Onderhoud Honda Magna VF700C

reneo

Rookie
23 jul 2004
2
0
Maarssen
Hoi, net nieuwe op de forum heb ik eigenlijk de volgende vraag.
Ik heb al enige jaren een Honda Magna VF700 C uit 1986. Op dit moment met slechts 14.000 miles op de kilometerteller. Ongeveer 4 jaar geleden heeft deze motor nog een grote beurt gehad, toen ik hem kocht.
De afgelopen jaren heb ik eigenlijk veel te weinig (lees 1 t/m 5 keer per jaar) erop gereden en staat de motor wel droog in de schuur.

Nu vraag ik me af wat verstandig is in het kader van onderhoud.
Wellicht kunnen jullie me adviseren wat te doen? Bv wat ik zelf zou kunnen doen of wat een dealer zou moeten doen?

De motor wegbrengen voor een grote beurt tegen x euro's is natuurlijk het makkelijkste, maar is dit echt nodig?

Bedankt voor je reacties!
 
alle vloeistoffen, en filters wisselen, accu opladen en eventueel vervangen, de stofkappen van de voorvorkkeerringen ff oplichten en een paar druppels afwasmiddel op de keeringen druppelen, banden controleren op uitdroging en druk en gaan met die banaan.
Ik neem aan dat je nu vaker wil gaan rijden???
 
hoi inderdaad, das wel het voornemen :-)

Ik heb inmiddels de accu vervangen, dat was hard nodig. Filters en vloeistoffen moet ik nog doen. In ieder geval bedankt! Ik ga nu eens kijken hoe dit precies werkt met filters en vloeistoffen, mocht je nog tips hebben, dan hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan