de rooie (cb400f)

En floep, alweer ruim anderhalf jaar verder... :X


Gisteren voor het eerst weer gereden na grote verbouwing van m'n mooie rooie. :] Lekkerst rijdend 400f-je wat ik ooit onder me heb gehad en ik heb toch wel op meerdere goeie gereden al. *D 8-) Er zit nu een opgeboord blokje in van ClassicBikeTuning. :}

He Roes...da's lang geleden....indeed! Volgens mij had je het de laatste CBBQ er nog over dat het wel tijd werd dat de rooie (die ook geel geweest is...) eens en blokrevisie nodig had...da's zeker 5 jaar terug :+
 
kinderziektes nog steeds niet onder de knie. Er is nog iets niet helemaal in de haak met zowel laadsysteem als met hoe die loopt.

Laden kan ook combi zijn van het laagtoerig rijden met de extra zware H4 koplamp en de al wat oudere accu. :?

Lego is inderdaad een leuk karretje al, maar veel gespeeld is er nog niet. :o

toch ff de regelaar wisselen Roes...kan toevallig samenloop geweest zijn..Is vaak niet de stator...
 
toch ff de regelaar wisselen Roes...kan toevallig samenloop geweest zijn..Is vaak niet de stator...

Na wisselen van koplamp en accu is het probleem in ieder geval niet mee gewisseld naar het andere brik. En als ik zonder verlichting rij blijft de accu wel prik houden. Ook had ik stator doorgemeten bji de stekker en ook de gelijkrichter en dat lijkt allemaal goed.

Eerst effe weekendje weg met het 3wieler brik en daarna weer verder puzzelen. Regelaar was inderdaad als volgende aan de beurt om gewisseld te worden. :)

Verder heb ik ook valse lucht op een van de carb-inlaat rubbers (gescheurd) dus dat moet ik ook effe vervangen.
 
intussen vorige week regelaar en gelijkrichter omgewisseld, maar geen succes...

Deze week toch ook maar dynamo spoelerij gewisseld en ja hoor, nu laadt ie als een tierelier. Blijkbaar draadbreuk of isolatie stuk, wat alleen effect heeft als het spulletje goed warm is.

Nou nog een bijgeluidje opsporen. Afstelling begint ergens op te lijken. :]
 
deze is de meest recente ;)
full
 
effe een vers voorwiel in mekaar broddelen ;)

alleen afstelling zal nog tijd nodig hebben. Valt nog niet me zo'n 529 cctje.
Was redelijk maar hield wel in vanaf stationair.
Daarna met k&n filters was dat weg, maar wel minder vermogen bovenin. Dat bleek in Weert op de testbank. 33pk en veelste arm.
Nu grotere hoofdsproeier, naald hoger en dikkere uitlaat. Op toeren veel beter. Maar heb moeite met wegrijden omdat ie bij eerste beetje gas zowat verzuipt/afslaat...

Maar gelukkig heb ik een xl erbij om rond te pruttelen. :P
full
 
Is het verzuipen of dood slaan door een te hoge aanzuigsnelheid met te weinig brandstof voor een fractie van een seconde? Ik heb daar ook last van door de open kelkjes.
 
Nou weet ik niet meer hoe ik dat bokken vanuit stationair beter had gekregen maar eind vorig jaar heb ik er nog een flink eindje op getoerd en volgens mij viel het toen wel mee. :?

Maar aangezien aanstaand vrijdag m'n brik voor de tweede keer wettelijk oldtimer wordt ben ik er vandaag lekker mee aan het prutsen geweest.
En dan hoop ik er volgende week weer mee te kunnen rijden. Als het tenminste niet ineens gaat vriezen + pekelen. O-)
 
Hoe staat het nu met het vermogen? Ik lees hierboven 33PK. In de folder hadden ze origineel al 40PK, dat moet dus beter kunnen. Of verkocht Honda krukas PK's?
 
volgens mij 37 krukas pk's :Y

Ik heb er redelijk wat vermogen bij gekregen met het opvolgen van de tips die ik kreeg na de testbank sessie. Alleen dus gestopt vorig jaar omdat hij redelijk ver van huis begon te haperen. En ik had toen geen idee waarom. Ging wel na een tijd weer over. En later ook klein stukje weer gehaper.

Nu dus wel redelijk zeker waar dat aan lag.

oorzaak:
full
 
Oftewel ouwe zekeringen kastje had slecht contact bij de klemmen van de hoofd zekering. En een van de solderingen was zelfde los gerot, die maakte alleen contact doordat die er tegen werd gedrukt de snoer.

Nu dus steekzekeringen kastje erin gevrot. Maar wel de originele stekker en sticker hergebruikt. En flink stevig gesoldeerd ook i.p.v. de platte steek stekkers die op dit kastje horen.
En achterkant waterproof maakt met fietsband ertussen.
Zal wel geen 40 jaar mee gaan, maar ik hoop voorlopig weer hapervrij te zijn. :]
 
van welk type motor heb jij er spaakwielen inzitten? ::kwijl::
daar ben ik ook naar opzoek voor mijn 400f !

En ik lees en hoor overal dat ie minstens 42pk heeft mits je de geknepen versie hebt ( andere nokkenas) de duitse dus die had er maar 27 geloof ik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan