Fazer 600 - hortend en stotend bij lage snelheid

Reprobate

MF veteraan
10 dec 2002
1.966
0
Amsterdam
De Fazer 600 van mijn vrouw rijdt hortend en stotend bij lagere snelheden. Ikzelf dacht dat het misschien aan te raden is om warmere bougies te gebruiken, maar ik sta natuurlijk open voor andere suggesties.
Zijn er Fazer rijders met dezelfde problemen en hoe heb je ze opgelost?
 
Tering zeg wat staan jullie vroeg op om hier een vraag te stellen............of je komt laat thuis na een avond goed stappen natuurlijk? :)

Bij welke snelheid en in welke versnelling doet hij dat?
Loopt de motor verder netjes?
Of rijdt ze er heel weinig mee en is het gewoon vervuiling of zo?
 
Wat ik in een ander topic al zei: loop de synchronisatie van de carbs en de TPS eens na. Controleer de ketting op vaste punten.
Nog iets: heeft ie misschien een tijdje stil gestaan? Zit er troep in het benzinefilter etc.?
 
Ik heb drie weken geleden mijn fazer 600 ingeruild op een nieuwe R6 :P
Het viel mijn inderdaad ook op dat de Fazer bij een laag toerental 1500-2500 toeren een beetje haperde. Ik bedoel daarmee dat hij dan niet soepel (stationair) loopt net als bij mijn auto ( diesel ). Ik kon mijn Fazer niet fijn laten lopen in de 2e versnelling zonder gas te geven. Dit gaf mij in het begin veel problemen bij korte langzame bochten bij ons in de woonwijk.

Bij mijn nieuwe R6 is dit veel minder het geval, deze loopt veel soepeler.
Ik kan je echter niet vertellen waar dit aan ligt. Volgens mij is dit gewoon Fazer-eigen. Misschien dat een 2004-type anders rijd ivm injectie die er op zit??
 
Terug
Bovenaan Onderaan