American Chopper (OCC)

occ of beter ocsy(orange county shipyards)heeft naar mijn mening zowiezo nix meer te maken met de defenitie chopper!eigenbouw of uitbesteed de paaseieren die bij hun uit de shop komen zijn juist het tegenovergstelde van wat een chopper in eerste instantie behoort te zijn.

voor al die sukkels die de definitie van eenchopper niet machtig zijn:
chopper,motorfiets aldanniet van amerikaanse makelij ontdaan van alle overbodige onderdelen die niet noodzakelijk zijn om de motorfiets te laten rijden/remmen
teneinde deze motorfiets sneller te laten lopen.
veelal werden valbeugels,voorspatborden,duozadels,extra verlichting ja zelfs voorremmen gewoon verwijderd.
en wat erop moest blijven werd minimaal uitgevoerd of gechopt/afgezaagd.
denk aan achterspatborden bijvoorbeeld.
de term chopper ontleend zich dan ook aan het "afhakken"/zagen van zoveel mogelijk onodige kilo's.

en kijk nu eens naar bijvoorbeeld die firebike _O- rijdend paasei
snap-off bike
crhistmasbike,webbike,jetbike en ga zomaar doorallemaal fietsen die volgehangen zijn met overbodige rommel om een bepaald thema te doen laten voorkomen.
de enige chopper die ooit gebouwd is door occ was de oldschool chop van dat codyventje.

eh hoe noem je dat ook al;weer zo'n fiets vol met onzinnige prullaria
oh ja een ratbike


:Z :Z :Z :Z denk dat deze betekenis zo'n 25 jaar geleden al achterhaald is.
 
Volgens mij volg jij het progamma waneer het jou uitkomt,want ik
heb Paulie toch echt menig tank zelf zien ontwerpen om het vervolgens
zelf uit te kloppen en buigen etc etc.
Soms laten ze een tank maken,maar er zijn verschillende tanks zelf gemaakt.
Nope, zie eigenlijk elke aflevering. Vind het namelijk vermakelijke televisie..

Wat je dus eigenlijk wil zeggen is dat hij nog geen spatbord zelf kan maken?
Nope, wil zeggen dat ie niets bijzonders doet en dat de gemmidelde hobby bob hetzelfde kan met een bijv. een spatbord.

Ik denk dat de meeste kosten komen van peperdure
DaVinci Carbs en de wielen.
En ik snap het niet zo,als ze zelf een spuiter in
dienst nemen dan is het dus wel een OCC-eigenbouw,laten ze het
uitbesteden dan niet :?
Dus als ik het goed begrijp dan zit het wel goed als ikzelf bijv.
de goede spuiter wegkoop bij het bedrijf waar aan ik het werk eerst
liet uitbesteden en een spuitcabine laat neerzetten,maar in
het ander geval dus niet :?

|( |(

Het is gewoon een gezonde vorm van marketing,je hebt dus gelijk.
Het zou dom zijn als die gasten dit niet zouden doen.

Dat ben ik volledig met je eens, maar doe dan niet net alsof die gast een meesterbouwer is....
 
:Z :Z :Z :Z denk dat deze betekenis zo'n 25 jaar geleden al achterhaald is.

Integendeel, ik denk dat Sic heeft volledig gelijk heeft.
Dat het merendeel van het publiek denkt dat een HD, waar een hoop crap op gelast is een 'chopper' is maakt het alleen maar extra triest.

Je noemt een PT Cruiser toch ook geen Hot Rod?
 
Integendeel, ik denk dat Sic heeft volledig gelijk heeft.
Dat het merendeel van het publiek denkt dat een HD, waar een hoop crap op gelast is een 'chopper' is maakt het alleen maar extra triest.

Je noemt een PT Cruiser toch ook geen Hot Rod?

Nou dan zijn we er weer.
Wat is de definitie van een chopper en wie mag die definitie definiëren?

Is een PT cruiser geen hotrod? o?

Heb je de brievenbus al geleegd?
 
Integendeel, ik denk dat Sic heeft volledig gelijk heeft.
Dat het merendeel van het publiek denkt dat een HD, waar een hoop crap op gelast is een 'chopper' is maakt het alleen maar extra triest.

Je kan “het publiek” niet kwalijk nemen dat ze niets van choppers afweten.
Iedereen heeft een eigen beeld van wat een motor, laat staan een chopper is.
Die serie wordt zeer goed bekeken en biedt dus heel veel mogelijkheden, en vooral ruimte om aan de mensen uit te leggen wat de mannen daar aan het doen zijn.
Vaak wordt hierdoor weer een gezonde, nieuwe, bredere interesse in choppers aangewakkerd waardoor er meer begrip is.
Dat “kenners” op een chopperforum nou eenmaal weten hoe de vork () in de steel zit, heeft "het pubiek" helemaal niets aan en je kweekt alleen maar meer onbegrip als je er hard tegen in gaat.
Leg de mensen uit wat ze zien, en wat de mogelijkheden zijn, en wie weet hebben “we” er weer een enthousiasteling bij.
 
Je kan “het publiek” niet kwalijk nemen dat ze niets van choppers afweten.
Iedereen heeft een eigen beeld van wat een motor, laat staan een chopper is.
Die serie wordt zeer goed bekeken en biedt dus heel veel mogelijkheden, en vooral ruimte om aan de mensen uit te leggen wat de mannen daar aan het doen zijn.
Vaak wordt hierdoor weer een gezonde, nieuwe, bredere interesse in choppers aangewakkerd waardoor er meer begrip is.
Dat “kenners” op een chopperforum nou eenmaal weten hoe de vork () in de steel zit, heeft "het pubiek" helemaal niets aan en je kweekt alleen maar meer onbegrip als je er hard tegen in gaat.
Leg de mensen uit wat ze zien, en wat de mogelijkheden zijn, en wie weet hebben “we” er weer een enthousiasteling bij.
:^
 
Je kan “het publiek” niet kwalijk nemen dat ze niets van choppers afweten.
Iedereen heeft een eigen beeld van wat een motor, laat staan een chopper is.
Die serie wordt zeer goed bekeken en biedt dus heel veel mogelijkheden, en vooral ruimte om aan de mensen uit te leggen wat de mannen daar aan het doen zijn.
Vaak wordt hierdoor weer een gezonde, nieuwe, bredere interesse in choppers aangewakkerd waardoor er meer begrip is.
Dat “kenners” op een chopperforum nou eenmaal weten hoe de vork () in de steel zit, heeft "het pubiek" helemaal niets aan en je kweekt alleen maar meer onbegrip als je er hard tegen in gaat.
Leg de mensen uit wat ze zien, en wat de mogelijkheden zijn, en wie weet hebben “we” er weer een enthousiasteling bij.

Mee eens. En ik vond de definitie van Sic wat dat betreft ook goed.
Wat wel jammer is, is dat Discovery een 'verkeerd' beeld schetst, toch?
 
Mee eens. En ik vond de definitie van Sic wat dat betreft ook goed.
Wat wel jammer is, is dat Discovery een 'verkeerd' beeld schetst, toch?
Oneens.
Ik denk dat Discovery precies laat zien zoals het bij occ aan toe gaat.
Niets meer en niets minder. En dus niet "verkeerd".
Hier is Discovery de onwetende partij.
In dit geval zijn zelfs de mannen van occ zich er kennelijk niet van bewust. En zelfs dat kan je ze niet kwalijk nemen.
Jammer is het wel natuurlijk.
Maar er zijn in de us nog minstens een dozijn bedrijfjes welke op deze zelfde manier (lees fabricatie/assemblage, niet communicatie) 30 "choppers" per maand wegzetten. Maar die zijn lang niet zo "geschikt" om tv tijd aan te spenderen.
Zoals we weten, kwam Discovery per toeval ook langs OCC, en zijn daar blijven hangen.
Zoals Knukkel al aangaf hadden meer mensen graag een vervolg gezien van JJ en zijn vakmanschap en vooral liefde voor het werk. En zo zijn er nog veel meer bouwers te bedenken waar ze langs mogen gaan voor wat meer in-depth televiewerk.
Maar ja, wij hebben het eenmaal niet voor het zeggen en moeten blij zijn met wat we krijgen.
 
En daarnaast is het ook leukere tv natuurlijk. Ze plakken een 'thema' fiets in een bepaald tijdspanne in elkaar. Wel zo makkelijk voor de planning.

Ze kunnen moeilijk 5 weken achter elkaar dezelfde hoop ellende in de hoek van een of andere stoffige werkplaats laten zien die staat de wachten op een mooi onderdeel / zin om verder te bouwen
 
En daarnaast is het ook leukere tv natuurlijk. Ze plakken een 'thema' fiets in een bepaald tijdspanne in elkaar. Wel zo makkelijk voor de planning.

Ze kunnen moeilijk 5 weken achter elkaar dezelfde hoop ellende in de hoek van een of andere stoffige werkplaats laten zien die staat de wachten op een mooi onderdeel / zin om verder te bouwen
daar zit ook nog wel wat in ja...

ik blijf er in ieder geval bij dat ik liever mijn geld verdien op de Teutel manier als op de manier waarop het nu moet.... '(
 
goed bral wil ik nog wel eens horen alstie dik 40 uur in de week chopper's inelkaar schroeft/last.

denk dat je dat op een gegeven moment ook de keel uit gaat hangen,net zoals de meeste mensen dat met wat baan dan ook hebben.

ben 13 jaar heftruckchauffeur geweest ,ben nu voor een stucadoors en afbouwbedrijf bezig en dat is weer eens wat anders
 
:N :N
Als mijn eigenwaarde zover moet dalen dan blijf ik liever de loonslaaf die ik nu ben...


Zo kom je natuurlijk nooit ergens, GF. Ik zou zelfs het vierde lid van K3 worden als ik er zeer snel veel geld mee zou (kunnen) verdienen.

En dan na een paar jaar ´in je eigenwaarde gedaald te zijn´ dingen gaan (en kunnen!!!!!) doen, en lekker ansichtkaarten sturen vanaf een fijn eilandje naar die domme loonslaven met een heeeeeele boel eigenwaarde.


mijn 2 kwarties.....
 
nou veel plezier dan.....

ik doe niet alles voor geld maar met Teutel style knooien multi miljonair worden vind ik geen probleem....

Snap je punt wel..
Ik zou ook voor het geld kiezen, denk alleen dat de voldoening stukken groter is als je iets doet waar je achter staat.... (en dat zijn die teutel gebakjes niet)

Maar uiteraard zou GF ook voor de centen gaan..

@Bugeater, geen idee hoe je eruit ziet maar ik denk dat ik je help multimiljonair te worden als je NIET in zo'n pakje bij K3 gaat lopen :+
 
:N :N
Als mijn eigenwaarde zover moet dalen dan blijf ik liever de loonslaaf die ik nu ben...

voor de populariteit en ook voor de finaciele zaken wil ik zelfs nog wel een jappaner in elkaar schroeven op tv.....Zet ik dat principe zelfs voor aan de kant O-)
 
Op dit moment erg weinig :+
Een luizenbaantje, maar ook erg weinig voldoening..

Dus denk er hard over om wat anders te gaan doen, vaak betekend dat alleen harder werken voor minder geld...
ik zit precies net zo, ik wil ook wel wat anders maar ik zit met gouden kettingen aan de stoel vast zeg maar...
 
'k heb er wel eens aan gedacht om een of ander keurmerk te beginnen, en dat dan zo in de markt te zetten dat het een soort van standaard wordt. Niet te uitgebreid natuurlijk, maar wel zo van opzet dat elke producent van betekenis spullen bij je moet laten keuren om een commercieel kansje te maken op de markt. En zo'n keuring + certificaat is natuurlijk best wel duur.

Bijvoorbeeld het VMP-keurmerk (Veilige Melk Pakken)....

Maar aan de andere kant, je moet doen wat je past en niet bang zijn om op je snufferd te gaan of jezelf druk maken over cv-opbouw. Ben nu bijna 30 en heb inmiddels een poging tot eigen zaak achter de rug (helaas een grote flop geworden) en heb er totaal geen spijt. Als je je geld kan verdienen met iets dat je leuk vindt om te doen, of je hebt vrede met je baan om wat voor reden dan ook. Gewoon lekker doen, of anders proberen mogelijk te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan