Ex-legermotoren

Beste Guzzi liefhebbers,

Tot mijn bijzonder grote spijt moet ik jullie mededelen dat ik mijn goedlopende Florida en vastgelopen NATO moet gaan verkopen. Ik ben op zoek naar iets zwaarders wat minder onderhoud vereist.

Ik heb de motoren op marktplaats gezet:
http://link.marktplaats.nl/358837801 V50 NATO
http://link.marktplaats.nl/358830135 V65 Florida

Mochten jullie een geschikte koper voor mij kunnen vinden dan hoor ik dit graag.

Ik zou het liefst een Transalp of een Honda / BMW / Kawasaki toermotor hebben.

Als er nog suggesties zijn over de betrouwbaarheid (de belangrijkste eis) van deze motoren zou ik dit graag horen.

Groet,
Roel
 
Na 5 jaar met veel plezier Hercules rijden, moet deze nu plaats maken voor een Triumph 3TA. Zal ongetwijfeld wat vaker sleutelen worden, maar het rijdt verdomme heerlijk zeg.

6038170401.jpg


De tank zweet bij een lasnaad rechtsvoor, nu wilde ik er tankcoating in gooien en kijken of ik het kan solderen. Is dat wijs, heeft iemand er ervaring mee?
 
Bij deze idd heerlijk rijdende motor is het wijs om het voorwiel te vervangen voor iets wat wel goed remt. Deze rem is niet goed te krijgen, geloof me.
kijk eens of een condor a 350 voorwiel er in past.
Er rijden ook rond met suzuki 2 takt voorwielen...
 
Na 5 jaar met veel plezier Hercules rijden, moet deze nu plaats maken voor een Triumph 3TA. Zal ongetwijfeld wat vaker sleutelen worden, maar het rijdt verdomme heerlijk zeg.

[afbeelding]

De tank zweet bij een lasnaad rechtsvoor, nu wilde ik er tankcoating in gooien en kijken of ik het kan solderen. Is dat wijs, heeft iemand er ervaring mee?
alleen kopersolderen, tankcure is voor als je tank doorgerot is.
Ik neem aan dat deze modellen ook een verbindingsstrip onder de tank hebben, niet vergeten dat ding, anders trilt je tank kapot.

En die voorrem, ik zou er gewoon een schijfje in zetten. gewoon een Japans dingetje met een Brembo klauwtje. Dan maar niet origineel. Of een japans achterwiel met een trommeltje, en een dekseltje over de tandwielkant.
 
Eindelijk rijbewijs gehaald en natuurlijk meteen de eerste tochten op mijn nato.

Ik ben erachter door het weghalen van deverf op de stickers dat deze van de geneeskundige troepen is geweest. Dit is geloof ik vrij uniek, ik kan er geen info over vinden en heb nergens een nato gezien met deze stickers.

Heeft iemand meer info hierover ? graag.

422327_256565414422988_100002085954519_587815_201530030_n.jpg
 
Mooi fietsie, heb er zelf ook eentje, maar zonder medische sticker. De mijne heeft overigens ook geen oorlogsverlichting meer. :C

Weet er verder weinig van af, maar denk persoonlijk dat de sticker er als "coolheidsfactor" is opgezet. De guzzitjes waren orddonansmotoren en geen noodambulances o.i.d.

Hier heb ik overigens geen bewijs voor, dus voor t zelfde geld heb ik ongelijk :)
 
thnx,

Heb net van een vriend gehoord die bij de 43GNK in Havelte zat, er wel degelijk moto guzzi's reden , mét stickers.

wellicht ordenance puur voor medische dienst oid. Denk niet dat het zomaar erop zit, niet iets voor de KL om dat te doen,. Het was ook overgeschilderd, een standaard procedure als ze naar domeinen gingen. Alle leger gerelateerde afbeeldingen ( zoals ook nl vlag sticker ) werden eraf gehaald of beschilderd, incl oorlogsverlichting ed.

mijn speurtocht gaat voort
 
Eindelijk rijbewijs gehaald en natuurlijk meteen de eerste tochten op mijn nato.

Ik ben erachter door het weghalen van deverf op de stickers dat deze van de geneeskundige troepen is geweest. Dit is geloof ik vrij uniek, ik kan er geen info over vinden en heb nergens een nato gezien met deze stickers.

Heeft iemand meer info hierover ? graag.

[afbeelding]
deze motoren, heb ik ingereden in mijn dienst tijd. 84/85
was de overstap van triumf naar guzzi, was zeer leuke tijd :} :} :} :}
 
de mijne was een leger motor,hij nou blauw!

helaasch zijn de foto's verloren gegaan(tijdperk dat ik nog haar had en een lichte stem)
 
De elektriek van mijn van mijn fietsje laat zo onderhand merken dat hij al 28 jaar mee gaat en met mij ook in de winter door gaat. Dit weekend bezig geweest om wat draadjes naar achteren te bypassen. Helaas nog geen connectortjes daarvoor dus creatief klussen met wat er voor handen is.

DSCN0828.JPG
 
Ik heb sinds kort ook een Moto Guzzi V50 Nato. Maar met een klein probleem: geen papieren. Het zit als volgt. Een man koopt van de domeinen een Moto Guzzi V50 Nato om op te knappen. Voor hij daar aan toe komt komt hij te overlijden. De weduwe wil zo snel mogelijk de garage leegmaken en verkoopt de motor aan Laurens Turo (c'est moi!) en verzekert LT dat er geen papieren aanwezig zijn. LT neemt het ding mee, knapt op en belt toch maar even de RDW voor hij een keuringsafspraak maakt. Die geven aan dat er toch een aankoopbewijs moet zijn van de Domeinen. Hoe moet dat nou?
Wat ik wel heb is een aankoopbewijs; het bewijs dat ik die motor van die dame heb gekocht (een zelf opgesteld papier met onze beide namen, geboortedata en motorgegevens). Zou dat niet genoeg moeten zijn? Ik hoef toch niet alle verschillende aankoopbonnen van ooit te kunnen overleggen?
Op een andere thread staat al dat je behoorlijk afhankelijk bent van hoe de pet van de inspecteur van de keuring staat op de dag van de keuring. Iemand ervaring mee?
 
Omdat het een niet in europa ingevoerd voertuig is (leger voertuigen hebben een eigen niet naar buiten gebracht kenteken ) is deze dus niet bekend en moet je met een officieel aankoop bewijs van de domeinen hebben .
Andere mogelijkheid is een frame met kenteken te kopen en daar mee te gaan rijden .
Je gebruikt dan alleen het frame dan niet overslaan wan als je daarmee betrap wordt ben j e erg duur uit .
Met een beetje mazzel koop je een frame van voor 1988 en ben je gelijk van de wegen belasting af
 
Mijn nato heeft 2 weken geleden de rit volbracht naar Mandello en terug via de Splugenpas en simplonpas. Hier een verslagje:

De foto's: https://plus.google.com/photos/103920259790826875727/albums/5770586865314114673


22 juli
Zo rond 7 uur vertrokken richting Altenstand onder Ülm waar we zo`n 12 uur later aankwamen na erg veel snelweg kilometers. Motortje begon wel tegen te sputteren maar heeft het gehaald.
Landen: Nederland > Duitsland

23 juli
Tegen 6 uur ben ik er eens uitgegaan om de motor te inspecteren. Ik vermoedde dat de ontsteking wat verlopen was en dat was inderdaad het geval. Ondanks dat ik ontsteking van dhr. Beck erop heb zitten moet ik het toch elke paar duizen km opnieuw afstellen. Motortje deed het weer als nieuw na het afstellen. Vervolgens ontbeten, wat inkopen gedaan voor de rit en om 10 uur eens op pad gegaan naar Mandello waar we tegen 1800 aankwamen. Prachtig rijden, in de Splügenpas was waren ze met de weg bezig, ze hadden dan ook een verkeerslicht geplaatst met een bordje erbij waarop vermeld stond dat het 15 minuten kon duren voor we groen zouden krijgen.
Bij aankomst in Mandello eerst langs de fabriek gegaan voor bij de poort. We kwamen er toch langs, ik was helemaal in de zevende hemel. Vervolgens daar naar de bed and breakfast Alla Torre del Barbarossa. De eigenaar lag bijna in een deuk toen hij m`n motortje zag, en vond het prachtig dat ik het op een V50 deed met m`n vriendin. Hij is zelf als ik het goed meegekregen heb ook met een V50 (civiel dan) naar Portugal geweest en andere landen natuurlijk. Super aardige eigenaren daar echt een aanrader. Deze avond hebben we gegeten in de Rosalba (Naast de Guzzi fabriek).
Route: http://goo.gl/maps/HLtND(Zonder tolwegen)
Landen: Duitsland > Oostenrijk > Liechtenstein > Zwitserland > Italië

24 juli
Heerlijk geslapen in ons appartementje, en vervolgens heerlijk ontbeten. Deze dag hebben we in Mandello doorgebracht. Eerst een te voet Mandello in de gegaan en een picknick gehouden bij de poorten van de fabriek. Er reden ook plots 2 zijspanners voorbij die ik 2 jaar geleden al eens had gezien op camping d`n Toerstop.
Na de picknick zijn we weer terug gegaan naar het appartementje, later op de dag met de nato naar het museum. Wat was dat mooi en interessant om te zien. Hier aan de praat geraakt met de beide zijspanners. Nog eens over de nato gesproken dat het met en V65 blokje wat makkelijker is. Daar heb ik zijn nummer nog gekregen want hij had nog wat blokjes liggen van een V65 en ik kon/kan ze eigenlijk nergens vinden. Dus over een weekje bel ik hem eens aangezien ik verwacht dat hij dan wel weer thuis is.
Hierna eens een winkeltje bezocht van 2 dametjes met volgens mij alles van Guzzi. Maar dan ook echt alles, 2 stickers gekocht van Guzzi in de hoop dat mijn nato wat minder aangezien wordt voor een BMW met de kuip. Boodschappen gedaan en eens door de winkelstraten gelopen. Hier hebben we wat pasta gegeten bij een klein winkeltje (Canton della Pasta) verstop in een steegje echt heerlijk. Al is het geen restaurantje maar eerder afhalen. Toch mocht we er zitten van de eigenaar. Plastic borden en bestek maar echt super leuk gehad. Lekker gepraat met de eigenaar die het ook geweldig vond dat zo`n afstand hadden afgelegd met de Nato. Veel Guzzi in zijn winkel.
Landen: Italië

25 juli
Deze dag door de omgeving gereden en er aardig wat van gezien. Allereerst naar Castello di Vezio wat klinkt als een kasteel maar het is een toren met een muur eromheen. Niettemin wel een aanrader want het is gewoonweg erg mooi. Vervolgens de route vervolgd naar Bellagio via de volgende route: Google Maps. In Bellagio hebben we een paar uurtjes vertoeft en het is zeker een mooi stadje. Maar wat een lading toeristen, vooral veel Amerikanen. Ook lijken de mensen daar een stuk minder hartelijk.
Deze avond bij de Bed and breakfast gegeten. En wat kan die eigenaar koken! Alsof een leger engeltjes je tong vochtig maken. Ongelooflijk lekker en zeker een aanrader als je in de buurt bent. Let op: Je moet wel reserveren!
Landen: Italië

26 Juli
Vandaag wilden we naar Milaan, de eigenaar heeft ons na het ontbijt afgezet op het station. Waar we even gewacht hebben, er werd wat omgeroepen waar we niets van begrepen maar we vermoeden vertraging. Gelukkig kwam er een jongen naar ons toe wiens vader bij de spoorwegen werkte. 1 telefoontje naar zijn vader en we wisten waar we aan toe waren. Een staking bij de spoorwegen.... kortom geen Milaan gezien. Kaartje teruggebracht en rustig teruggelopen naar het appartementje.Onderweg kregen we van een vrouw van in de 90 ineens de vraag of wij Duits waren omdat ze ons hoorde praten. De vrouw in kwestie sprak vloeiend en zonder accent Duits terwijl ze Italiaanse is. We hebben nog aardig wat tijd met haar doorgebracht, ze bleek ze tijdens de 2e wereld oorlog voor Guzzi gewerkt te hebben. Guzzi maakte destijds blijkbaar klinknagels voor rupsbanden van Duitse tanks en andere speciale onderdelen onder leiding van 2 Duitse ingenieurs van NSU.
De middag kortstondig aan het Como meer gelegen om vervolgens toch maar weer de motor te pakken richting Lecco om dat eens te bekijken. Ook een erg leuk dorpje, maar ook hier vond ik de mensen erg afstandelijk. Deze avond wederom overheerlijk gegeten bij de Bed and Breakfast.
Landen: Italië

27 juli
De dag van vertrek. Eerst eens lekker ontbeten om tegen half 10 eens op pad te gaan. De planning was om in elk gevan 400km te rijden maar is niet gelukt. De route van de dag: Google Maps wederom geen tolwegen. Bij de totensee nog even gestopt bij een sneeuwmuur. Erg apart. En een 15 km verder de plek gezien waar m`n vader zo`n 30 jaar geleden een foto heeft gemaakt die hier ooit aan de muur hing (foto is zoek). Helaas kon ik daar niet stoppen omdat ze er een hek langs gezet hebben. Wel erg leuk en kippenvel momentje. Simplonpas, de splügen rijdt leuker maar de simplon is bijna sprookjesachtig zo mooi qua omgeving.
Landen: Italië > Zwitserland > Italïe > Zwitserland

28 juli
Deze dag moesten we gewoon kilometers maken, kortom 16 uur gereden en een goeie 900km waren om 9 uur vertrokken. Route: Google Maps. Veel gezien weinig zon, redelijk wat regen erg jammer. Vogel tegen m`n helm aangehad tijdens het rijden, ook heel apart dacht eerst dat er een tennisbal naar m`n hoofd vloog maar het was grijs en het fladderde. Deze keer dus deels snelweg en deels binnendoor. Heerlijk gegeten op Camping de Hei in Siebengewald. Vervolgens in Duitsland een uur bij een pompstation gestaan omdat het enorm onweerde, gelukkig waren er nog 2 motorrijders dus beetje verhalen uitgewisseld. Erg gezellig zo`n bijeenkomst . 01:00 waren we eindelijk bij m`n vriendin thuis.
Landen: Zwitserland > Frankrijk > Luxemburg > België > Luxemburg > België > Luxemburg > België > Nederland > Duitsland > Nederland

Landen gezien:
  1. Nederland
  2. Duitsland
  3. Oostenrijk
  4. Liechtenstein
  5. Zwitserland
  6. Italië
  7. Frankrijk
  8. België
  9. Luxemburg

Het natotje heeft het heel erg netjes gedaan met 2 man + bepakking en nato blokje. Wel om de zoveel ~500m hoogte verschil tijden pauze's de carburatie wat aangepast omdat hij laag in de toeren anders wat begon te sputteren. verbruik in de bergen ook 1 op 14 niet erg leuk in Italië met benzine prijsen van € 1,85+ voor E95. Ook zijn nu overal in Europa kleine olievlekjes te vinden waar de nato even stilgestaan heeft. Hier in NL lekt hij geen druppel maar in het buitenland compenseert hij blijkbaar .


Mijn bedevaart is voltooid
 
Mooi verhaal van een mooie reis :}
Buiten het feit dat ik ook motor-ordonnans in dienst ben geweest op een v50 Nato ben ik ook vorig jaar in het Guzzi museum geweest.
Echter wel met het koekblik :$
Helaas verstond ik geen woord van wat de gids allemaal vertelde, af en toe een vertaling van een duitser die een beetje italiaans sprak/verstond. Volgens mij had die gids prachtige verhalen want hij bleef vertellen _O-

Helemaal Guzziloos ben ik niet, mag af entoe aan de v35 van me pa ruiken :+

Ook het castelo del vezio heb ik bezocht wat idd erg mooi uitzicht had over het Como meer.

Na het weekie vakantie aan het mooie comomeer nog even bij het classic MV Agusta museum geweest..... lag toch op de route .... zei ik... ;) _O- (ca 150 km zuidelijker :X )

Anyway.... by the way..... ook mooie plaatjes :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoe vet! Prachtig ook, zo'n V50 NATO. Had ik gewild als eerste motor, maar liep toen tegen een CB650. Ook mooi. Maar wil graag ooit een Guzzi!
 
mooi verhaal, prachtige foto's en een leuke opsteker voor alle guzzi-fanaten die altijd maar te horen krijgen dat ze zeker graag sleutelen........ een probleemloze vakantie met een 28 jaar oude motor; kom daar maar eens om met je kawasukonda..........;-)
 
Hallo Oma :D

Heb een maandje terug mijn tijd in Nieuw Zeeland afgerond. Natuurlijk met de Guzzi Nato die ik erbij gekocht heb en op de boot die kant op heb gestuurd eind 2014. Anderhalf jaar en 27.000 kilometer later de nato geparkeerd bij een maat van me in Christchurch en zelf weer ff naar Nederland gekomen. 2 Juli weer die kant op, nato verder prepareren en dan verschepen naar Australië. Heb daar een jaar de tijd aldus mijn huidig visum. Wil het hele eiland rond ^^.

Ik spreek nu uit ervaring wanneer ik zeg dat de NATO ook off-road verschikkelijk harde klappen aankan en goed afgebeuld kan worden. Ik las net dus ook met verbazing weer ff de berichtjes dat in diensttijd offroad met de nato doorgaans niet zo lekker ging O.o.

Het enige wat ik heb gehad waren de dempertjes in de voorvork die de geest hebben gegeven (voorwiel is een paar keer van de grond gestuiterd) en 1 boutje van de uitlaatdemper was losgetrild.

Maar door wat het achterland in te gaan daar krijg je wel verschrikkelijk mooie dingen te zien en komt de de NATO er ook gewoon veel beter uit te zien :D.

(Nevis road)
12661816_10208806676065018_9031541847807911229_n.jpg


(90 mile beach)
10464332_10208541331351566_640660923202744306_n.jpg


(Op de motorrem best stijl de heuvel af, had m`n knie goed verpest een goede 40km hiervoor toen de motor besloot te vallen)

Ben nu op m`n dooie gemak bezig alles wat ik nog heb te ordenen en op te schrijven en ergens deze of volgende maand op mn website te knallen.

www.travelguzzi.com
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan