Het grote xj/xs topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk130

MF veteraan
26 mei 2003
23.928
255
Den Haag
Omdat de meeste merken en soorten types nu wel een eigen topic hebben en wij nog niet :( Op het knutsel topic na dan, ben ik van meening geweest om dit topic te openen :)

Alle types yamaha xj en xs kunnen en mogen hier terrecht.

Liefst met foto 8-)

full


Goed voorbeeld, doet goed volgen ;)
 
Mijn XJ600 van september 1991:

foto.php


Ik gebruik hem als woon-werk motor, dagelijks 86km en soms nog wat meer, per jaar een kleine 20,000km.
Ik heb hem nu 2 jaar en 7 maanden en heb er sinds gisteren zelf 50,000km mee gereden. Km stand toen ik hem kocht was 41616 en nu 91616. (met behulp van ca 2275 liter benzine (1:22), verder het verslijten van o.a. 2 voorbanden, 2,5 achterband -beide BT45), 2 kettingsets (Tsubaki, DID), 1 set koppelingsplaten, 4 achterlichten, 2x kleppen stellen, 8x olie verversen, 1 luchtfilter, 8 bougies, 1x remblokken rondom, 1 remlichtschakelaar [..] en dat alles in 2 jaar en 7 maanden).

Ik doe bijna alles zelf, en ik hoop er nog lang mee naar mijn werk te kunnen karren. Rijdt plezierig en kost errrrug weinig. Als ik de kosten van de laatste 50,000km tel, kom ik aan €0,107 per km, inclusief benzine, verzekering, belasting, onderhoud e.d.
 
Mijn XJ600 van september 1991:

http://www.southwest-crew.cc/foto.php?u=12&n=1191 ((Afbeelding))

Ik gebruik hem als woon-werk motor, dagelijks 86km en soms nog wat meer, per jaar een kleine 20,000km.
Ik heb hem nu 2 jaar en 7 maanden en heb er sinds gisteren zelf 50,000km mee gereden. Km stand toen ik hem kocht was 41616 en nu 91616. (met behulp van ca 2275 liter benzine (1:22), verder het verslijten van o.a. 2 voorbanden, 2,5 achterband -beide BT45), 2 kettingsets (Tsubaki, DID), 1 set koppelingsplaten, 4 achterlichten, 2x kleppen stellen, 8x olie verversen, 1 luchtfilter, 8 bougies, 1x remblokken rondom, 1 remlichtschakelaar [..] en dat alles in 2 jaar en 7 maanden).

Ik doe bijna alles zelf, en ik hoop er nog lang mee naar mijn werk te kunnen karren. Rijdt plezierig en kost errrrug weinig. Als ik de kosten van de laatste 50,000km tel, kom ik aan €0,107 per km, inclusief benzine, verzekering, belasting, onderhoud e.d.

Nice bike :)

Maar eh, hoe verslijt jij 4 achterlichten :? de rest kan ik wel volgen, maar die achterlichten....of bedoel je de lampies zelf.
 
Heb net ff naar die website gekeken, moet het zoiets gaan worden :? ziet er op zich wel gaaf uit.
 
Hé leuk Haga zo'n kostenplaatje!
Hoezo "motorrijden is zo'n dure hobby" ??
Eigenlijk zou ik ook zoiets moeten doen,een kostenstaatje bijhouden.
Denk dat ik met mijn XS-sen iéts goedkoper uitben....alhoewel...tegen jouw 1:22 verbruik kunnen mijn triples niet op :( (1:13).
Gewoon lachuh eigenlijk hoe goedkoop oudere motoren kunnen zijn,niet?! ;)
 
Klopt zoiets moet het gaan worden.

Er komt een tank op van een cbr, achterkant van een r6, klein streetfighterkuipje.

De kleur wordt waarschijnlijk het blauw van een sv650.
 
full


Dit plaatje is wat beter te zien. Het blok is er met photoshop ingezet en de kleur ook. maar zoiets moet het gaan worden en dan in het blauw.

Ik heb nog niet al te veel sleutel kennis dus waarschijnlijk zal ik nog wel eens een beroep op jullie moeten doen. Ik heb de cd's en ook het handboek. Dus het zou moeten lukken. Maar met alle kennis die hier op het forum beschikbaar het zal het zeker lukken.
 
Laatst bewerkt:
Zal ook nog effe wat plaatjes neergooien van mijn XJ 550
Zo was hij toen ik hem kocht, 6 jaar stilstand in een tuin in Nijmegen
1.JPG

9.JPG


En nu na een "beetje" werk

o3.jpg

o16.jpg


en inmiddels met deze knippers
knipper2.jpg


Echte pics van mijn dragstuurtje moet ik nog eens maken.
 
ik heb vandaag wegens ruimtegebrek mijn xs1100special aan een reus van 2meter8 uit Eindhoven verkocht ;( ,ik heb hem er nog van proberen te weer houden door op te noemen dat ie een rammeltje in de uitlaat had,beetje weinig olie lekte bij de nokkenkettingspannerstelmoer,maar het mocht niet baten,baaibaaizwaaizwaai,maar gelukkig blijven er nog 3 over,een xssport xsspecial en xsspecial met bakkie,ja het is leuk spul en het bulderd en bulderd maar door,onverslijtbaar :}
 
Hé leuk Haga zo'n kostenplaatje!
Hoezo "motorrijden is zo'n dure hobby" ??
Eigenlijk zou ik ook zoiets moeten doen,een kostenstaatje bijhouden.
Denk dat ik met mijn XS-sen iéts goedkoper uitben....alhoewel...tegen jouw 1:22 verbruik kunnen mijn triples niet op :( (1:13).
Gewoon lachuh eigenlijk hoe goedkoop oudere motoren kunnen zijn,niet?! ;)
Jep, dat is een ander soort sport als sportmotoren volhangen met gimmicks he!? ;) . Ik heb ook een GSX-R van 1,5 jaar oud, die kost wat meer, maar ook daar doe ik veel zelf aan en een beetje creativiteit loont best.

Ik heb mijn kosten vrij nauwkeurig bijgehouden, en veel onkosten heb ik niet gehad, wel netjes regulier onderhoud op zijn tijd, dus heel veel goedkoper zal niet gaan denk ik. Mocht je er wat over willen weten kan je dat altijd vragen..
 
Hij is uit 1991. Ik heb er van de week een 4 naar 1 laser uitlaat(2e hands en lelijk) op gezet. Verder aangepast subframe voor het zitje (r6?) aangepaste tank van een cbr. verder komen er open luchtfilters op, streetfighter kuipje een leuk kleurtje. Led toerenteller en een sigma kilometer teller in een zelfgebouwd dashbord. Dit is in iedergeval de opzet. Eerst mijn studie afronden (avondschool hbo eind augustus klaar) en dan beginnen en kijken wat ik allemaal tegenkom.
 
Hij is uit 1991. Ik heb er van de week een 4 naar 1 laser uitlaat(2e hands en lelijk) op gezet. Verder aangepast subframe voor het zitje (r6?) aangepaste tank van een cbr. verder komen er open luchtfilters op, streetfighter kuipje een leuk kleurtje. Led toerenteller en een sigma kilometer teller in een zelfgebouwd dashbord. Dit is in iedergeval de opzet. Eerst mijn studie afronden (avondschool hbo eind augustus klaar) en dan beginnen en kijken wat ik allemaal tegenkom.
Ah, dan heb je een zelfde als ik neem ik aan, met een geknepen uitlaat (die jij alweer hebt laten vervallen). Kan zijn dat je een andere sproeierbezetting in je carbs moet zetten met die Laser uitlaat hoor, goeie kans dat ie nu te arm staat.
De XJ's van voor '91 hebben 72pk en die van '91 maar 66, ivm geluidsproductie..
Ook zit er een voortandwiel op van 17 tanden ipv 16 bij de eerdere. Dus als je van een sportiever ding houdt, voortaan kettingset van de oudere bestellen.

Ik zie dat het onderkuipje er bij jou niet meer bij zit, heb je die er nooit bij gehad?
 
Ah, dan heb je een zelfde als ik neem ik aan, met een geknepen uitlaat (die jij alweer hebt laten vervallen). Kan zijn dat je een andere sproeierbezetting in je carbs moet zetten met die Laser uitlaat hoor, goeie kans dat ie nu te arm staat.
De XJ's van voor '91 hebben 72pk en die van '91 maar 66, ivm geluidsproductie..
Ook zit er een voortandwiel op van 17 tanden ipv 16 bij de eerdere. Dus als je van een sportiever ding houdt, voortaan kettingset van de oudere bestellen.

Ik zie dat het onderkuipje er bij jou niet meer bij zit, heb je die er nooit bij gehad?

Het kuipje heb ik er helaas niet bij (ben er wel naar op zoek). ik heb de motor vorig jaar maart gekocht. Ik heb nog een bijna complete fj600 in onderdelen tandwielen en de ketting zijn nog goed, dus maar eens overzetten. Sproeiers heb ik al gemerkt. Zit nu een dipje in met wegrijden. Maar daar ga ik pas naar kijken op het moment dat ik aan het verbouwen ga beginnen.
 
heel apart hoor die 3cillinders,ik heb pas voor het eerst vannabij zo'n blok horen lopen,maar ik hou het bij machines die me doen warm lopen :)

liefhebbers van een xs1100 er staat er een in het gastenboek van de xs1100club.nl voor 350euries sinds gisteren,ik kan dat ding niet bergen dus gaat ie mijn neus voorbij,aan onderdelen is ie ruim het dubbele waard :9
wie heeft er trek in zo'n project :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan