Honda NSR125/250 rijders topic

waarom geven wij hier nog advies vraagt een mens zich soms af ... |(

Au... Dat doet pijn... Ik neem aan om een mede NSR-rijder te helpen. Ik vind het juist fantastisch om diverse en zelfs tegenstrijdige adviezen te krijgen..
Jij zal er ook best verstand van hebben. Maar toch voor de beeldvorming, ik ben werktuigbouwer, ik heb zelf 5 jaar met 2-takten geracet (altijd zelf gesleuteld), 2 jaar monteur geweest voor ONK 250cc -rijders, heb een eigen motor gebouwd, zelf een balansas in een RD350 blok gebouwd... Zonder arrogant te willen klinken, denk ik dat ik wel in staat ben om mede op basis van adviezen voor mijn situatie tot een goed besluit te komen..

En oprecht dank voor het meedenken.
 
stel je vraag eens in techniek, of het een goed idee is om een spacer onder een cylinder te lijmen ;) ik heb nog nooit iemand dat weten doen of voorstellen.

waarom moeilijk doen als een eenvoudige dichting beter is?
welke lijm zou je er bv voor gebruiken ?
heeft die genoeg flex voor het liften van de cylinder op te vangen (uitrekken van de bouten puur door de kracht van de motor. heb al meegemaakt dat te dunne dichtingspapier begon te lekken daardoor, de cylinder lift namelijk niet recht omhoog maar zal altijd wat willen kantelen iets dikker papier eronder en het probleem was opgelost) ?
hoe weet je dat die gelijmde spacer perfect luchtdicht is en blijft na meerdere opwarm/afkoel cycli?
iedere keer je de cylinder eraf haalt, ga je er dan vanuit dat die lijm nog ok is of ga je hem iedere keer opnieuw lijmen ?

allemaal vragen die je met een dichting niet moet stellen ;)
 
Laatst bewerkt:
gister mijn nsr weer voor het eerst van het jaar naar buiten gehaald en een rondje gereden :]
17499519_1476886655689134_4380573003986533559_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
stel je vraag eens in techniek, of het een goed idee is om een spacer onder een cylinder te lijmen ;) ik heb nog nooit iemand dat weten doen of voorstellen.

waarom moeilijk doen als een eenvoudige dichting beter is?
welke lijm zou je er bv voor gebruiken ?
heeft die genoeg flex voor het liften van de cylinder op te vangen (uitrekken van de bouten puur door de kracht van de motor. heb al meegemaakt dat te dunne dichtingspapier begon te lekken daardoor, de cylinder lift namelijk niet recht omhoog maar zal altijd wat willen kantelen iets dikker papier eronder en het probleem was opgelost) ?
hoe weet je dat die gelijmde spacer perfect luchtdicht is en blijft na meerdere opwarm/afkoel cycli?
iedere keer je de cylinder eraf haalt, ga je er dan vanuit dat die lijm nog ok is of ga je hem iedere keer opnieuw lijmen ?

allemaal vragen die je met een dichting niet moet stellen ;)

Eens, ik snap ook niet waarom je zou willen lijmen.
 
Het lijkt op een klemmetje op de remblokken op z'n plaats te houden.
Bizar dat iemand dat kennelijk niet nodig vond om te bewaren.
 
Als ik het goed zie, zit tussen de zuiger(6) en tussenplaat (10), en dekt ongeveer de helft van de zuiger af. Als ik mij niet vergis, is dit een constructie die er voor zorgt dat de blokken iets schuin op de schijf aanpakken, waardoor er wat meer "gevoel" in het rempedaal ontstaat. Bij een dubbel/4-zuigerklauw wordt dit meestal gerealiseerd door verschillende diameters te gebruiken.
 
Het lijkt op een klemmetje op de remblokken op z'n plaats te houden.
Bizar dat iemand dat kennelijk niet nodig vond om te bewaren.

Ultieme gewichtsbesparing ;)

...
waardoor er wat meer "gevoel" in het rempedaal ontstaat.
...

Klinkt logisch :)

Nu dat stukje nog ergens zien te vinden...

Nog even iets anders: Hoe en waar zit de toeter normaal gemonteerd op een MC21?
(Fotootje zou mooi zijn)
 
Hendrik, als je even je mobiele nummer in de pm zet dan stuur ik je wel een foto via whats app als ik straks in de garage ben.
 
Zo even een updeetje

Allereerst wil ik Jeremy bedanken voor zijn bijdrage van een toerenteller voor mijn project,
Jeremy nogmaals dank. :}
Ik heb een radiateur gevonden,het was toch al een samengeraapt zootje van onderdelen en merken
dus dit kan er ook nog wel bij,namelijk een radiateur van een R6,pas gemaakt tijdelijk slangen
erop en draaien maar.
Eindelijk kon ik wat langer gas geven heerlijk,en zo op het eerste gezicht loopt ie goed ook als ie warm wordt dus dat lijkt hoopvol ;)
Een nieuwe vooras gedraaid voor het cbr wiel die past ook en gelijk de velgen maar een maagdelijk
wit kleurtje gegeven.
Nu alleen nog een powervalve controller vinden ergens in de wereld voor een mc16 want die van mij is echt kapot,maar goed alles kan ook niet meezitten helaas.
En hier wat foto,s
full

full

full

full

full

full
 
Mooie vorderingen Jasper.

Het mysterie van mijn toeter is ook al weer opgelost (met dank aan Mike).
De beugel waarop de toeter gemonteerd zit is niet origineel NSR bij mij...
Ebay bracht redding :-)
 
Zo het is weer even geleden,kwam ik net achter want Oma was op bezoek.
ik ben weer een stukje opgeschoten,remklauwen gevonden voor de zx voorvork dus kon ik mooi mn voowiel
uitshimmen,opgemeten bussen gedraaid en klaar. Nu de klauwen nog een mooi gouden kleurtje en dan is dat ook klaar.
Rem en koppelingshendel binnen gekregen en gemonteerd,beugel voor de rempot gemaakt en zie daar het
begint al wat te worden.
Ook m,n carbonnen einddempers binnen gekregen alles op maat gemaakt en afgelast en ik vind het prachtig :Y . Nu nog wachten op m,n rem/schakelset maar die ligt bij de douane en die hebben niet veel haast blijkbaar maar goed het is niet anders.
Ook het draden gedoe een beetje op orde gemaakt. Wat jammer is dat de waterpomp seal lekt dus daar maar een nieuwe voor besteld maar dat komt wel bij de afbouw :)
En dan nu wat plaatjes.
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Ps nog bedankt voor jullie positieve reacties.
 
Mooie vorderingen, leuk met alle foto's ook :Y

Door het gebruik van de SZR achterbrug zou je nu ook MC21 uitlaten kunnen gebruiken lijkt mij :t

Succes met het verder bouwen van de NSR
 
Vandaag nog even verder geprutst. Het blokje is bijna klaar.

Heeft er toevallig nog iemand restanten kabelboom over? Bij mij is de connector voor de zijstandaard-schakelaar afgeknipt. Ik had dit liefst gewoon terug origineel gekregen...

Ik heb ook nog een speciaal verzoek voor de MC21 eigenaars. Op het tellerframe zitten normaliter 2 beugels om de kabels e.d. op hun plaats te houden. Beide zijn bij mij vermist. Kan er iemand een paar detail foto's hiervan van bezorgen? Lieft met een meetlat ernaast voor grootte-referentie. Dan las ik er een stukje ijzerdraad tegen en probeer ik het te reconstrueren :-)

full
 
Hallo

Tis alweer even geleden, met dit mooie weer gaat het niet zo snel, plus al die
kleine modoficatie,s reparatie,s waar je later achterkomt is helemaal niet erg,maar kost tijd.
De banden zijn gemonteerd,nieuwe rem/schakelset,alle remmen werken voor en achter ontlucht,wat kleine
lekkages verholpen,uitlaatbeugel gemaakt en uitlaten geplaatst.
Hij stond wat laag aan de achterkant daarom de achterkant met 30mm verhoogd.
De ketting is onderweg,en dan kunnen we eens een keer een testrun op de straat maken,en de carb,
wat gaan fijn afstellen.
Maar dat is voor de volgende sessie ik hou jullie op de hoogte.
En maar wat plaatjes :)
full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
vandaag rondje met de nsr gereden 6km voor ik thuis kwam begon de achterkant raar te doen net of ik lekke band had dat was dus niet het geval wel een stukkend wiellager -O-

20246258_1600116053366193_8787979877029927413_n.jpg


bijna alles besteld alleen de stofkering met onderdeel nummer 91254-kv3-721 dust seal 30x44x5 word lastig mischien bij de honda dealer

ben blij met het originele onderdelen boek :Y makkelijk opzoeken
 
Laatst bewerkt:
vandaag rondje met de nsr gereden 6km voor ik thuis kwam begon de achterkant raar te doen net of ik lekke band had dat was dus niet het geval wel een stukkend wiellager -O-

[afbeelding]

bijna alles besteld alleen de stofkering met onderdeel nummer 91254-kv3-721 dust seal 30x44x5 word lastig mischien bij de honda dealer

ben blij met het originele onderdelen boek :Y makkelijk opzoeken




Goed om te horen dat de NSR goed verzorgt word :}
 
helaas vandaag km voor mijn huis dus een warmloper en paar brokjes van de zuiger af -O-

21034411_1632479473463184_7830104101221058493_n.jpg


21077794_1632479496796515_8613312097010038270_n.jpg


dus nu weer even top end rebuild kit organiseren en dan de cilinder maar een nieuwe nicasil laag laten geven
 
Laatst bewerkt:
Zuigerveer gebroken door ouderdom?
Anders misschien afstelling niet goed of carb smerig?
 
van het voorjaar lekke koppaking gehad op deze cilinder en ouderdom zeker niet zuigers zitten er net 5k km in dus denk dat het van het voorjaar toch iets meer schade heeft gedaan dan op eerste gezicht te zien was
 
Terug
Bovenaan Onderaan