Honda shadow vt 1100 C3: wie heeft rij-ervaring

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkblue

Rookie
6 jun 2004
2
0
katwijk
Hallo Rijders,
Vraagje voordat ik besluit dat die Shadow wel erg bot rijdt: Ik overweeg een Shadow C3 van feb. 2000 te kopen, two tone, mooi uitgevoerd met van alles er op en eraan. Nu reed ik er op en ik vond dat hij erg trilde; zelfs stationair stond het stuur en nummerplaat voor mijn gevoel abnormaal te trillen. Bij 50/60 km/uur ook een behoorlijke trillingservaring en dat maakt het cruisen er niet beter op.
Nu kan het zo zijn dat het bij de motor hoort; een dealer beweerde dat het bij de motor hoort, een ander dat dit alleen bij de modellen van '96 het geval was.
Kan iemand mij zijn/haar ervaringen vertellen vwb het rijcomfort ? Hoort dit stug te zijn en met de nodige trillingen te gaan of is dit mogelijk te wijten aan het lange stilstaan van de motor ? Is het te verhelpen ?
Hoor graag van jullie,

darkblue
 
Vroegah, hadden de shadows dit niet, gevolg klagende mensen van een te MOOI draaiende shadow.
Vandaar dat HONDA de balans assen eruit heeft gehaald (of verminderde werking) en de motor nu meer trilt.

Kijk eens op http://www.shadowmotorclub.nl en klik naar forum, zoek daar eens op "trillen" of zoiets. Er zijn topic geweest ongeveer 1-2 jaar geleden over dit item.

(anders vraag nog eens stellen)

Wim
 
Ha Wim,

Bedankt voor je tip. Ik heb op shadowmotorclub de vraag gesteld en reactie op gekregen. Okay, het is dus blijkbaar het karakter van de motor geworden. Is dit bij alle modellen zo vanaf '96, dus ook die van 2000 als bouwjaar, of zit daar nog een verschil in ?

En moet ik me dit ook zo voorstellen bij een motor als de Yamaha Dragstar 1100 Clasic of de Wildstar 1600 ? Of rijden die meer vlak qua trillingen ? Ik heb hier geen ervaring mee. Anders overweeg ik om naar een Yamaha uit te kijken,

Wim, of Iemand die deze vergelijking kan maken ?

Darkblue
 
Heb onlangs even gereden op een dragstar 1100. Rijd heel soepel. Stuurt enorm licht ondank 280 kg gewicht.
Deze had een breed stuur. Maar geen toerenteller. Van trillingen niets gemerkt!
t.z.t. wil ik er ook één ! *D


Ik heb zelf een Virago 1100 maar die stuurt zwaarder. Zwaartepunt ligt bij een dragstar heel laag vandaar prima wegligging.

vman
 
Leuk om dit topic te volgen. Twijfel momenteel zelf tussen de Dragstar 1100 Classic, de Shadow 1100 ACE c3 en de Wildstar VX 1600.
Rij momenteel zelf een Vulcan VN800A, maar wil wat zwaarders. Heb even nog gedacht aan de Vulcan 1500, maar heb daar alleen maar negatieve berichten over gehoord.
Succes met je keuze!
 
ik dacht dat het ook te maken had dat ze vroeger 2 krukastap en nu gebruiken ze er maar een
en de balans assen zolals al eerder werd opgemerkt

ik heb nog wel een vraag trouwens omdat ze nu maar 1 krukastap gebruiken gaan dan de 2 cilinders tegelijk omhoog en naar beneden
 
Ik heb sinds 3 week een Shadow 1100 vt ace jaar 1995. Ik moet zeggen dat de motor nogal trilt bij 60 km en hoe harder ik rij hoe meer hij gaat trillen. Heb een afspraak gemaakt met de dealer want ik heb het idee dat het voorwiel niet in balans is. Want het is geen rijden zo, had hier voor een vulcan 800 die was lekker rustig, maar hier krijg je gewoon pijn in de rug van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan