in een zxr750j2 een zx-9r blok bouwen

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Hoi,ik heb een zxr750j2 van 1992 en ik wil daar een zx-9r blok inbouwen. Dat schijnt niet zo'n probllem te zijn maar ik heb ook een setje dubbel rr carburateurs gekocht en die wil ik op dat zx9-r blok zetten. Er zitten alleen wat rottige schakelaars op met wat slangetjes die ik niet kan aansluiten op mijn ontstekingsmodule (dat is namelijk een gewone zxr750 j2)
Weet iemand hier iets van?.
gr jelle
 
Ik ben ook bijna klaar met het inbouwen van een ZX9R in een ZXR750J. Vanavond 23-06 gaat het blok eronder :9~

En als je de CDI unit bedoelt, er zit inderdaad verschil tussen de 750J aansluitingen en de ZX9R. Ik moet dit ook nog oplossen ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er nog niet mee begonnen,maar er schijnt ook een probleem te zijn met het bovenste ophangpunt van het motorblok aan het frame. Hoe los je dat op?.
gr jelle

We hebben net het blok bij Phoenicx eronder gehangen.
Er was vanavond toch nix op de TV :P
Je hangt gewoon het blok eronder en bevestigd 'm met de achterste bouten.
Dan zie je dat het gat van het blok niet precies voor het gat in het frame zit.
Men neme een boor van 12mm en uitboren die handel. ;)
full
 
Euwh,

Dan moet ik nog wel goed leren sturen. Of gaan we alleen rechtdoor? :+

Nee, rechtdoor, een sprintje vol in de toeren en zo hard als je maar kan. Zoeken we wel een plaats uit waar dit kan, de A2 of zo ;)

IK wil weten of een ZX9 blok er harder aan sleurt. Nu moet ik wel zeggen dat mijn gebakje wel 121 achterwielpk's heb en nu sinds kort een akra pijp met kit-uitlaatdemper. Dat loopt ook wel :+

Top interessert me minder, als het maar accellereert als de brandweer......

Dan heb ik misschien binnenkort een excuus om m'n kwak eruit te doen O-)
 
WIe heeft er trouwens nog meer dubbel r carburateurs op een zx-9r blok gebouwd?.
Ik ben al naar die engelse zxr site gegaan maar daar hebben ze het niet over die dubbel r carburateur's en weet dus niet of dat ik zo'n dubbel r cdi unit kan aansluiten op een zx9-r motorblok.
gr jelle
 
Van welk bouwjaar moet het ZX9 blok zijn? Of zit er geen verschil in?

Wil de komende jaren ook een ZX9 blok met bigbore-kit (983cc :o )bij elkaar sprokkelen (als m'n baas ook nog een beetje mee werkt tenminste :( )


:] :]
 
Ik ben vandaag bij horeon motoren geweest en gevraagt of ik een cdi box van een zxr750r zou kunnen gebruiken op het zx-9r blok. Hij heeft het nagekeken via de werkplaats handboeken van kawasaki zelf en dat moet je dus niet doen!. De zxr750r cdi box geeft een hele andere voorontsteking bij hele andre toerentallen dus dan krijg je hele rare ontbrandingen lijkt mij. Ik ga nu die magneetklep wel aansturen maar dan niet via de cdi unit maar via die microschakelaar bovenop de dubbel r carburateur's. Dan schakelt die alleen in als je bijvoorbeeld 3/4 gas of meer geeft. Ik hoop dat dat gaat werken!.
gr jelle
 
http://www.southwest-crew.cc/

Onder gastenboek......Da ninja....is NET klaar :P

Hmmm... ik zal maar eens een zoek functie in gaan bouwen in ons gastenboek(je)... ff door +/- 2000 posts heen bladeren is anders dan leuk ;)

Maar Marc... ik ben bang dat je zoek gereden wordt door de Nege(R) boys... die zitten strakkies denk ik zo rond de 140 BHP.

Maar je Kawa moet je nooit weg doen joh... Anders gewoon in de tuin zetten als Kunst object ;)
 
Nou mijn ZX9R blok hangt erin. Sindsdonderdag al hoor. Ik hbe er geen foto's van, maar moeilijk is het niet;
De motor vastzetten op de achterste 2 steunen en goed uitlijnen. Dan met een boortje 12 mm de gaten van de voorste ophangpunten vh blok uitboren. Als er 1 geboord is meteen vastzetten, en dan de andere.

That's it.
 
Ik heb er ook al vaak aan gedacht om als mij volgende motor een zxr750 te nemen (wel stofzuigerslang model) en daar dan een 9 blok in te hangen. Aan wat voor bedragen moet ik denken voor een stofzuigerslangmodel zxr (90-91???) en een zx9r blok??? Het liefste heb ik dan een schade zxr (dan kan ik er direct een leuke kuip op bouwen) maar ik vraag mij af of dit voor mij (financieel) wel haalbaar is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan