Motor-Forum

Select Forum

kawasaki drifter

Reg. datum:
17 jan. 2004
Stond vanavond naast Kawa drifter.mOOIE FIETs.Hoor hier op dit forum niets over.Zie ze ook bijna nooit rijden.Enig idee waarom?
See no EVO,hear no EVO,ride no EVO
De luie biker

GS 1300GT

Reg. datum:
24 apr. 2004
He die Alf,

Ben het helemaal met je eens. Leuke fiets die je te weinig tegenkomt Vooral de 800. laatst nog eentje gevolgd om 'm eens goed te bekijken.
Ik denk dat je 'm weinig ziet omdat met bang is voor na-aper uitgemaakt te worden(Indians) Vrienden van me, die Harley rijden, vinden het ook maar niks.
Ik zou er best op gezien willen worden

Even voor de mensen die niet weten wat een Drifter is, zie foto

vn800_drifter_large.jpg
Het werelduurrecord is gereden in precies 59 minuten en 60 seconden

Reg. datum:
06 feb. 2003
Mooie fiets maar erg extreem retro he.
De ACE van honda is een wat "slappere" retro poging maar daardoor wel populairder..

Reg. datum:
23 mei. 2004
Minder populariteit zal wel komen door die lelijke fenders, maar ieder zijn smaak natuurlijk. ;)

Ik zie er wel es 1 rijden, maar komt niet veel voor.

...

Reg. datum:
04 nov. 2002
Ik zou hem zo willen

voor erbij ;)
touch me again and i'll kill you

Reg. datum:
13 jun. 2004
Gaaf ding!!! Die fenders zijn juist super!
Zou ik ook wel willen hebben als ik geen Harley had.
(Maar het is inderdaad wel vet na-aperij. ;) )

Honda ST1300A Pan European

Reg. datum:
18 mrt. 2003
Ben er niet kapot van. De spatborden vind ik iets te "overdone". Maar smaken verschillen. Ik kan me voorstellen, dat er mensen zijn die 'm wél mooi vinden.

Maar de fiets is duidelijk geïnspireerd op de Indian:
http://www.amazon.com/covers/0/51/715/950/0517159503.l.gif

Reg. datum:
06 feb. 2003
welke cruiser is niet geinspireerd op een andere fiets dan :? truders, magna's, shadows, "normale" vulcans...ook niet bepaald schoolvoorbeelden van orginaliteit dacht ik..

Honda ST1300A Pan European

Reg. datum:
18 mrt. 2003
quote:
Op woensdag 07 juli 2004 12:09 schreef M-71 het volgende:
welke cruiser is niet geinspireerd op een andere fiets dan :? truders, magna's, shadows, "normale" vulcans...ook niet bepaald schoolvoorbeelden van orginaliteit dacht ik..

Voor mij hoeft een motor ook niet een "schoolvoorbeeld van originaliteit" te zijn. Ik benoemde alleen maar naar welke motor de Drifter is geïnspireerd. Immers een cliché is ooit als origineel begonnen. Daarom wordt het toch ook de Retro-look genoemd? Niets mis mee verder.

Reg. datum:
06 feb. 2003
Wat mij betreft ook niet, je hoort alleen bij drifters meestal meteen negatieve geluiden van "indian-kopie"..snap dat nooit zo wat daar nou het slechte aan zou zijn. Nadeel van de drifter vind ik absoluut het gebrek aan bagage mogelijkheden..is echt een dagjes-toer fiets.

Reg. datum:
13 jun. 2004
Ik vind echt alles aan die Indian mooier (vooral het blok! *D ), maar op zich is en blijft die drifter ook heel mooi. De Indian is gewoon áf, de Drifter is kaler.

Reg. datum:
21 jun. 2004
Ik denk dat het 'probleem' van de drifter te maken heeft met het feit dat het origineel (Indian) er erg markant uitzag. Andere customs (Intuders, Shadows, Dragstars) zijn meer eenheidsworsten - Net als de meeste Harleys trouwens.

Als Kawasaki een kopie van de Duc 998 zou uitbrengen, zou daar ook meer kritiek op komen dan wanneer het ging om een kopie van een CBR.

Voor mij een reden om niet zo snel een Drifter te kopen. Ik hou trouwens ook niet zo van Indians.
If I have to explain, I wouldn't understand

Reg. datum:
17 jan. 2004
quote:
Op woensdag 07 juli 2004 13:19 schreef Knukkel het volgende:
Ik denk dat het 'probleem' van de drifter te maken heeft met het feit dat het origineel (Indian) er erg markant uitzag. Andere customs (Intuders, Shadows, Dragstars) zijn meer eenheidsworsten - Net als de meeste Harleys trouwens.

Als Kawasaki een kopie van de Duc 998 zou uitbrengen, zou daar ook meer kritiek op komen dan wanneer het ging om een kopie van een CBR.

Voor mij een reden om niet zo snel een Drifter te kopen. Ik hou trouwens ook niet zo van Indians.

Maar Harley imitaties gaan als zoete broodjes.Waarom dan Indian imitaties niet?
Markant ok maar toch geen lelijk ding.
De luie biker

parttime ratbiker

Reg. datum:
25 jul. 2002
zo op een foto ziet het er best aardig uit, maar in het echie vind ik het maar een lelijk hok, Indian-imitatie of niet.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep. But if I spin and start to slide, please dear god, protect my ride

Reg. datum:
13 jun. 2004
Tja ik denk toch dat het na-aap gevoel bij zo'n Indian-kloon veel erger is; het is gewoon een hartstikke nieuwe motor (in verhouding), en om dan zulke extreme ouderwetse vormen er op te zetten, zal volgens velen veel te ver gaan.

Maar als je weer naar de Dragstar enzo kijkt; dat zijn ook weer oude vormen, maar dan wat minder extreem. Het kan er nog net mee door.

Anyway, Japan heeft niet zo'n glorieus verleden met zulke geweldige bikes, dus moeten ze ook niet te hard hun best doen om dat na te apen. Ik kan me voorstellen dat de Drifter overkill is voor velen.

Reg. datum:
06 feb. 2003
Ik vind de drifter in het echt juist indrukwekkender dan op een foto :}

kawasaki vulcan 750

Reg. datum:
29 mrt. 2004
ik heb er een keer u,n uur mee gereden was perfect,maar mooi nee.
was trouwens een 1500.
kawaton wijzigde dit bericht op vrijdag 09 juli 2004 00:00 (100%)

Bad To The Bone

Reg. datum:
24 jul. 2003
Ziet er inderdaad op de foto mooier uit dan in het echt. (no offence)
Jammer dat er plastic spatborden op zitten, echt een turn-off.

Verder zal ie best goed rijden maar 't oog wil ook wat.

vman
Opeens weet je het; Je koopt een Virago...!
www.viragoman.tk

Reg. datum:
13 jun. 2004
PLASTIC?!?!?!?!? WTF!!!!!
Ohhhhhhhh dat is ZO fout he!!!!! ZEKER bij dit model zo!

GS 1300GT

Reg. datum:
24 apr. 2004
quote:
Op vrijdag 09 juli 2004 21:05 schreef ToT het volgende:

:^
Het werelduurrecord is gereden in precies 59 minuten en 60 seconden

Reg. datum:
13 jun. 2004
Who ya callin' stupid? })

Reg. datum:
17 jan. 2004
quote:
Op vrijdag 09 juli 2004 21:05 schreef ToT het volgende:

Plastic,licht en sterk.21e eeuw.
De luie biker

Reg. datum:
13 jun. 2004
En dat op een nostalgische bike!

Je gaat toch ook geen carbon enzo verwerken op een Harley?

Uhm, ik wilde net zeggen: "of cruise-control of ABS", maar dat ZIT al op sommige Harley's.

Reg. datum:
17 jan. 2004
quote:
Op zondag 11 juli 2004 20:38 schreef ToT het volgende:
En dat op een nostalgische bike!

Je gaat toch ook geen carbon enzo verwerken op een Harley?

Uhm, ik wilde net zeggen: "of cruise-control of ABS", maar dat ZIT al op sommige Harley's.

Heb zat streetfighterachtige shovels met carbon gezien.Carbon is natuurlijk nog veel beter dan plastic(en sterker)maar jammer genoeg ook veel duurder.
De luie biker

Reg. datum:
13 jun. 2004
Mja ik blijf het zo vinden dat de combinatie chopper + plastic of carbon of zo niet kan. Het is meteen zo nep.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.