noobs 'r' us

cariba

Rookie
21 okt 2004
10
0
Z'bommel
hey,

ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs (sinds 4 okt). en ik ben opzoek naar een chopper, om mee te cruisen en zo af en toe eens naar mijn werkt te knorren.

ik zoek er eigenlijk eentje met een beetje een custom uiterlijk. (breed stuur, dikke achterband, je kent het wel). een collega zei dat hij zoiets te koop had (intruder 1400 onder handen genomen door br-custom), maar ja, hij komt niet echt over de brug ;( dus ik had de proef op de som genomen en meteen maar een dikke intruder 1500 gehuurd (jaja, niet verstandig, maar het is allemaal goed verlopen) om te kijken of het lekker reed en of ik zoiets nou wel wil. nou het lijkt me wel wat, maar ik wilde het toch even tegen dit 'forum' aanhouden, wat de experts van deze te nemen keuze nou vinden.

wat moet ik daar ongeveer voor neertellen? een intruder 1400, beetje custom?
en wat ik ook wel bij advertenties zie staan is "balhoofd 6 graden", kan iemand me vertellen wat dit inhoudt?
 
Ik denk dat dat ook afhangt van het bouwjaar... Laatst zag ik er een staan bij een zaak in Eemnes( :X ) voor 4950,- dus ik DENK dat tussen de 4 en 5 duizend euro je goed zit ......
 
wat is je budget?

Wat zoek je precies? Custom of echt sjopper?

Iig, huren is een goed begin, kun je fijn proberen of het inderdaad is wat je wilt rijden. Huur echter ook eens iets totaal anders, gewoon om de verschillen in modellen voor je zelf duidelijk te krijgen!
 
wat is je budget?

Wat zoek je precies? Custom of echt sjopper?

Iig, huren is een goed begin, kun je fijn proberen of het inderdaad is wat je wilt rijden. Huur echter ook eens iets totaal anders, gewoon om de verschillen in modellen voor je zelf duidelijk te krijgen!

Probeer eens een dragstar O-)
 
BR maakt mooie machines hoor maar als je collega alsnog over de brug komt zal het wel niet goedkoop zijn
 
"Balhoofd zes graden" heeft te maken met de hoek van het frame ten opzichte van je voorvork. Hoe groter die hoek, hoe schuiner je vork staat, en hoe lastiger het sturen wordt. Daar staat tegenover dat het wel ERRUG gaaf staat :+
 
"Balhoofd zes graden" heeft te maken met de hoek van het frame ten opzichte van je voorvork. Hoe groter die hoek, hoe schuiner je vork staat, en hoe lastiger het sturen wordt. Daar staat tegenover dat het wel ERRUG gaaf staat :+

Aha, bedankt. Weet je misschien ook ten opzicht van wat dit gemeten wordt dan? Ten opzicht van de originele "stand" ?
 
BR maakt mooie machines hoor maar als je collega alsnog over de brug komt zal het wel niet goedkoop zijn

Hij gaf een indicatie van 8000 keiharde euro's.
Op marktplaats-achtigen vind je de meeste intruders (1400) tussen de 4500 en 6000 euro...
 
wat is je budget?

Wat zoek je precies? Custom of echt sjopper?

Iig, huren is een goed begin, kun je fijn proberen of het inderdaad is wat je wilt rijden. Huur echter ook eens iets totaal anders, gewoon om de verschillen in modellen voor je zelf duidelijk te krijgen!

Ik zoek een beetje een apparaat met het bijgesloten uiterlijk.
1.jpg

2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aha, bedankt. Weet je misschien ook ten opzicht van wat dit gemeten wordt dan? Ten opzicht van de originele "stand" ?

Ja, in dit geval betekend het dat de vork 6 graden verder onderuit dan de orginele vork. Balhoofdshoek van het frame is hetzelfde gebleven, de extra hoek wordt veroorzaakt door andere balhoofdsplaten. Je rij eigenschappen (naloop) worden hierdoor nadelig beinvloed.
 
De prijs van een verbouwde Intruder varieert al naar gelang wat er aan aangepast is. Als je dat achteraf nog wil doen loop je zo'n beetje leeg.

Wat richtprijzen van ombouw projectjes:
RVS achtervelg met een 250 achterband 900 Euro
6 graden balhoofdplaten 450 Euro
Covers over je voorvork 400 Euro
Forward control 400 Euro
Breed stuur 100 Euro
Sidemount 50 Euro
 
Terug
Bovenaan Onderaan