stelling..harley ja of nee

Stelling: Harley; ja of nee? Dit is geen stelling maar een vraag :P Stelling: Een Harley rijdt beter dan een Honda *D
Doe mij maar een Harley EN een Honda :] Eentje om aan te sleutelen en eentje om op te rijden :o
 
Een Harley ......ik zou het niet doen.......waarom een Harley, altijd getril, mensen kijken je na, altijd de zelfde vragen, altijd sleutelen, remt voor geen meter, heeft geen power, japans is toch veel beter......

Maar wil je echt motor rijden.......en ik bedoel echt motor rijden en voelen!!!!!

En niet van dat sufk*ttige gedoe, van die lege kliko geluidmakende nep harley's, met die zelfde mannen erop die die kliko's ook buiten MOETEN zetten..... dat wil je dus niet........
:+


Dan ben je klaar voor een Harley Davidson 8-)

:9
 
ik denk dat het een sport is om h.d. af te breken .....
al heeft men nog nooit met één gereden |(
een h.d. remt niet , rijd slecht , is constant defect
GROTE ZEVER !
veel hd's die men tegen komt zijn ouder dan 20 jaar
en worden slecht onderhouden door de zoveelste eigenaar
laat men zo'n motor in orde zetten dan rijd men weer jaren
zonder problemen
de mijne is nu 6 jaar en ik heb nu 55000 probleemloze km's
ik heb er 625000 fr ( +/- 15000 euro ) voor betaalt en als ik die nu verkoop
krijg ik nog 12500 euro doe dat maar een na met een japanner !
slecht sturen ? rij dan eens met een fxr , dyna of sportster
maar de meeste verbouwen zonder op de rijeigenschappen te letten
slecht remmen ? vroeger ja , maar nu toch niet meer
a ja , ik ben geen japannerhater , ik heb jaren met een gereden
en zie heel graag een verboude motor ( jap , europees én amerikaans )
ps een HOG- member zij me eens : " mooie kawasaki ! " en ik rij met een
verbouwde hd night train :?
 
ik denk dat het een sport is om h.d. af te breken .....
al heeft men nog nooit met één gereden |(
een h.d. remt niet , rijd slecht , is constant defect
GROTE ZEVER !
veel hd's die men tegen komt zijn ouder dan 20 jaar
en worden slecht onderhouden door de zoveelste eigenaar
laat men zo'n motor in orde zetten dan rijd men weer jaren
zonder problemen
de mijne is nu 6 jaar en ik heb nu 55000 probleemloze km's
ik heb er 625000 fr ( +/- 15000 euro ) voor betaalt en als ik die nu verkoop
krijg ik nog 12500 euro doe dat maar een na met een japanner !
slecht sturen ? rij dan eens met een fxr , dyna of sportster
maar de meeste verbouwen zonder op de rijeigenschappen te letten
slecht remmen ? vroeger ja , maar nu toch niet meer
a ja , ik ben geen japannerhater , ik heb jaren met een gereden
en zie heel graag een verboude motor ( jap , europees én amerikaans )
ps een HOG- member zij me eens : " mooie kawasaki ! " en ik rij met een
verbouwde hd night train :?

Je hebt gelijk, mijn hardtail harley is ouder dan 20 jaar en wordt gereden als ratbike O-) Dus veel sleutelen, slecht remmen etc. Maar wel een stoer ding, absoluut spartaans, geen vering, trillen, roken en een hoop kabaal :} Voor langere afstanden heb ik de Honda, minder motor (naaimachien), meer kwaliteit. 8-)

HOG, is dat niet zo;n groepje wannabee weekendbikers op splinternieuwe Harleys? Als je een nieuwe Harley koopt wordt je automatisch lid..... Die HOG meetings schijnen ook net zo stijf te zijn. :] Geen feest en alleen poetsende bejaarden als uitzicht...... :Z
 
HOG.........???? Laat ik nou al die jaren dat ik Honda reed gedacht hebben dat het........
.
.
.Harley dus......okeeeeeee.....

Maar wil je echt motor rijden.......en ik bedoel echt motor rijden en voelen!!!!! waar leg je nou de ndaruk op MOTOR rijden of motorRIJDEN.
Want laten we eerlijk zijn, het overgrote deel aan Harley's blijft onder de 20....nou vooruit 18 graden, mooi binnen staan!
Ik rij (bijna) elke dag woon/werkverkeer maar ik kom zelden Harleys tegen hoor!

En ja ik heb zelf ook Harley gereden, en nee ik zou er nu niet meer voor kiezen omdat ik zo'n 20 tot 25.000 km rijd per jaar.
 
Conclusie :? BMW choppers rijden :] Uitstraling van Harley, maar goede kwaliteit!

y353bmw.jpg


y503trk.jpg
 
HOG.........???? Laat ik nou al die jaren dat ik Honda reed gedacht hebben dat het........
.
.
.Harley dus......okeeeeeee.....

Maar wil je echt motor rijden.......en ik bedoel echt motor rijden en voelen!!!!! waar leg je nou de ndaruk op MOTOR rijden of motorRIJDEN.
Want laten we eerlijk zijn, het overgrote deel aan Harley's blijft onder de 20....nou vooruit 18 graden, mooi binnen staan!
Ik rij (bijna) elke dag woon/werkverkeer maar ik kom zelden Harleys tegen hoor!

En ja ik heb zelf ook Harley gereden, en nee ik zou er nu niet meer voor kiezen omdat ik zo'n 20 tot 25.000 km rijd per jaar.

Eeuuhh......op het voelen? :9

Enne ja, ik ben één van die weinige motorrijders die in de winter doorrijd.....
Dat heeft dus geen reet te maken met Harley Davidson rijden of niet.
Maar goed, je ziet inderdaad weinig H-D 's in de winter rijden, net zo weinig als de meeste tupperware bakken, oldtimers, naaimachines en wat al nog meer :9

Hoeveel kilometer ik per jaar rijd weet ik niet eens, ik rijd woon/werk, voor de lol en de kick..... 8-)

Enne BMW rijders,dat zijn toch van die politie wannabee's :+
 
ik rijdt ook de hele winter door op mn harley, niet vaak woonwerk,(omdat ik te dichtbij mn werk woon), maar dus gewoon swinters voor de lol,
niet zo veel als zomers, maar ik geloof niet dat ik het zou kunnen laten om mijn motor meer dan twee weken achter elkaar te laten staan.
Heb begin begin 2003 februari/maart 6 weken niet kunnen rijden na een operatie, en ik vond dat het ergste van alles, het niet kunnen motorrijden
 
HOG.........???? Laat ik nou al die jaren dat ik Honda reed gedacht hebben dat het........
.
.
.Harley dus......okeeeeeee.....

Maar wil je echt motor rijden.......en ik bedoel echt motor rijden en voelen!!!!! waar leg je nou de ndaruk op MOTOR rijden of motorRIJDEN.
Want laten we eerlijk zijn, het overgrote deel aan Harley's blijft onder de 20....nou vooruit 18 graden, mooi binnen staan!
Ik rij (bijna) elke dag woon/werkverkeer maar ik kom zelden Harleys tegen hoor!

En ja ik heb zelf ook Harley gereden, en nee ik zou er nu niet meer voor kiezen omdat ik zo'n 20 tot 25.000 km rijd per jaar.

Die laatste regel slaat helemaal nergens op :? Ik rijd ook wel op een H-D en ik rijd gemiddeld 32000 km per jaar op dat ding.
 
Ik heb ooit een Sporter gehad, een Ironhead om precies te zijn. Een van de laatste shovels van begin '80.
Nooit aan gesleuteld, kan ik ook niet, maar om aan te geven dat je zelfs met een shovelblok probleemloos kan rondrijden. Wel liep ik hem zo eens een de week ff na en moest ik inderdaad wel eens een boutje aandraaien.

Zo'n sportster vind ik daarnaast een van de mooiste pure Harley's, dus gewoon doen.
 
Ik hoor de meest verschillende verhalen over Ironheads, van goed tot zeer slecht. Ik denk dat een goed gereviseerd blok best betrouwbaar kan zijn, maar het blijven toch onderhoudsgevoelige motoren met veel trillingen. Maar met een machtig geluid natuurlijk :}

Zoals ik al heb gezecht is mijn Ironhead niet de meest betrouwbare, maar daar koop ik deze winter wat aan te gaan doen :)
 
Ik hoor de meest verschillende verhalen over Ironheads, van goed tot zeer slecht. Ik denk dat een goed gereviseerd blok best betrouwbaar kan zijn, maar het blijven toch onderhoudsgevoelige motoren met veel trillingen. Maar met een machtig geluid natuurlijk :}

Zoals ik al heb gezecht is mijn Ironhead niet de meest betrouwbare, maar daar koop ik deze winter wat aan te gaan doen :)

Ach ja, je kunt ook kiezen voor een Evo blok zoals mjin bike heeft: echt een oersaai uiterlijk, maar donders mooi geluid en zeer betrouwbaar. :)
 
Ik hoor de meest verschillende verhalen over Ironheads, van goed tot zeer slecht. Ik denk dat een goed gereviseerd blok best betrouwbaar kan zijn, maar het blijven toch onderhoudsgevoelige motoren met veel trillingen. Maar met een machtig geluid natuurlijk :}

Zoals ik al heb gezecht is mijn Ironhead niet de meest betrouwbare, maar daar koop ik deze winter wat aan te gaan doen :)
Trillen van een Harley blok is het gevolg van het scheeftrekken van de krukas tijdens het in elkaar zetten. Als je dit volgens voorschrift met lucht doet, en niet met de hand, zoals vaak gebeurt, dan liggen de krukwangen goed in lijn, en met de hand wordt het scheefgetrokken, waardoor dus trillingen ontstaan. Het maakt hierbij niet uit wat voor type blok ht is, ze hebben allemaal dezelfde krukas constructie.
 
al die oude harleys staan te schudden op de banden, achja ik vind dat wel karakter hebben.

Evo blok: Ik vind ze minder mooi dan oude HD blokken, maar Evo's zijn natuurlijk wel van betere kwaliteit...... Maar ik hou het Ironhead blok maar mooi, want de bike heet IronDead })
 
Nog een opmerking over Sportsters. Laat het alstjeblieft een Sportster. Veels te vaak zie je dat ze van een Sporter een Bigtwin willen maken met een oerlelijke brede tank. Zo'n kleine tank hoort gewoon bij een Sportster.
 
Nog een opmerking over Sportsters. Laat het alstjeblieft een Sportster. Veels te vaak zie je dat ze van een Sporter een Bigtwin willen maken met een oerlelijke brede tank. Zo'n kleine tank hoort gewoon bij een Sportster.

:^
Die aangeklede "Fatsters" is het ergste wat er is. Een Sportster is een Sportster en daar moet je geen Heritage look-a-like van maken.
 
Laatst bewerkt:
:^
Die aangeklede "Fatsters" is het ergste wat er is. Een Sportster is een Sportster en daar moet je geen Heritage look-a-like van maken.
Daar zijn we het dus over eens. Gewoon een mooie primaire bike.
 
Trillen van een Harley blok is het gevolg van het scheeftrekken van de krukas tijdens het in elkaar zetten. Als je dit volgens voorschrift met lucht doet, en niet met de hand, zoals vaak gebeurt, dan liggen de krukwangen goed in lijn, en met de hand wordt het scheefgetrokken, waardoor dus trillingen ontstaan. Het maakt hierbij niet uit wat voor type blok ht is, ze hebben allemaal dezelfde krukas constructie.
Als je als een gek met een luchtsleutel gaat ratelen kun je inderdaad de zaak uit balans brengen.Doe het zelf al 14 jaar met lucht en heb de zaak toch zeker een of twee keer per jaar los.Met lucht dus.Handvast aandraaien.Twee krijtstrepen op compensatorcup en sleutel en gelijk stoppen met ratelen als er geen beweging meer in zit.
 
Nog een opmerking over Sportsters. Laat het alstjeblieft een Sportster. Veels te vaak zie je dat ze van een Sporter een Bigtwin willen maken met een oerlelijke brede tank. Zo'n kleine tank hoort gewoon bij een Sportster.

mijn sportster raakt ook steeds meer verbouwd. maar een herritage look a like is nooit mn bedoeling geweest. ik verander alleen steeds dingen naar mijn smaak en vooral ook naar budget.

of iemand anders het mooi vind, interessert me niet zo veel.
(al zijn complimentjes nooit verkeerd natuurlijk) het is en blijft vooral MIJN SPORTSTER (tot dat ie gestolen of verkocht word dan he)
 
mijn sportster raakt ook steeds meer verbouwd. maar een herritage look a like is nooit mn bedoeling geweest. ik verander alleen steeds dingen naar mijn smaak en vooral ook naar budget.

of iemand anders het mooi vind, interessert me niet zo veel.
(al zijn complimentjes nooit verkeerd natuurlijk) het is en blijft vooral MIJN SPORTSTER (tot dat ie gestolen of verkocht word dan he)

Die van jou lijkt tenminste nog op een Sportster Gijs.
Dit hieronder bedoel ik met Fatster... brrr... spaar dan door voor een echte Heritage.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan