dat gezeur over een harley

Vergelijk het met een brute metalband met leden die geen lessen hebben gehad die technisch gezien geen donder voorstellen, maar wel een dijk van een optreden geven versus een reeks perfekte popbandjes die allemaal op elkaar lijken. Je voorkeur gaat naar het ene uit of naar het andere.

Ik maak met mijn bandje "brute metal" en rijd.......GSX-R(SPEED-metal zoals te verwachten).
Hmmm, ik vind de vergelijking een beetje mank gaan...
De meeste van dat soort bandjes denken dat ze een dijk van een optreden geven. Meestal rammelt het van alle kanten en zijn ze er alleen maar om zich totaal de pleuris te zuipen...
Dit in tegenstelling tot HD die nog wel iets goed doet :+
 
Mijn XJ gaat ook verre van strak door de bocht dus dat moet wel lukken, hij zal idd alleen wel wat zwaarder zijn.

Maar wel een redelijk laag zwaartepunt!

Overigens schijnt een dyna toch beter door de bocht te willen als een softail. Dus als je er op uit bent om de vooroordelen gelijk te geven kun j ebeter een softail huren.

Overigens gaan een sportster nog beter door de bocht!
 
Maar wel een redelijk laag zwaartepunt!

Overigens schijnt een dyna toch beter door de bocht te willen als een softail. Dus als je er op uit bent om de vooroordelen gelijk te geven kun j ebeter een softail huren.

Overigens gaan een sportster nog beter door de bocht!

Ik kon kiezen tussen z'n roadking, de vrod en de dyna. Aangezien ik eerder een dyna dan 1 van de andere 2 zou kunnen en willen kopen heb ik de dyna gekozen. Als het bevalt dan........
 
Ik kon kiezen tussen z'n roadking, de vrod en de dyna. Aangezien ik eerder een dyna dan 1 van de andere 2 zou kunnen en willen kopen heb ik de dyna gekozen. Als het bevalt dan........
Wat kost zoiets in huur? Ik wil graag eerst een paar keer verschillende motoren huren voordat ik er een koop. Heb net een Shadow 750 gereden maar wil meerdere uitproberen.
 
Hallo, daar ben ik weer na een dagje (250 km)sturen op een HD en ik heb me prima vermaakt. Het was in het begin wel effe wennen , vooral de zit is anders, zat telkens met mijn voeten tever naar achteren als ik ze op de voetsteunen wilde zetten. Wat ook niet fijn is als je met een voor jouw totaal andere motorfiets eerst een stuk over zand en andere troep mag rijden.

Maar na de eerste kilometers begon het al snel te wennen al schrok ik me de pleuris bij de eerste rotonde toen ik voor mijn gevoel redelijk rechtop de rotonde afging maar toch de uitlaat over de grond liet schuren. Verder viel het me op dat je tijdens het rijden weinig last van vibraties hebt, dat had ik toch meer verwacht. Gelukkig doet hij dat des te meer als je voor het stoplicht staat, echt alles trilt mee.Heb nog nooit een achterwiel zo zien staan schudden als een motorfiets stationair op zijn standaard draait. De kilometers gaan moeiteloos, na zo'n 120 km begon ik pas wat te voelen aan mijn kont. Bij de FZR heb ik het dan al lang in mijn polsen. Ik ben bang dat ik nu toch echt moet gaan nadenken of ik de FZR nog langer wil houden, ben toch bang dat een racer niet echt mijn soort fiets is. En het helpt ook niet als je losse gewrichten hebt al dat geleun op je polsen.

KORTOM IK BEN BESMET !!!!! Dit word sparen ben ik bang.

En even over de kosten, de sporster 1200 kostte 75,- per dag en de dyna 85,- , da's met 100 km vrij, daarna 25 ct/km. Ik ben dus zo'n 127,50 kwijt voor een dagje sturen. Dat was het me wel waard.....

Hier is nog een picje van de fiets
hd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar nog op een dyna gereden.Vond hem bijna Japans,zo trillingsvrij was ie.
 
Dat trillen en schudden vind ik echt geweldig aan een Harley! *D Een tijd geleden heb ik een Electra Glide gezien, waarvan het blok echt alle kanten op bewoog als-ie stationair liep. Hij hing zeker in rubbers of zo. :) Geweldig gezicht! *D
 
ik vind mijn evo sportster ook helemaal niet zo trillen, minder dan ik verwacht had in elk geval.

Toch is mn blok Niet in rubbers op gehangen
 
Nee Sportsters trillen niet zo, het zijn meer de 1340cc's en hoger die dat doen.
Mijn achterspatbord en zadel en koplamp trillen wel wat als-ie stationair draait. (Ook Sportster blok)
 
Nee Sportsters trillen niet zo, het zijn meer de 1340cc's en hoger die dat doen.
Mijn achterspatbord en zadel en koplamp trillen wel wat als-ie stationair draait. (Ook Sportster blok)
Sportsters trillen niet zo :? Oh... waarom heb ik m'n vriendin een vibrator kado moeten doen om d'r van d'r sportster en uit de schuur te krijgen :+

Een HD/Buell staat nooit stil. 8-)
 
Een kapot kabeltje valt bij mij niet echt onder harley gezeur (tenzij het al je 10e is in 3 maanden ofzo) dat kan bij elke fiets gebeuren.
 
Toen ik vamorgen de Dyna terug bracht ;( met 300 km meer op de teller nog even staan praten over de sportsters. Ga binnenkort maar eens een proefrit maken met een 883, de Dyna's zijn leuk maar voor mij niet te betalen en ws rij ik toch wat sportiever dan daar goed mee gaat. Volgens de dealer zijn de Evo sportsters tamelijk probleemloze motorfietsen maar is bij de oudere versies de 5 bak lekkerder te rijden dan de 4 bak. Mocht ik rond gaan kijken naar een andere fiets, wat zijn dan de zwakkere punten en hoe zit het eigenlijk met onderhoud van een HD, kleppen ed...
 
Toen ik vamorgen de Dyna terug bracht ;( met 300 km meer op de teller nog even staan praten over de sportsters. Ga binnenkort maar eens een proefrit maken met een 883, de Dyna's zijn leuk maar voor mij niet te betalen en ws rij ik toch wat sportiever dan daar goed mee gaat. Volgens de dealer zijn de Evo sportsters tamelijk probleemloze motorfietsen maar is bij de oudere versies de 5 bak lekkerder te rijden dan de 4 bak. Mocht ik rond gaan kijken naar een andere fiets, wat zijn dan de zwakkere punten en hoe zit het eigenlijk met onderhoud van een HD, kleppen ed...
hydraulische units.
 
Toen ik vamorgen de Dyna terug bracht ;( met 300 km meer op de teller nog even staan praten over de sportsters. Ga binnenkort maar eens een proefrit maken met een 883, de Dyna's zijn leuk maar voor mij niet te betalen en ws rij ik toch wat sportiever dan daar goed mee gaat. Volgens de dealer zijn de Evo sportsters tamelijk probleemloze motorfietsen maar is bij de oudere versies de 5 bak lekkerder te rijden dan de 4 bak. Mocht ik rond gaan kijken naar een andere fiets, wat zijn dan de zwakkere punten en hoe zit het eigenlijk met onderhoud van een HD, kleppen ed...

ik heb nog geen zwakke punten kunnen ontdekken!

(heb een ami hd 1200 sportster uit 91 met vijfbak en belt aandrijvind en forwardcontrols)(en div andere aanpassingen)
 
Oke dus geen kleppen stellen, net als auto's dus. Scheelt al weer wat in het onderhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan