Ex-legermotoren

Ik zoek nog een mooie moto guzzi marechaussee uitvoering, met alles op en aan, tassen, zwaailamp en wind scherm.

Dus als iemand er 1 weet te staan, hoor ik het graag!!

groeten
 
Laatst bewerkt:
De Nato Guzzi heeft 3 handboeken:
Technische handleiding 1e echelon (soort gebruikersboekje), 3e echelon (reguliere onderhoudswerkzaamheden) en 4e echelon (revisie motor en versnellingsbak).

Liefhebbers kunnen de TH 1e echelon en 4e echelon downloaden bij het forum dat hoort bij de site over de Moto Guzzi v50 Nato:
http://www.gratishosting.net/users/v50nato/ of Build a Free Website with Web Hosting | Tripod
Ga naar het bijbehorende forum en meldt je aan. In de filebox zie je de handleidingen en meer info.

Ik ben nog steeds op zoek naar het 3e handboek. Op 23 januari 2006 plaatste Hulzie een bericht dat deze te downloaden zou zijn in de WPH-topic. Maar waar is dat? Mocht iemand anders een goede PDF file hebben laat het me dan even weten. Eventueel, tegen vergoeding, ook (goede!) kopieën!
 
Niet helemaal correct het zijn er vijf.
je mist in je rijtje de 2e echelons boek en het onderdelen boek met daarin zowel de nato als burger nummers en kruisingslijsten .
1e boek is voor de rijder.
2e boek is voor op de kazerne onderhoudsdienst.
3e boek gaat nog verder en is voor de bateljonsonderhoudsdienst.
4e is de motor revisie boek
5e is dus het onderdelen boek .
Bij elkaar heb je dan ook een pak papier van 6 cm dik .
 
Vooraan in het rijtje staat m'n kale Condor, deze wordt als blok weer tiptop is in elkaar gezet. Ik zal dit topic eens wat vaker gaan volgen, staan wel hele leuke dingen op.
Seeya

GroteFoto-ZK6PI6JX.jpg
 
laat dat tunen maar, het big-end gaat zo ook vlug stuk -O-

Ik heb bij de mijne destijds 3 verschillende ducati nokkenassen geprobeert, maar dat maakte geen enkel(positief) verschil..

Toen het big-end meer herrie begon te maken ben ik gaan informeren. het big-end is weer anders dan ducati, dus moeilijk te vindne en ergduur..
mijn buurman opperde het idee om de kruk helemaal om te bouwen voor een xt500 big-end..
 
Hallo Arnoud

een XT 500 drijfstang zou ik er niet inzetten is een centimeter te lang
die van een XT 600 past wel
drijfstang is wel hetzelde als van Ducati eencilinder en word weer nieuw gemaakt en
is te koop in Italie voor 290 euro

Eldert

full
 
Laatst bewerkt:
okay, als het big-end past ben ik verkeerd geinformeerd.
Mijn oude condor rijdt nu rond met het big-end van een xt500, de drijfstang werd aangepast..
 
Er moeten een paar lagers worden vervangen en verder wordt er niet al te veel aan gedaan. Als ik sneller wil sjeese pak ik de achterste fiets in het rijtje. (of diegene nét daarvoor)
 
Wij hebben een hercules k125bw v1 staan nog in originele verf en daarom vind ik het jammer om deze te herschilderen.

nv8k7t.jpg
 
Hoi, weet iemand toevallig nog wat v50 onderdelen te koop?
Ik zoek een set uitlaatdempers en een mistlicht voor een v50 nato.

Gr Gertjan :} :]
 
Hoi, weet iemand toevallig nog wat v50 onderdelen te koop?
Ik zoek een set uitlaatdempers en een mistlicht voor een v50 nato.

Gr Gertjan :} :]
Gertjan

informeer eens bijhandelsonderneming E mulder in het Groningse zevenhuizen.
Tel: 0594631770 die hadden een paar geleden een hel partij en onderdelen opgekocht.
hebben zei het niet dan weten ze wel aan wie ze het verkocht hadden.

greetz
 
Even resumeren voor iedereen die van plan is om een v50 (al dan niet nato) te gaan berijden.
het zijn fantastische fietsjes maar ze hebben wat puntjes waar je op moet letten.

* uitlaatkleppen, deze zijn vrij dun en hebben de neiging tot rekken, regelmatig stellen !

* cardan, of liever de kruiskoppeling. als deze speling krijgt breekt ie, en met een beetje pech slaat het uitstekende gedeelte het komplete rechter ophangpunt vand de achtervork van het frame, de gevolgen laten zich raden als je 120 rijd. LEVENSGEVAARLIJK minimaal 1x per jaar de achtervork er even uit om te controleren. pers er dan meteen een stalen bus in, te koop bij lamers.

* ontsteking, wissel de motoplat electronische ontsteking voor een civiele v50III mechanische, de grondplaat kun je zondermeer overzetten. scheelt je een hoop ellende.

* vervroeger heeft de neiging om vast te gaan zitten, beetje bijhouden doet wonderen.

* balhoofdlagers, zijn standaard kogellagers en gevoelig voor inslaan, als ze een tik hebben gehad, gewoon vervangen voor conische.

En verder is het gewoon een heerlijk rijdend stuur fietsje waarop het geweldig goed toeven is. er is goed aan onderdelen te komen en die kosten geen drol. Gouden regel voor een guzzi is is dat je hem gewoon boven de 3000 toeren houd als je rijd, eronder is dodelijk voor je aandrijflijn. Bovenstaande lijkt veel werk, maar in feite is alleen de achtervork uitbouwen meer dan 2 uur werk, kleppenstellen en ontsteking stellen kost mij iets minder dan een uur om de zaak goed te zetten. Gewoon even doen, levert je mateloos veel plezier op!

succes ermee!

janzzen
 
Ook kan ik je trouwens aanraden om niet te extreem gebruik te maken van het fantastische koppel onderin, het is heel verleidelijk en je kunt in principe in de stad als je echt wil z'n 5 gebruiken, je bent dan alleen wel bezig om in nood-tempo je versnellingsbak te verslijten, onder de 3-4000 toeren hakt het blok behoorlijk en er zit geen transmissie demping in de koppeling, (dit is ook een van de verschillen met de grote guzzi's) je tandwielen krijgen dus de volle lading bij lage toeren, je zult daar alleen bij het rijden niet zoveel van merken omdat uiteraard wel een (zeer goede) transmissie demping in het achterwiel zit.
Als er maar een demper tussen krukas en wegdek zit is het toch goed? Of dat er nou 1 of twee zijn maakt volgens mij niet zoveel uit. Of mis ik wat?
 
ja, je mist wat, alles wat achter de krukas zit krijgt vol de klappen te verduren. beter was geweest als de koppeling een transmissie demper had gehad, maar die heeft ie dus niet.... dus voor dat de puls van de zuiger bij de demper is is ie de transmissie al helemaal door.
 
Ik heb in mijn jonge jaren (1967) een ex legermachine gekocht voor 300 gld, een Matchless 350 cc GL3. Op kenteken laten zetten. Legergroen met het ceelnummer nog op de tank. Onder al het groen zat nog een goede kwaliteit chroom. Vrijwel direct een 1e overmaat er in laten zetten door Malta in Rotterdam voor 25 gld. Er kwam een originele draadgewonden zuiger in. Later de dynamo een keer laten overwikkelen (80 gld) en er bijna 3 jaar probleemloos mee gereden. Kruissnelheid was topsnelheid, dus ca. 110 km/h. Nog een keer een lekkende tank gehad maar dat is door de plaatselijk smid vakkundig opgelost/opgelast.
 
Hallo allemaal,

Ik zal mijn V50 Nato ook even voorstellen.

P1020403.jpg


P1020404.jpg


Hij is bijna klaar, ik moet mijn solozadel nog opniew laten bekleden en ben nog op zoek naar het groene Hella kistje dat achter het solozadel gemonteerd zat. (iemand !!)

Ik heb de motor afgelopen jaar helemaal uit elkaar gehad, en ben hem langzaam gaan opknappen (nieuw verfje) en alles weer gangbaar maken.
Ook wilde ik alles weer terugbrengen in originele toestand.
Dus alles wat er nu opgemonteerd zit, dat werkt, incl toeters en bellen.

Als er nog vragen zijn (of iemand met het gewilde kistje) dan hoor ik het graag.

Groeten Eric
 
De Nato Guzzi heeft 3 handboeken:
Technische handleiding 1e echelon (soort gebruikersboekje), 3e echelon (reguliere onderhoudswerkzaamheden) en 4e echelon (revisie motor en versnellingsbak).

Liefhebbers kunnen de TH 1e echelon en 4e echelon downloaden bij het forum dat hoort bij de site over de Moto Guzzi v50 Nato:
http://www.gratishosting.net/users/v50nato/ of Build a Free Website with Web Hosting | Tripod
Ga naar het bijbehorende forum en meldt je aan. In de filebox zie je de handleidingen en meer info.

Ik ben nog steeds op zoek naar het 3e handboek. Op 23 januari 2006 plaatste Hulzie een bericht dat deze te downloaden zou zijn in de WPH-topic. Maar waar is dat? Mocht iemand anders een goede PDF file hebben laat het me dan even weten. Eventueel, tegen vergoeding, ook (goede!) kopieën!


Heb je hier wat aan?
Komt van het MGCN forum.
Bestandsoverzicht van /th/MotoGuzziV50/
 
Terug
Bovenaan Onderaan