Donateur van MF worden?

Over wat er met het geld gaat gebeuren...........zoals de waard is..........
Ik heb mezelf aangemeld voor donatie.
 
hoi,

ik heb je mail ontvangen...
maar de helft van de tekst is weg.
ik neem aan dat je wilt vertellen dat de aanvraag binnen is en dat ik het bedrag over kan maken, moet je nog wel even laten weten naar welk nummer dan.

:P :P :P :P

Ik zal het vanavond ff nakijken (tenminste, als ik op tijd terug ben van mijn werk). :)
Tis helaas niet gelukt. '( Ik was pas 's nachts thuis. B|

Vanavond nieuwe poging. :)
 
Ok, dan.

Vorig jaar hebben we ongeveer € 3500 uitgegeven aan serverhardware. Hiermee hebben we nu dus 1 desktop PC in een serverkast als webserver, 1 echte server als DB server en 1 oud lor als support server (crew mail, dev omgeving, etc.). Daarnaast hebben we vorig jaar een aantal keren defecte hardware moeten vervangen (memory, HDD). De echte server die wij hebben is een instap model van een relatief onbekend merk. Zo'n server kost normaal rond de € 2600 euro. In ruil voor een banner hebben we deze kunnen kopen voor € 1800. Zoals het er nu uitziet, moet dit jaar iig de webserver vervangen worden door een (veel) zwaardere machine. Daarnaast zal misschien de DB server geupgrade moeten worden. Dit kost minimaal zo'n € 3000 tot € 4000 euro en dan koop je niks geks.
Daarnaast heb je natuurlijk nog de normale vaste lasten. Domeinregistratie, rackspace, bankrekening, etc. Dit kost alles bij elkaar zo'n € 100 per maand.

Voor wat betreft de bandbreedte. Deze krijgen we nu gesponsord en daar mogen we 2Fast op onze blote knietjes voor bedanken. Zouden we dit zelf moeten betalen dan kom je ws. ergens rond de € 2000 tot € 2500 per maand uit.

Qua inkomsten hebben we tot dusver de banners en de stickers e.d. gehad. Al met al hebben we vorig jaar net zo'n beetje quite gedraaid, waarbij echt iedere cent een paar keer omgedraaid is.

Dus hier heb je het: dit jaar is er minimaal een € 4000 - € 5000 nodig om MF draaiende te houden. Daarnaast willen we erg graag een reserve opbouwen om eventuele hardware crashes of bandbreedte problemen op te kunnen vangen. Afhankelijk van het aantal maanden speling dat je wilt hebben praat je dan dus over € 2500 tot meer dan € 10.000 euro.

Ik hoop dat ik hiermee de mensen die denken dat je MF draaiende kunt houden van mooi weer en goodwill alleen even uit de droom heb geholpen. Voor niets gaat de zon op, maar MF zeker niet...
 
of er nu wel of niet een logo onder mijn nick komt staan zal me een worst wezen, maar als ik zeg dat ik mf-verslaafd ben en ook dagelijks op zijn minst even moet kijken op mf dan mag ik ook wel een donatie doen vind ik *D



[me]"ons Lianneke" wil niet meer zonder mf........wat zeg ik "kan niet meer zonder!!" ;) [/me]


[edit]
ik vond bovenstaande uitleg van Orpheus niet eens nodig, vind het al knap dat jullie mf al zolang draaiende houden zonder donaties :} :}
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Tering...toch meer dan ik dacht :+

Natuurlijk kunnen jullie met dit donateursschap wel op zoek gaan naar (een) nieuwe sponsor(s).

Want...de donateurs zien die nieuwe banner toch niet en de niet-donateurs moeten het er maar bijpakken.(pleur maar vol!)

Toch?
 
Euh dat was dus geen sneer ofzo.

Ik meen het serieus! Om eerlijk te zijn...ik zie niet eens die banners (alleen die met die motor wel omdat je kan sturen :P )
Links is nog plaats zat.

Enfin als jullie je principes hebben is dat mooi hoor.
Was maar een suggestie.
 
Ok, dan.
Uitleg over kosten...

Ik hoop dat ik hiermee de mensen die denken dat je MF draaiende kunt houden van mooi weer en goodwill alleen even uit de droom heb geholpen. Voor niets gaat de zon op, maar MF zeker niet...
Persoonlijk denk ik dat er genoeg gebruikers goodwill genoeg bezitten om te doneren, maar de huidige opzet overbodig/storend vinden. Simpelweg omdat er te duidelijk een groepering ontstaat.
of er nu wel of niet een logo onder mijn nick komt staan zal me een worst wezen, maar als ik zeg dat ik mf-verslaafd ben en ook dagelijks op zijn minst even moet kijken op mf dan mag ik ook wel een donatie doen vind ik *D

Prima, ik vind dat die donatie op vrijwillige basis moet geschieden, maar die wel zeer wenselijk is. Ik wil echter voorkomen dat gebruikers die niet kunnen/willen doneren zich "aangevallen" voelen op het feit dat ze geen donatie hebben gedaan. Met de huidige opzet ontstaat er een status apartus voor donateurs en dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik wil heel graag geld doneren, zie zeker het nut ervan, maar wil dat gewoon anoniem doen. Dat is toch niet teveel gevraagd?
 
Ach Rema is toch zo'n sgatje...
En je hebt misschien wel een punt. De niet donateurs zijn nu wel minder motor-forummer :P

Als het echter in de nabije moest gaan gebeuren dat er eentje met een logootje zegt " hou jij ff je bek nepperd :Z " dan gaat me dat geen verdriet doen ofzo.

Klojoos heb je altijd dus dat donateren is geen slecht idee.
(ik zou zelfs lekker vals het hele scherm vol auto reclame zwieren }) )
 
Persoonlijk denk ik dat er genoeg gebruikers goodwill genoeg bezitten om te doneren, maar de huidige opzet overbodig/storend vinden. Simpelweg omdat er te duidelijk een groepering ontstaat.Prima, ik vind dat die donatie op vrijwillige basis moet geschieden, maar die wel zeer wenselijk is. Ik wil echter voorkomen dat gebruikers die niet kunnen/willen doneren zich "aangevallen" voelen op het feit dat ze geen donatie hebben gedaan. Met de huidige opzet ontstaat er een status apartus voor donateurs en dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik wil heel graag geld doneren, zie zeker het nut ervan, maar wil dat gewoon anoniem doen. Dat is toch niet teveel gevraagd?
Na zo'n 10 posten over dit onderwerp, kan je er zeker van zijn dat jouw donatie iig niet onopgemerkt voorbij gaat ;)
 
Na zo'n 10 posten over dit onderwerp, kan je er zeker van zijn dat jouw donatie iig niet onopgemerkt voorbij gaat ;)

Hoezo? Kan jij zien of ik wel of niet gestort heb dan :?
Of dat ik dat in de toekomst ga doen :?

Of denk jij dat Orph straks gaat melden dat ik een donatie heb gedaan, als ik dat zou doen/gedaan heb :?

Kijk ff in je glazen bol, dat kan je bij andere zaken misschien ook helpen... ;)
 
Ik heb 2 jaar geleden mijn donatie gedaan, maar ik zie nog steeds de banners... B|
Naaah, ik wacht nog wel effe af, want jullie spreken over "het overgrote deel", dus nog niet over "allemaal" hé... ;) :X
Waar we ook over spreken is dat we niet alle betalingen terug hebben kunnen herleiden tot nicknames en dat de mensen die vinden dat ze ten onrechte nog niet de status donateur hebben ff een mailtje moeten sturen naar Duderuud... :X

;)
 
Helaas hebben wij geen kristallen bol en kunnen wij dus nooit voorspellen hoeveel donateurs we gaan krijgen. Het is dus geen kwestie van "nog even huiswerk maken". Het was voor ons iig belangrijk om het bedrag laag te houden, want laten we wel wezen, €15 is nou niet bepaald een enorm kapitaal. En vergeet niet: het is en blijft vrijwillig. Doneer je niet, dan blijft MF zoals het was.

De insteek van jouw post lijkt te zijn wat wij met het geld gaan doen als we er bij wijze van spreken rijk van worden. Bekijk het eens anders: wat levert het jou op als je €15 doneert? Je steunt MF en draagt bij aan het voortbestaan en waarborgen van de site. Dat moet voor jou toch voldoende zijn? Het feit dat je kunt blijven MFen?

Al halen wij bij wijze van spreken 10 miljoen euro op en gaat de hele crew MV Agusta en Ferrari rijden, who cares? MF blijft bestaan en dát is waar het voor de bezoekers om draait.

Even voor de duidelijkheid: dat van die dure motoren en auto's was natuurlijk een grapje/voorbeeld ;) We hebben nieuwe servers nodig (de huidige trekken het niet meer) en we willen een dikke speklaag opbouwen om "klappen" op te kunnen vangen. Daar draait het hier om: Motor-Forum, en niet het eigenbelang van de crew.

Wellicht zou je het eens van die kant kunnen bekijken...

:^ !! Zit iedere dag wel een paar uur op MF.. afspreken voor ritjes, slap ouwehoeren :} dus mijn donatie is onderweg! Zie het zo... als je een jaar abbo op een tijdschrift neemt heb je minder lees voer.. geen meetings maar je bent zeker meet als 15 pleuro kwijt.

@ the crew... MANNEN GOED BEZIG :} :} :} :} :}
 
Vind het nou wel een beetje irri worden dat gehannes over dat logootje.
Geloof niet zoveel van dat kliekje en elite-gedoe, mocht het eens uit de hand lopen is het de taak van de mods om in te grijpen. Heb ik alle vertrouwen in dat ze dat wel kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan