dat gezeur over een harley

Vergelijk het met een brute metalband met leden die geen lessen hebben gehad die technisch gezien geen donder voorstellen, maar wel een dijk van een optreden geven versus een reeks perfekte popbandjes die allemaal op elkaar lijken. Je voorkeur gaat naar het ene uit of naar het andere.

Ik maak met mijn bandje "brute metal" en rijd.......GSX-R(SPEED-metal zoals te verwachten).
 
Ik ben geen krimineel, zeker geen manager maar ik ben dit jaar wél 50 geworden en zit midden in m'n derde midlifecrisis, de kinderen zijn alledrie de deur uit en we krijgen het nu langzaamaan wat breder...

Misschien dat er ooit nog eens één van m'n dromen ( je moet niet té snel tevreden zijn ) voor de deur staat: een Harley :]
 
Harley davidson behoort niet voor niets tot de 10 meest bekende merknamen ter wereld. Het hele merk straalt iets magisch uit, dat is bij geen enkele ander motormerk zo sterk aanwezig als bij Harley. Dat maakt een harley zo begerenswaardig denk ik, ook al remt ie in vergelijking met een ducati, yamaha of honda als een krop sla, en heeft ie de wegligging van een zeepkist...je rijdt wel op iets speciaals (en dat geluid he....genieten!!).
Ik rijd dan wel geen harley, maar weet wel redelijk wat van het beroemde merk uit Milwaukee :)


Ik denk net dat dat een van de redenen is dat mensen HD afkeuren, het is een marketing truk,een image, terwijl de meesten juist voor het motorrijden gaan.

Anyway, je kan mij wel blij maken met een mooie custom HD, of een VROD.
 
Ik ben ook geen crimineel, geen manager en ben 60 dus de midlifecrisis al lang voorbij. Nu voor mijn 60 ste verjaardag kreeg ik van Lady Easy Rider dit:

harley 1.jpg


Mijn vorige motor was een Yamaha R6 en ik heb sedert 1967 met alles gereden.

Trouwens ben ik nog altijd actief in de "Classic Races" Zie hier:

Goed bezig?

In 1982 had ik al een keer een nieuwe Low Rider (nieuwprijs dan in Belgie 5800 euro ) en ja dan zat AMF Harley qua bedrijfszekerheid op een historisch laagtepunt, heb dan ook veel mechanische problemen gehad.

Nu met mijn huidige bike al enkele duizenden km. gebold en geen greintje "miserie" gehad of iets van de bike gedonderd. :) :)
 
ben ook geen manager, geen crimineel en heb ook geen midlifecrisis. heb wel een harley :) Er zijn wel harley rijders die dat niet vinden maar goed heb ik sch**t aan :)

ben in het bezit van een Aermacchi/HD sx 250 uit 1978. in staat van restauratie wel is waar en door dat ik nog een aantal onderdelen nodig heb die ik allemaal via of de club of internet moet gaan zoeken zal het nog ff duren voor ie weer rijdend is. Onderdelen van deze fiets zijn namelijk niet meer bij de dealer te verkrijgen, ook sloperijen hebben niets liggen.
 
ikke ben al zo ongeveer mn hele leven gek van alles wat met techniek motoren en auto's te maken heeft,
Sinds ik rond mn 10e een keer achter op bij een kennis op een liberator heb gezeten, was harley voor mij toch wel het merk!

Ik heb eerst toen ik mn rijbewijs had(net na mn school) een goedkope kawa gereden, en daarna zodra ik t er geld voor had een Harley gekocht,
Ik was toen 26, (ben geen crimineel, maar werk er hard voor(onderhoudsmonteur)
ik heb nu een Sportster 1200 enigzins verbouwd.


Wat mij ergert is dat veel mensen zeggen dat ze een harley willen vanwege het karakter en de legende en weet ik veel wat allemaal meer, maar dat ze een gloednieuwe Japchopper kopen, omdat ze een harley niet zouden kunnen betalen????

Mijn sportster heeft me zo'n 5000 Eurie gekost, t was geen nieuwe, maar is technisch perfect! en t is een echte Harley
en dat ie ook optisch niet helemaal 100% was(zeker niet slecht) maakt me niets uit, kan im m mooi zelf verder verbouwen!

Ik heb er heel veel plezier aan, en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten in die bijna twee jaar dat ik m heb!
 
Veel Harley rijders vinden de Sportster een damesfiets, maar die krengen zijn FEL en je kunt er zeer zeker wat leuks van bouwen! *D
 
I luv my Duc en nix anders voor mij *D ! Maarre Harley, suppakickuh bikes!
...enne managers en criminelen is dat niet hetzelfde...(?)
 
ikke ben al zo ongeveer mn hele leven gek van alles wat met techniek motoren en auto's te maken heeft,
Sinds ik rond mn 10e een keer achter op bij een kennis op een liberator heb gezeten, was harley voor mij toch wel het merk!

Ik heb eerst toen ik mn rijbewijs had(net na mn school) een goedkope kawa gereden, en daarna zodra ik t er geld voor had een Harley gekocht,
Ik was toen 26, (ben geen crimineel, maar werk er hard voor(onderhoudsmonteur)
ik heb nu een Sportster 1200 enigzins verbouwd.


Wat mij ergert is dat veel mensen zeggen dat ze een harley willen vanwege het karakter en de legende en weet ik veel wat allemaal meer, maar dat ze een gloednieuwe Japchopper kopen, omdat ze een harley niet zouden kunnen betalen????

Mijn sportster heeft me zo'n 5000 Eurie gekost, t was geen nieuwe, maar is technisch perfect! en t is een echte Harley
en dat ie ook optisch niet helemaal 100% was(zeker niet slecht) maakt me niets uit, kan im m mooi zelf verder verbouwen!

Ik heb er heel veel plezier aan, en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten in die bijna twee jaar dat ik m heb!
gIJS,HEB JE DE bigtwin VAN DEZE MAAND INGEKEKEN.Staat achterin een vette blauwe Hugger.Echt een koele sportster.Ziet er ook niet echt klein uit maar die gast weegt maar 64 kg dus dat zal wel vertekenen.
 
ik ben crimineel en ik ben IT manager..maar een harley heb ik niet....
moea moea moea (schatterlach)
ik had graag alledrie gehad en/of geweest...
maar niets daarvan

nu, als ik het goed begrijp valt het eigenlijk allemaal nog best mee die prijzen, ik zou dan wel tweedehands gaan, wat is een goede leeftijd/prijs vergelijk voor een HD

ik weet wel dat je een HD leeftijd niet echt met een jap leeftijd mag vergelijken maar toch..ik kan toch moeilijk een HD aanschaffen van 20 jaar oud
of net wel?
 
gIJS,HEB JE DE bigtwin VAN DEZE MAAND INGEKEKEN.Staat achterin een vette blauwe Hugger.Echt een koele sportster.Ziet er ook niet echt klein uit maar die gast weegt maar 64 kg dus dat zal wel vertekenen.

ja heb m gezien, BLUE NAFTA, het is niet helemaal mijn smaak,(tank vind ik lelijk) maar wel met weinig kosten verbouwd tot een hele apparte motor!

(ikke weeg maar een kilootje meer)
 
Als je alleen enBIG TWIN een echte harley vind, en de sportsters niet als harley beschouwd, dan is een harley inderdaad vrij duur in aanschaf (ook gebruikt)
Maar daarintegen zijn ze na tig jaar nog steeds aardig wat waard!
Je schrijft dus redelijk weinig af!
en de onderhoudskosten schelen ook niet veel!


Dus dan is een harley mischien zo duur nog niet!
 
Veel mensen hebben een beeld van een persoon die bij een bepaald merk zou horen.
|(
Ik rij het tegenovergestelde van een HD, moet je ze daar eens over horen mauwen ;)
 
tis allemaal jaloezie, de sportieve jongens zitten allemaal te kankeruh op Duc's en de sjopperaars op Harleys. Nogmaals tis allemaal jaloezie want diep in hun hart willen ze een Harley of Duc maar kunnen het niet betalen of zijn te schijterig dat ze veel onderhoudskosten krijgen. Daarom kopen ze dan een jap en zitten ze tegen beter weten in te lullen dat dat mooier en beter is. Lafbekken, geef nou gewoon toe dat je de poen niet hebt (zoals ik, ondanks dat ik manager ben) of te schijterig bent om zo'n mooie bike te kopen...
 
ik vergelijk het meer met een voorkeur dat iemand heeft
zoals iemand liever die wagen of die wagen heeft (BMW, Mercedes, Audi)

ik heeft toe dat ik er geen geld voor heb, maar dat laat niet uit dat ik er een voorkeur voor heb. Ik ben meer dan tevreden met mijn bike..ik ben al blij dat ik kan toeren waar en wanneer ik wil. Maar als ik ergens een opening, een mogelijkheid heb om een HD aan te schaffen sta ik als eerste in de rij en zal ik zeker niet twijvelen.

Lukt mij dat niet ga ik met evenveel plezier toeren op een niet HD.
Dan mogen ze me nog allemaal uitlachen of uren discutieren wat er goed of niet goed is.

Ik ben al blij genoeg op twee wielen te staan, maar het mag en/of kan altijd net ietsje beter (lol).
 
Tuurlijk, qua auto heb ik ook het liefste een Corvette of een andere geweldige "gas-guzzler", maar voorlopig ben ik maar al te blij met m'n Hyundai Coupé. :)

Een mens moet wat te wensen houden.
 
ik vergelijk het meer met een voorkeur dat iemand heeft
zoals iemand liever die wagen of die wagen heeft (BMW, Mercedes, Audi)

ik heeft toe dat ik er geen geld voor heb, maar dat laat niet uit dat ik er een voorkeur voor heb. Ik ben meer dan tevreden met mijn bike..ik ben al blij dat ik kan toeren waar en wanneer ik wil. Maar als ik ergens een opening, een mogelijkheid heb om een HD aan te schaffen sta ik als eerste in de rij en zal ik zeker niet twijvelen.

Lukt mij dat niet ga ik met evenveel plezier toeren op een niet HD.
Dan mogen ze me nog allemaal uitlachen of uren discutieren wat er goed of niet goed is.

Ik ben al blij genoeg op twee wielen te staan, maar het mag en/of kan altijd net ietsje beter (lol).

Helemaal mee eens, ik rij een Dragstar zou ook liever een Roadking hebben maar de poen ontbreekt. Dus rij ik op mijn Dragstar die ik wel kan betalen, ben tevreden met wat ik heb en kijk af en toe met een schuin oog naar die Roadking.
 
Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jullie allen, maar heb bij de verkoop van mijn huis gelukkig geld over gehouden, want als je op de Lotto moet wachten... Heb toen een eigenbouw Harley :9~ gekocht! Da's 1.
Later heeft mijn nieuwe vriendin haar huis verkocht, en hebben we samen een Dodge Ram Pickup :9~ gekocht, en echte "gazz-guzzler", ja, maar wel helemaal ons beider smaak. Da's 2.
We zijn geen van beiden manager en/of crimineel, en ik ben zelf mijn midlife crisis al lang voorbij.
Het kan dus ook anders, maar dat geluk moet je dan blijkbaar afdwingen. O-)
(Ik was trouwens met mijn Intruder 1400 ook een errug gelukkige biker.)
 
Zou je denken? ;) Dan word je gewoon de Harley equivalent van de Ghostrider! ;)

Verrek, je hebt gelijk: op die foto's zijn geen remmen te zien!
Wel joh, kijk goed, dan zie je een onderhangende achterrem.


En over Harleys ? Ik ga er nog wel eens 1 kopen, dat weet ik zeker.
Het hoeft niet altijd snel te gaan of lomp hard optrekken.
 
Met de compressie van die motoren heb je zowat geen remmen nodig, gas dicht en je staat zowat stil })

Ook maar even een biografie.. Ik ben 26, horlogemaker, geen crimineel (misschien soms verkeerscrimineel, maar dat terzijde).

Heb een Sportster 883, is gelijk ook m'n eerste motor, en voor mij is zo'n Sportster gewoon precies hoe een motor hoort te zijn. Een motorblok, een tank en 2 wielen. Niet voor niets de langstgeproduceerde produktiemotor aller tijden.

De teller staat nu op zo'n 27.000 km sinds ik hem anderhalf jaar geleden kocht, en behalve een schroef in m'n achterband en een oliedop die eraf donderde omdat ik hem niet goed erop had gezet B| nooit problemen mee gehad.

Het enige wat ik wel jammer vind is dat de 883 niet al te hard optrekt in vergelijking met andere motoren, maar dat maakt 'ie weer goed in de bochten :] . Ik ga denk ik zo'n dynojet kitje er onder gooien, misschien helpt dat. Uitboren naar 1200 is in principe ook wel mogelijk, maar ik denk dat het in dat geval gewoon handiger is om hem in te ruilen voor een 1200.

Resumerend: ik ben er erg blij mee *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan