American Chopper (OCC)

lees in de tv gids dat ze morgen (en zondag herhaling) de Gilette bike gaan opbouwen. Ik heb deze nog niet gezien, maar dan kan aan mij liggen. :]
 
dit OCC brouwsel komt volgens mij uit het kanaal van Seoul...

(en dan noemen ze het ook nog de "David Mann bike"...WTF???)

full
 
De bekwame bouwers behoren tot de kenissenkring van OCC,jij bent toevallig Amerikaan :?

Heb je wel eens op de amerikaans "Motor-forums" gekeken? (bv clubchopper, chopperweb, Fuck!, Backtalk, JockeyJournal). Daar staan precies dezelfde berichten als hier hoor. Niet echt positief.
Vinnie zit zelf ook op een forum,dus mensen kunnen gewoon vragen wat
ze zelf wel bouwen en wat niet en dus ook vragen waarom ze dingen door
anderen laten uitbesteden. ;)
Mischien dat mensen bij zichzelf gaan nadenken dat de mannen zelf het frame ontwerpen en dat daarbij een hoop rekenwerk etc etc komt kijken. :Y
Frame's bouwen is voor de heren gerust een koud kunstje,maar er zijn deadlines en het gaat ook om de styling.
Zo'n motor moet af ook. ;)

Nickname van Vinnie=VinnieD
 
Laatst bewerkt:
De bekwame bouwers behoren tot de kenissenkring van OCC,jij bent toevallig Amerikaan :?Vinnie zit zelf ook op een forum,dus mensen kunnen gewoon vragen wat
ze zelf wel bouwen en wat niet en dus ook vragen waarom ze dingen door
anderen laten uitbesteden. ;)
Mischien dat mensen bij zichzelf gaan nadenken dat de mannen zelf het frame ontwerpen en dat daarbij een hoop rekenwerk etc etc komt kijken. :Y
Frame's bouwen is voor de heren gerust een koud kunstje,maar er zijn deadlines en het gaat ook om de styling.
Zo'n motor moet af ook. ;)

Nickname van Vinnie=VinnieD

:Z :Z :Z :N

hoorde ik daar "styling"..??




_O-
 
De bekwame bouwers behoren tot de kenissenkring van OCC,jij bent toevallig Amerikaan :?Vinnie zit zelf ook op een forum,dus mensen kunnen gewoon vragen wat
ze zelf wel bouwen en wat niet en dus ook vragen waarom ze dingen door
anderen laten uitbesteden. ;)
Mischien dat mensen bij zichzelf gaan nadenken dat de mannen zelf het frame ontwerpen en dat daarbij een hoop rekenwerk etc etc komt kijken. :Y
Frame's bouwen is voor de heren gerust een koud kunstje,maar er zijn deadlines en het gaat ook om de styling.
Zo'n motor moet af ook. ;)

Nickname van Vinnie=VinnieD

Je bevestigd m'n punt: Ze willen $nel een motor bouwen en besteden het moeilijke werk uit. En ik ben er van overtuigd dat Paulie géén frame kan bouwen.

Styling is subjectief, dus daar valt weinig over te discussieren. Ik vind ze niet mooi, maar heb er geen probleem mee dat anderen het mooie fietsen vinden.
Maar ze noemen een handversnelling een 'suicide clutch' en een Evo met startmortor en schijfremmen is 'oldschool'. Ik denk echt dat Paulie niet weet wat de klassiekers zijn.

Vinnie vind ik wel ok, die is tenminste normaal.
 
Het zijn een stel ontzettend commerciele mannetjes die heel goed weten hoe ze geld moeten verdienen....
Ik zou precies hetzelfde doen als ik de kans had :Y
Onderdelen in elkaar schroeven kan echter elke boerenlul... en dan kost zo'n bak geen 150.000 :r :r
Ze ontwerpen het eerst,laten het maken en moeten vervolgens nog kijken
of het past,en vaak is dit niet het geval.
Denk dat je het tekenen hier als het moeilijke aspect moet zien.
En gasten die werkelijk alles,maar dan ook alles zelf doen met
dergelijke gedetailleerde wielen,en daarnaast ook nog hun motor spuiten
zijn er weinig of niet.
Mischien eens een foto plaatsen van een motor waarvan de eigenaar werkelijk
alles zelf heeft gedaan.
je vergeet dat ze voor klanten bouwen en niet voor hun eigen.
En hoe bedoel je dat ze alles alleen maar monteren,Da Vinci is zowat hofleverancier bij elke chopperbouwer,wil je de bouwers ervan gaan
beschuldigen dat ze hun eigen carb's niet bouwen?
Bijdeweg OCC maakt sinds kort hun eigen wielen,en frame's hebben ze in
het verleden ook zelf gebouwd :Y

En stukken meer vakman dan Paulie...
In welk technisch opzicht vind je Vin beter dan?

mee eens,

en ik heb sterk het idee dat paulie niet eens echt wat om motoren geeft,
Ik denk dat hij gewoon graag sleutelt en ontwerpt,of hij motoren leuk
vind zal mij niet boeien :N
 
Nog ff dan....
Als je een motor "ontwerpt" (zoals jij het noemt) en vervolgens onderdelen laat maken waar geen flikker van past dan ben je geen hele beste techneut...of je werkt met hele kloterige bedrijven samen maar dit gebeurd je geen 2 keer....

Iemand die met een hamer een wiel in een motor recht staat te meppen behoord bij mij niet tot de groep goede technische motorbouwers...

En dat is maar één voorbeeld...

Het hele OCC verhaal is puur gebaseerd op commercie, als ze niet op discovery waren uitgezonden (waar bijna alles gespeeld is gezien het feit dat ze regelmatig gewoon staan voor te lezen) dan hadden ze het nooit zover geschopt als nu.....

Amen
 
Ze ontwerpen het eerst,laten het maken en moeten vervolgens nog kijken
of het past,en vaak is dit niet het geval.

Zie bovenstaande post...
en ontwerpen???? een tank, frame, vork, spatbord, blok e.d. uit het schap trekken en in elkaar schroeven noem ik geen ontwerpen...

vervolgens wat verzagen/verslijpen aan de spatborden... soms een tank aanpassen en het is 150.000 waard |(
 
Zie bovenstaande post...
en ontwerpen???? een tank, frame, vork, spatbord, blok e.d. uit het schap trekken en in elkaar schroeven noem ik geen ontwerpen...
Volgens mij volg jij het progamma waneer het jou uitkomt,want ik
heb Paulie toch echt menig tank zelf zien ontwerpen om het vervolgens
zelf uit te kloppen en buigen etc etc.
Soms laten ze een tank maken,maar er zijn verschillende tanks zelf gemaakt.

vervolgens wat verzagen/verslijpen aan de spatborden
Wat je dus eigenlijk wil zeggen is dat hij nog geen spatbord zelf kan maken?
soms een tank aanpassen en het is 150.000 waard |(
Ik denk dat de meeste kosten komen van peperdure
DaVinci Carbs en de wielen.
En ik snap het niet zo,als ze zelf een spuiter in
dienst nemen dan is het dus wel een OCC-eigenbouw,laten ze het
uitbesteden dan niet :?
Dus als ik het goed begrijp dan zit het wel goed als ikzelf bijv.
de goede spuiter wegkoop bij het bedrijf waar aan ik het werk eerst
liet uitbesteden en een spuitcabine laat neerzetten,maar in
het ander geval dus niet :?

Het hele OCC verhaal is puur gebaseerd op commercie, als ze niet op discovery waren uitgezonden (waar bijna alles gespeeld is gezien het feit dat ze regelmatig gewoon staan voor te lezen) dan hadden ze het nooit zover geschopt als nu.....

Amen
Het is gewoon een gezonde vorm van marketing,je hebt dus gelijk.
Het zou dom zijn als die gasten dit niet zouden doen.
 
Laatst bewerkt:
Omèn, het fijne is dat iedereen er wel een mening over heeft, en zgn. nooit kijkt.... ondertussen weten we wel allemaal waar we over praten, wat de kneuzels wel of niet zelf doen, en is Mickeys iedereen's knuffeltvpersoonlijkheid.

Ik geeft het gewoon toe; ik kijk, maar nooit 2 keer naar dezelfde fietsassamblage (want echt 'bouwen' kun je het idd haast niet noemen op sommige, best wel leuke details na), en ja, ik vermaak me ermee. 't Is gewoon entertainment, en zo moet je het ook zien. Dus geen 'How to build a chopper', of ´What to do and what not´, maar gewoon lekkere, onneuzele, typich Amerikaanse, platte tv.

En niet meer.
 
occ of beter ocsy(orange county shipyards)heeft naar mijn mening zowiezo nix meer te maken met de defenitie chopper!eigenbouw of uitbesteed de paaseieren die bij hun uit de shop komen zijn juist het tegenovergstelde van wat een chopper in eerste instantie behoort te zijn.

voor al die sukkels die de definitie van eenchopper niet machtig zijn:
chopper,motorfiets aldanniet van amerikaanse makelij ontdaan van alle overbodige onderdelen die niet noodzakelijk zijn om de motorfiets te laten rijden/remmen
teneinde deze motorfiets sneller te laten lopen.
veelal werden valbeugels,voorspatborden,duozadels,extra verlichting ja zelfs voorremmen gewoon verwijderd.
en wat erop moest blijven werd minimaal uitgevoerd of gechopt/afgezaagd.
denk aan achterspatborden bijvoorbeeld.
de term chopper ontleend zich dan ook aan het "afhakken"/zagen van zoveel mogelijk onodige kilo's.

en kijk nu eens naar bijvoorbeeld die firebike _O- rijdend paasei
snap-off bike
crhistmasbike,webbike,jetbike en ga zomaar doorallemaal fietsen die volgehangen zijn met overbodige rommel om een bepaald thema te doen laten voorkomen.
de enige chopper die ooit gebouwd is door occ was de oldschool chop van dat codyventje.

eh hoe noem je dat ook al;weer zo'n fiets vol met onzinnige prullaria
oh ja een ratbike
 
Ik kijk ook trouw, want ik vind het leuke tv.
Maar neem nou eens die NY Jets fiets van afgelopen zaterdag. Wat zit daar nu aan orginaliteit of vakmanschap aan? Letterlijk alles alles is uit de schap getrokken en in elkaar geschroefd. Ik zou me mooi bekocht voelen als ik een kapitaal voor die fiets zou moeten neertellen.

Ik heb er ook helemaal geen probleem mee dat ze er veel geld aan verdienen, maar ik 'erger' me voornamelijk aan Paulie met die eeuwige zonnebril die zichzelf een masterbuilder en artiest vind. Als ik hem over z'n artistieke creativiteit hoor praten ("I can't let the pressure of a deadline inhibit my creativity" - en schroeft vervolgens nog een steeksleutel op de snap-on fiets) dan heb ik toch echt het idee dat hij zichzelf overschat.

Bij Westcoastchoppers hebben ze ook heel goed in de gaten dat je alleen met merchandise geld kunt verdienen, maar die jongens zijn wel vakmensen.
Kijk voor de gein eens naar Motorcyclemania 1 t/m 3 en je weet wat ik bedoel.
 
de enige chopper die ooit gebouwd is door occ was de oldschool chop van dat codyventje.
Staat hier nog een old-school in dit topic van OCC.
De motor die jij bedoelt is overigens samen met Sr gebouwd,en de
motor die hier in het topic staat door Sr. ;)
Best leuk dat er mensen zijn die niet snappen dat het ontwerpen van
het frame juist het moeilijkste gedeelte is aan een frame bouwen.
Meten=weten is mij altijd geleerd,en ook dat komt soms niet helemaal uit.

Hier een foto van een iemand die nu zijn eigen zelfbouwframe's maakt
en die ze nu verkoopt op marktplaats. ;)

rigid-single-down.jpg
 
... en niet alleen op MP, is gewoon een toko, en ik denk dat'ie ze niet zelf maakt.
Oké dat wist ik niet,stond als zelfbouw op marktplaats.
Maar dit frame is redelijk makkelijk zelf te maken,dus waarom zou OCC dit niet lukken?
Het is niet zo dat ik een onwijze fan ben,ik heb zelfs geen chopper.
Het is alleen wel grappig dat ik Paullie waanzinige tanks zie maken
en dat is in principe minstens zo moeilijk als een frame.
En de moeite in een frame zit hem ook in de berekingen.
 
Oké dat wist ik niet,stond als zelfbouw op marktplaats.
Maar dit frame is redelijk makkelijk zelf te maken,dus waarom zou OCC dit niet lukken?
Het is niet zo dat ik een onwijze fan ben,ik heb zelfs geen chopper.
Het is alleen wel grappig dat ik Paullie waanzinige tanks zie maken
en dat is in principe minstens zo moeilijk als een frame.
En de moeite in een frame zit hem ook in de berekingen.

edit: ik denk dat ik hier mijn mening beter niet over kan ventileren...


:r :r :r :r
 
Heb ik net in een game schop een playstation 2 speel van OCC zien liggen! Heeft iemand dat al eens gespeelt???

Hey Reload. Heb het spel van Sinterklaas gekregen. Ja echt. Spel is niet het mooiste spel wat er is maar wel verslavend. Dus zeker een aanrader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan