LEDs voor verlichten van chromen onderdelen

TBone

Die hard MF'er
21 jan 2004
599
0
Delft
Wie heeft het LEDs op zijn motor gemonteerd ? Ik bedoel niet de LED achter/remlichten en/of knipperlichten zoals je bij veel racers ziet. Maar ik bedoel de helder blauwe, rode of groene LED's die je wel eens ziet bij cruisers. 's Avonds geeft dit een prachtig effect.

6b_1_b.JPG

ac_1_b.JPG

bc_1_b.JPG


Dit soort superheldere LED's kun je gewoon kopen bij Conrad, maar hoe bouw je zoiets in ? Zijn daar speciale setjes voor te krijgen ? Is er iemand die zoiets zelf heeft gedaan en goede tips heeft ?
 
Ten eerste: niet voor op de openbare weg :X

Ten tweede: LEDs en kabels moeten waterdicht zijn.
Ook bij Conrad zijn volgens mij wel redelijk waterdichte
LED-houders te koop.
Anders kom je al snel op een soort van lichtslang
(denk aan buiten-kerst-verlichting, trouwens wel een leuk idee: met knippers
verschillende kleuren enzo :) ).
 
Tbone: hadden wij het laatst in een ander topic niet over Ebay.de???

Assjeblief: de hele http://search.ebay.de/dragstar-leds_Motorrad-Kraftrad-Te_W0QQsofocusZbsQQsbrftogZ1QQcatrefZC6QQsocomparecolumnlayoutZ1QQfromZR10QQsorecordsperpageZ50QQsocolumnlayoutZ3QQsacategoryZ14780Q26catrefQ3DC6QQsotrZ2QQsoloctogZ9QQcoactionZcompareQQcopagenumZ1QQcoentrypageZsearch (kermiszooi) bij elkaar.

Voor nog geen € 9,00



Oh ja, je moet die € 9,00 wel betalen, die krijg je er niet bij :X
 
Ja laatst zag ik het ook op een Harley. Het was mooi weggewerkt.
Het zit eigenlijk een beetje tussen liquid flames en die neon-verlichting onder snelle opgevoerde auto's zit in! :)

't zou niet op mijn bike staan, maar echt lelijk vind ik het ook niet, zolang het maar niet schreeuwerig licht is. Op die ene bike die ik had gezien, waren het 2 kleine ledjes, helemaal weggwerkt in het midden zodat je een zachte gloed zag.
 
Voor mij zou het echt niets zijn.
Mijn motortje is echt een gebruiksvoorwerp, elke dag, weer of geen weer.
En zo ziet ze er ook uit.
Dergelijke verlichting zou alleen maar laten zien hoe vies ze is.
Sowieso houd ik niet van verlichting, hoe minder lampjes, knopjes en draadjes hoe beter.
Maar heb je echt een super bijzondere zelfbouw die zo op een show kan staan dan kan ik er wel wat mee.
 
Ten eerste: niet voor op de openbare weg :X
Waar dan wel? Oftewel; who cares?

Dat soort led-verlichting wordt ook gebruikt bij 'case-modding' van computers en kost niet eens zoveel. Is ook 12v maar geen idee of het weersbestendig is.
En verder wordt het natuurlijk gebruikt door domme pubers om hun toch al lelijke gti-, gsi- en andere i-tjes wat op te leuken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan