American Chopper (OCC)

Teevee

MF veteraan
11 jul 2001
2.035
0
Tilburg
Voor iedereen die wat afleveringen gemist heeft...
morgen van 12:00 tot 01:00 American chopper op Discovery.
Maar liefst 13 uur ruzieënde Teutels aan een stuk.


Tom
 
Cool! Die comemrcials ervan hangen me onderhand de strot uit ("Get the damn bike done!" "BUILD IT YOURSELF!"), maar het blijft altijd gaaf om te zien! *D De motoren die ze maken zijn niet altijd m'n smaak, maar er zitten soms ook hele gave tussen.

Ik wist dat dit kwam, maar thx 4 the reminder; ik was het bijna vergeten!
 
Ja er was zoals gewoonlijk geen donder op tv, en dan zet ik altijd Discovery op en hee: om 12 uur begon het! (Het was me al weer ontschoten.)

Snel een videoband in de recorder gepropt en ik ben ondertusen ook aan het kijken. :)
 
Leuke televisie, maar 13 uur is wel een bietje veel. Motoren zijn zeker cratief en apart, maar niet helemaal mijn smaak.
Toevallig zit ik eind Juli voor m'n werk wel bij ze in de buurt... dusse... ga toch maar even kijken denk ik :)
 
[me]Phr3ak heeft het niet zo op choppers ;)
[/me]


Maar wat die lui maken is toch wel errug mooi vindt ik :9~

En dat in een leuke verpakking zoals die serie, dan is mijn dag weer goed :)
 
[me]Phr3ak heeft het niet zo op choppers ;)
[/me]


Maar wat die lui maken is toch wel errug mooi vindt ik :9~

En dat in een leuke verpakking zoals die serie, dan is mijn dag weer goed :)
:^

Die commanche bike was wel heel erg gaaf zeg! :9~
En zoals die gasten in dat motorblok stonden te rammen om die koppeling los te krijgen :} :} Snijbrander d'r in, hamer, schroevendraaier, beitel :)
 
:^

Die commanche bike was wel heel erg gaaf zeg! :9~
En zoals die gasten in dat motorblok stonden te rammen om die koppeling los te krijgen :} :} Snijbrander d'r in, hamer, schroevendraaier, beitel :)
Niet de koppeling,Tandwiel van de oliepomp.
 
Persoonlijk begint dat geschreeuw tegen elkaar me wel een beetje de keel uit te hangen. Verder vind ik ook dat ze best veel dingen niet zelf maken maar"custom" van de plank komen. Het is wel leuk en aardig dat ze een fender verzagen enzo maar zelf een frame bouwen of een tank lassen is er (bijna) nog niet aan toe gekomen.

Ik kijk liever naar de Great Biker Build Off. Dit zijn afleveringen waar builders het tegen elkaar opnemen. Als je dan ziet wat sommigen van een stukkie staal kunnen maken. Dan zijn de OCC-ers nog beginners.

Verder vind ik wel dat ze leuke theme bikes maken, en mijn favo blijft de Old school chopper die Sr met Cody heeft gemaakt.
 
Ik vond de brandweermotor wel gaaf! Wel te veel toeters & bellen (letterlijk en figuurlijk), maar qua vorm (en dat Indian zadel) was het wel gaaf. :)
 
echt gaaf zoals die ouwe en die paulie continu ruzie maken :}
Wat doet die ouwe teutel eigenlijk? Je ziet hem alleen maar rondlopen en paulie afzeiken :?

Welke motor vonden jullie eigenlijk het mooist? Ik vond die straaljagerthemabike wel aardig :9
 
echt gaaf zoals die ouwe en die paulie continu ruzie maken :}
Wat doet die ouwe teutel eigenlijk? Je ziet hem alleen maar rondlopen en paulie afzeiken :?

Welke motor vonden jullie eigenlijk het mooist? Ik vond die straaljagerthemabike wel aardig :9
gelukkig verschillen de meningen hierover B|
blijven lelijke bikes maar dat geruzie is dan wel weer leuk ;)
 
Ik kijk liever naar de Great Biker Build Off. Dit zijn afleveringen waar builders het tegen elkaar opnemen. Als je dan ziet wat sommigen van een stukkie staal kunnen maken. Dan zijn de OCC-ers nog beginners.

Wanneer en op welke zender wordt dat dan uitgezonden?
 
Een beetje lullig misschien, maar ze lijken allemaal op elkaar. Op de iele voorwieltjes na, vind ik ze wel mooi maar niet voor $ honderduizendnogwat.
Ennuh... zomers je pens vol vliegen 8-)
 
Een beetje lullig misschien, maar ze lijken allemaal op elkaar. Op de iele voorwieltjes na, vind ik ze wel mooi maar niet voor $ honderduizendnogwat.
Ennuh... zomers je pens vol vliegen 8-)
Amen to that.
 
Een beetje lullig misschien, maar ze lijken allemaal op elkaar. Op de iele voorwieltjes na, vind ik ze wel mooi maar niet voor $ honderduizendnogwat.
Ennuh... zomers je pens vol vliegen 8-)

Mee eensch! De details zijn anders, maar de meesten hebben een voetballetje als achterwiel (heel klein en heel breed), mega voorvork zodar het stuur vanzelf al heel hoog zit, dezelfde tank enz.

Alleen al door de achterband vind ik ze vaak lelijk. Vervang die en het is al meteen een heel stuk beter. Die dunne voorwieltjes en voorspatbordjes mogen inderdaad ook wel meteen vervangen worden.
 
Na een hele boel uur kijken ben ik toch echt tot de conclusie gekomen dat veel van hun "customs" inderdaad gewoon standaard dingen zijn. Zelfde frame, banden, blok, ...
Sommigge zien er mooi uit, maar zeker niet voor 150.000 pleuro. Ik denk dat je voor veel minder er zelf een mooie voor kan bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan