stelling..harley ja of nee

ja ken dat soort fietsen wel ja, :r

haha de eigenlijke herritage softail vind ik al lelijk, laat staan zo'n gedrocht.

ik heb wel het idee, dat er de laatste tijd wat meer mensen bezig zijn om een sportster aan t epakken, terwijl dit jaren terug toch minder was. men heeft nu denk ik door dat er toch wel wat leuks van te maken is!
 
full


neh, geen fratser
 
Een 883 of een 1200, maakt een wereld van verschil.
Ook vanaf bouwjaar 1992 ofzo kwam de rubberen aandrijfriem om de hoek. Ouderen hebben nog een ketting.

Relatief economisch financieel genomen kan je beter een sportster 1200 van 5 jaar oud kopen.
In verhouding zijn de ouderen namelijk veel te duur in occasionprijs!

Op de snelweg is het minder genieten.
Ben je niet al te lang van postuur dan is het best genieten, te lange benen dat zit niet prettig,en anders is het net een brommer. Zoiets als Ron brandsteder op een mini-bike.

Ga een proefrit maken, misschien heb je wel een smile van oor tot oor.
Ikzelf ben lang en had gehoopt dat Harley de sportster wat op zou rekken in lengte maar helaas. Tis voor mij net een brommer, en lange stukken snelweg zonder hernia is ook wel een lekker.
Een emotie-motor is het, anders koop je wel een japanner.
 
Een 883 of een 1200, maakt een wereld van verschil.
Ook vanaf bouwjaar 1992 ofzo kwam de rubberen aandrijfriem om de hoek. Ouderen hebben nog een ketting.

Relatief economisch financieel genomen kan je beter een sportster 1200 van 5 jaar oud kopen.
In verhouding zijn de ouderen namelijk veel te duur in occasionprijs!

Op de snelweg is het minder genieten.
Ben je niet al te lang van postuur dan is het best genieten, te lange benen dat zit niet prettig,en anders is het net een brommer. Zoiets als Ron brandsteder op een mini-bike.

Ga een proefrit maken, misschien heb je wel een smile van oor tot oor.
Ikzelf ben lang en had gehoopt dat Harley de sportster wat op zou rekken in lengte maar helaas. Tis voor mij net een brommer, en lange stukken snelweg zonder hernia is ook wel een lekker.
Een emotie-motor is het, anders koop je wel een japanner.


om eerlijk te zijn heb ik nog nooit met een 883 gereden. heb dus zelf een 1200 zie hierboven, das de mijne!

ik ben zelf 1.84 (niet extreem lang) maar ik zit perfect met de forward controls. deze forward controls zijn ook niet laag gemonteerd, dus geen enkel probleem met bochten.
en ik vind ook niet dat ze lelijk uit zien. (dat is soms wel, dat ze echt ver voor het frame uitsteken)


overigens was de getande riem er al eerder, ik dacht vanaf 1989 en vanaf 1991 kwam de vijfbak.
die zwarte van mij is van 1991 dus heeft bijde!
 
Als je als een gek met een luchtsleutel gaat ratelen kun je inderdaad de zaak uit balans brengen.Doe het zelf al 14 jaar met lucht en heb de zaak toch zeker een of twee keer per jaar los.Met lucht dus.Handvast aandraaien.Twee krijtstrepen op compensatorcup en sleutel en gelijk stoppen met ratelen als er geen beweging meer in zit.
:^
Dat is de manier
 
:^
Dat is de manier


Ik heb luchtgereedschap gerepareerd en iedere luchtsleutel heeft zijn eigen sterkte!
Om te beginnen kan je een sterke en een nog sterkere luchtsleutel kopen, en een beetje luchtsleutel kan je ook in kracht verstellen (luchttoevoer).
Je weet dus niet met wat voor kracht je het vastzet. Als je luchtsleutel verzwakt is, zal hij dus ook stoppen met draaien. Jij denkt dan dat de bout net zo vast zat als eerst, maar je hebt pas later door van "hee, mijn luchtsleutel is zwakker geworden"...
Aanhaalmomenten met een luchtsleutel(die al iets oud is) nabootsen is niet aan te raden. Zelfs luchtsleutels die redelijk nieuw zijn kunnen mankementen gaan vertonen in de schoepen of cilinder (vuil in perslucht bijvoorbeeld schuurt groeven in de cilinder en schoepjes).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb luchtgereedschap gerepareerd en iedere luchtsleutel heeft zijn eigen sterkte!
Om te beginnen kan je een sterke en een nog sterkere luchtsleutel kopen, en een beetje luchtsleutel kan je ook in kracht verstellen (luchttoevoer).
Je weet dus niet met wat voor kracht je het vastzet. Als je luchtsleutel verzwakt is, zal hij dus ook stoppen met draaien. Jij denkt dan dat de bout net zo vast zat als eerst, maar je hebt pas later door van "hee, mijn luchtsleutel is zwakker geworden"...
Aanhaalmomenten met een luchtsleutel(die al iets oud is) nabootsen is niet aan te raden. Zelfs luchtsleutels die redelijk nieuw zijn kunnen mankementen gaan vertonen in de schoepen of cilinder (vuil in perslucht bijvoorbeeld schuurt groeven in de cilinder en schoepjes).
Gebruik mijn luchtsleutel alleen voor tandwielmoer dus slijtage zal meevallen.100% van de shops waar ik kom gebruikt luchtgereedschap.Enorm geklooi om ketting te blokkeren etc.deed dat vroeger met een end hout dat dan weer versplinterde .Grote shit.Zou die na 14 jaar ut balans zijn ,geen probleem .Trekken we hem los.Onderblok revisie heb ik nog nooit gedaan dus weer een uitdaging.
 
ik repareer ook zowat dagelijks luchtsleutels.
wel kleinere maten zoals atlas copco/ cleco/ gardner denver enz.

dit zijn allemaal sleutels waarvan het moment in stelbaar is!
praktijk is dat die momenten zeker verlopen.

worden bij ons ook dagelijks geijkt.
sommige sleutels werken met een veer, sommige met een hydraulisch gedeelte.

maar het is meestal niet de veer die slechter word, maar het geheel verloopt, waardoor het moment veranderd.

ben toch van mening dat bij de grotere luchtsleutels het moment/kracht verloop best mee zal vallen.
 
ik rijd momenteel met een virago 535 als eerste moto maar mijn droom is altijd al de sportster geweest! Vorige maand ben ik dan ook bij m'n lokale H-D dealer een testritje mogen gaan maken met de Sportster 883 Custom (waarbij de controls al naar voor geplaatst zijn) in Vivid Black. Maanden heb ik uitgekeken naar de de dag van de testrit, het was 'kloteweer', het goot water, maar ik mocht met de Sportster rijden en hoe! Van af het moment dat ik plaatsnam op de motor en hem starte voelde ik de trillingen door heel mijn lichaam en ik heb gedurende de hele rit (zo'n half uur) in volledige extase gereden! Na de rit ben ik zeker nog een half uur staan 'nakwijlen' naar het beestje, voor mij geen twijfel mogelijk: Sportster!!!! Zoals al veel is aangehaald: je moet een motor nemen waar je verliefd op bent! Ik tel de dagen af (en de €'s op... LOL) tot de dag dat ik eindelijk m'n droom in huis kan halen!
 
Ik tel de dagen af (en de €'s op... LOL) tot de dag dat ik eindelijk m'n droom in huis kan halen!

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, Andy, maar met een vraagprijs van 5600 euri voor een hele nette, en strakke 1200 lijkt me dit toch niet teveel. En ik weet uit eigen ervaring dat een vraagprijs van Thijs altijd nog wat ruimte overlaat voor handelarij.....

full
 
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, Andy, maar met een vraagprijs van 5600 euri voor een hele nette, en strakke 1200 lijkt me dit toch niet teveel. En ik weet uit eigen ervaring dat een vraagprijs van Thijs altijd nog wat ruimte overlaat voor handelarij.....

(Afbeelding)

als die sportster inderdaad net en strak is lijkt me die prijs dat ook!
 
Ik heb hem nog niet ´live´ gezien, maar daar zal Brallie morgenochtend wel op kunnen reageren (op een onchristelijk uur, ongetwijfeld), die is vrijdag nog ff langsgeweest.
 
Ik heb hem nog niet ´live´ gezien, maar daar zal Brallie morgenochtend wel op kunnen reageren (op een onchristelijk uur, ongetwijfeld), die is vrijdag nog ff langsgeweest.
die motor is apestrak, voor dat geld vind je geen betere of mooiere..........
(heb er nog net niet op gereden maar wel horen lopen, top ding.....)

ik ken de eigenaar ook en dat is zeker geen jakkeraar, eerder een poetsertje.....
 
Ik las het al eerder en moet nu idd ook concluderen...

Zoals we in 2003 zouden zeggen: De Sportster is DA BOMB!
 
Laatst bewerkt:
Een sportster voor een shadow? DOEN!
Zon sportster is gewoon stijlvoller :} . Hoewel je honda waarschijnlijk sneller is, beter remt en betrouwbaarder is :] , blijft et toch een namaak harley.
Ohjah denk eraan als je em koopt, als hij geen olie lekt bijvullen! :9
 
Hoewel je honda waarschijnlijk sneller is, beter remt en betrouwbaarder is :] , blijft et toch een namaak harley.
Ohjah denk eraan als je em koopt, als hij geen olie lekt bijvullen! :9
hier spreekt een kenner ?

of boekenwijsheid van horen zeggen.......(dat denk ik eigenlijk)
 
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, Andy, maar met een vraagprijs van 5600 euri voor een hele nette, en strakke 1200 lijkt me dit toch niet teveel. En ik weet uit eigen ervaring dat een vraagprijs van Thijs altijd nog wat ruimte overlaat voor handelarij.....

(Afbeelding)

Alvast bedankt voor het aanbod, maar ik vrees dat ik nog even moet sparen! gelukkig bleef ik nog steeds plezier aan mijn Virago, zelfs met de winter voor de deur! Weet trouwens nog niet wat ik ga doen, ik wil zeker een 883 Custom maar twijfel of ik later nieuw zo kopen en daar dan kosten aan zou doen of direkt een oude kopen om daar dan aan te werken... (aanpassingen sowieso, maar de 883 Custom lijkt al het meeste op mijn droom). Hieronder een foto van mijn virago(-tje) ;-)

Bijlage: DSCF0660-1.JPG
 
Allemaal onzin,

Zelf sportster 1200c gehad uit 1996 en een 883c uit 2002. de laatste 1e eigenaar, dat wel. Enige wat ik gehad heb bij die laatste was een klein barstje onderop de koplamp. was voor zover ik weet nix op gevallen. onder garantie vernieuwd. Dingen rijden goed,
nix mis mee. Ben nou naar een 1200S of een Xr1200 aan het kijken. Koop er een, als het je ding is, is het een fataal virus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan