen. Mocht blijken dat er op een gegeven zóveel geld is dat we iets extra's kunnen doen, dan is dat een "presentje" van ons en nooit iets dat je moet verwachten of dat je over de streep moet trekken om MF te steunen.
 
Done......

Ik hoop jullie zo een beetje te steunen! Jullie doen goed werk! :}

:? jij had toch niet eens meer geld voor benzine :P
of durfde je gewoon niet met dat ritje toen mee? :+



(p.s. mijn donatie-formulier is onderweg ;) *D )
 
En ik maar MF T_shirt en diverse Stickers kopen B| :+

BTW,als ik nou 30 euro stort, krijg ik dan ook 2 'MF" ploatjes?? :9

btw, 15 euro is best wel een redelijk bedrag in 1x...vormt toch een soort drempel(zeker voor studenten/jongere motorrijders) :o

Maybe es kijke of 5 euro ook gewoon een optie is :? --> daarmee ligt de drempel een stukje lager en spreekt meer tot de verbeelding, 5 euro, "zijn klein groen briefje", dat is men denk eerder geneigd te doneren :}
(dan geef je die groep een kleiner of zwart/wit 'mf' ploatje)
 
Laatst bewerkt:
En ik maar MF T_shirt en diverse Stickers kopen B| :+

BTW,als ik nou 30 euro stort, krijg ik dan ook 2 'MF" ploatjes?? :9

:+ dan komt de crew je motor wassen :P

wordt er ook nog ergens een lijst bijgehouden met donateurs? of met hoeveel jullie hebben opgehaald? zou wel leuk zijn om te zien...
 
Laatst bewerkt:
Done... *D
Met mijn postgedrag moet ik zeker wel doneren... ;)

Ps. als jullie snel zijn met de reactie, maak ik het vanavond nog over. Staat het er morgen op en ben ik
gebannenr vrij... :) :) :)


[edit]
Bij nader inzien gewijzigd. Geen status apartus voor mij... B|
Gaat me niet om het geld, maar om de huidige opzet... B|
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Schijnbaar heb ik toen ook betaald, want a: ik heb geen banners meer
b: ik heb een optie om banners uit of aan te zetten.

c: ik denk dat ik de banners aanzet, d: want het stoorde me niet e: ook zo steun ik dan wederom MF omdat banners nu eenmaal ook geld in het laadje brengen.

f: erg leuk, zeker het gebaar terug.

g: als ik er genoeg van hem kan ik toch nog altijd de banners uitzetten, maar voorlopig staat die weer aan.
:^ Zodra 't me te druk gaat worden met de banners zet ik 'm wel weer uit. :)
 
En ik maar MF T_shirt en diverse Stickers kopen B| :+

BTW,als ik nou 30 euro stort, krijg ik dan ook 2 'MF" ploatjes?? :9

btw, 15 euro is best wel een redelijk bedrag in 1x...vormt toch een soort drempel(zeker voor studenten/jongere motorrijders) :o

Maybe es kijke of 5 euro ook gewoon een optie is :? --> daarmee ligt de drempel een stukje lager en spreekt meer tot de verbeelding, 5 euro, "zijn klein groen briefje", dat is men denk eerder geneigd te doneren :}
(dan geef je die groep een kleiner of zwart/wit 'mf' ploatje)

Smitjr wil wel donateur worden maar dan op afbetaling maandelijks EUR 1,25 of per kwartaal EUR 3,75 :+
 
ik heb niet het hele topic gelezen...
maar ik begrijp dat de oude donateurs nu niet meer gelden...
je moet opnieuw doneren...en dan krijg je je mf logootje?
 
ik heb niet het hele topic gelezen...
maar ik begrijp dat de oude donateurs nu niet meer gelden...
je moet opnieuw doneren...en dan krijg je je mf logootje?
Toch maar even hele topic lezen :)

Maar jij staat niet aangemeld als zijnde een "oude" donateur. Vreemd. Maar we zijn nog bezig om de administratie door te spitten, waarschijnlijk zijn we jouw naam nog niet tegengekomen. Gaan we in orde maken!
 
ik heb niet het hele topic gelezen...
maar ik begrijp dat de oude donateurs nu niet meer gelden...
je moet opnieuw doneren...en dan krijg je je mf logootje?

Iceman heeft er, samen met NapO, voor gezorgd dat tientallen mensen geheel vrijwillig een donatie hebben gedaan.
Zonder deze donaties was MF misschien wel nooit geweest wat het nu is. We hebben toentertijd beloofd om wat voor deze bijzondere groep mensen terug te doen. En dat doen we, door ze een bannervrij MF te geven. Niet voor één jaar, maar voor altijd. Voor wat, hoort wat...

Het overgrote deel van de mensen die 2 jaar geleden gedoneerd hebben zijn inmiddels ingevoerd in het nieuwe systeem. Het kan voorkomen dat iemand niet als donateur vermeld staat, terwijl die persoon wel gedoneerd heeft. Als je denkt dat je onterecht geen donateurstatus hebt, stuur dan even een mailtje naar http://www.motor-forum.nl/forum/txt.php?user=1 ((Afbeelding))


:)
 
ik heb niet het hele topic gelezen...
maar ik begrijp dat de oude donateurs nu niet meer gelden...
je moet opnieuw doneren...en dan krijg je je mf logootje?
Niet goed gelezen maar jij bent gewoon vergeten vrees ik ;)
Iceman heeft er, samen met NapO, voor gezorgd dat tientallen mensen geheel vrijwillig een donatie hebben gedaan.
Zonder deze donaties was MF misschien wel nooit geweest wat het nu is. We hebben toentertijd beloofd om wat voor deze bijzondere groep mensen terug te doen. En dat doen we, door ze een bannervrij MF te geven. Niet voor één jaar, maar voor altijd. Voor wat, hoort wat...

Het overgrote deel van de mensen die 2 jaar geleden gedoneerd hebben zijn inmiddels ingevoerd in het nieuwe systeem. Het kan voorkomen dat iemand niet als donateur vermeld staat, terwijl die persoon wel gedoneerd heeft. Als je denkt dat je onterecht geen donateurstatus hebt, stuur dan even een mailtje naar http://www.motor-forum.nl/forum/txt.php?user=1 ((Afbeelding))
 
Terug
Bovenaan Onderaan