Honda cb 250 g

Voetsteunen:

gaten opboren en dikkere pennen erin / aanslag van steun oplassen (eerst rubber verwijderen)
 
Nee,

splitpen,ring en pen eruit
"vierkante" ring van de steun schuiven en het rubber eraf schuiven. (CB360)
Evt wat afwasmiddel tussen het rubber en de steun laten lopen mbv een lange dunne schroevendraaier.
 
Nee,

splitpen,ring en pen eruit
"vierkante" ring van de steun schuiven en het rubber eraf schuiven. (CB360)
Evt wat afwasmiddel tussen het rubber en de steun laten lopen mbv een lange dunne schroevendraaier.
Super, steuntjes gefixt :) Inox bouten erdoor en klaar. Thx :)
 
Schijfrem afstellen bij een cb'tje is een terugkeerend verhaal. Zoals je ziet zit je klauw aan een arm bevestigd, welke weer op een schanierpunt vast zit. Punt 1 is zorgen dat dit scharnierpunt ook kan scharnieren. Deze gaan na verloop van tijd vast zitten.

Als je dat hebt gedaan dan zit er tussen de poot en die arm een boutje met een veertje daartussen. Draai het boutje zover vast dat de achterste remblok tegen je schijf drukt, vervolgen een halve slag terugdraaien. Daardoor loopt ie weer vrij. Contramoertje vast zetten zodat het boutje niet verloopt.

Vervolgens de hele boel ontluchten.

PS honda cb 250/350 k0 tot k4 is mechanisch identiek aan de cb250G. Voor de schijf kun je zoeken op honda vier cilinders cb350/400/500/550/750. Deze hebben allemaal dezelfde remsystemen.
Is dit trouwens het juiste boek voor een twin van 77 ? Kwestie van niet het verkeerde te downloaden :)
full
Niemand?
 
Laatst bewerkt:
By the way, als er iemand iets heeft aan een service manual van een vroegere cb250-350, 'k heb 'm hier liggen in pdf formaat. 20Mb :W
full
 
Laatst bewerkt:
Sorry Esix, maar op basis van de verstrekte informatie kan ik daar weinig zinnigs over zeggen. Lijkt mij meer een algeem honda SOHC boek.
 
Sorry Esix, maar op basis van de verstrekte informatie kan ik daar weinig zinnigs over zeggen. Lijkt mij meer een algeem honda SOHC boek.

Ja ik vreesde het al, 'k heb even in de topic van bikevouwer gekeken en dit is het enige wat ik zag dat enigszins op een boek over de cb 250 leek. 't is dus voor die cb 250 G van 1977, maar er werd gezegd dat die hetzelfde is als de cb250/250 K0 tm K4, dus...

Qua types ken ik er niet veel van, 'k heb dus wel iets over een cb250, maar da's van een ander model ( zie bovenstaande post ) :) Effe gecheckt: die "iemand" was jij dus :}
 
volgens mij is dit de enige:

Honda 250-360cc Twins, 1974-1977

Covers:
The Honda CB250GS, CJ250T, CB360, CL360, CJ360T and CB360G.

Item ID: M323
ISBN: 0-89287-210-1
Availability: In Stock. Order Now.
Price: $33.95

oftewel clymer.com
 
hallo heb ook net een 250 g gekocht weet iemand toevallig waar je ondedelen kunt krijgen voor dit type groeten reinder
 
Sinds kort ben ik in het bezit geraakt van een honda cb 250g. Een motor uit het Franse leger rond de jaren 1974.... Het word nog een lange weg om deze geheel opgeknapt te krijgen, maar ik heb tijd ... :)

Enkel lukt het me niet om deze foto online te zetten...

grtz
 
Hallo ik heb me zopas een cb250g5 aangekocht en ik moet zeggen, ik ken er iets van om aan te sleutelen maar ik vind bij god de oliefilter niet terug bij deze moto kan er mij iemand een tip geven waar die verstopt zit?
Alvast dank,
greetz Paatse
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik heb me zopas een cb250g5 aangekocht en ik moet zeggen, ik ken er iets van om aan te sleutelen maar ik vind bij god de oliefilter niet terug bij deze moto kan er mij iemand een tip geven waar die verstopt zit?
Alvast dank,
greetz Paatse

ik heb even gespiekt op cmsnl.com en van de G5 staan wel onderdelen maar geen overzichtsplaatjes (exploded views)

Uit de vergelijkbare modellen leid ik af dat je zeer waarschijnlijk geen olie filter hebt. Alleen een gaasje waar je bij kunt vanaf een rond dekseltje in de rechter zijkant vh blok.

Maar mogelijk reageert nog iemand die zo'n g5 goed kent. ;)
 
Roestendoenze,
Ik heb me gek gezocht en langs de rechtse kant ziz ik ook geen plaatje om los te maken enkel een groot deksel, ik hoop dat er nog iemand reageerd die me kan helpen.
Alvast dank voor de moeite.
 
Waarschijnlijk heeft zo'n ding ook een olierotorfilter.
Deze zit inderdaad in het motorblok achter het grote deksel aan de kickstart kant.

Kijk anders mijn topic even door, honda cl360 daar staan wel plaatjes, zelf even zoeken welke pagina :)
 
Op pagina 5 kan je het filter zien :)

Het dekseltje kan je uitdraaien door een lange m6 bout erin te draaien. Dan komt het dekseltje los.

Dat was tenminste met de cl360 zo, waarschijnlijk heb jij er precies hetzelfde filtertje opzitten :)

Als geen pakkingset hebt, kijk dan goed uit voor de hele dunne rubberen ring die om/achter het dekseltje zit. Deze kan makkelijk stuk.
 
Sorry Ed ik vind uw blz 5 niet en weet niet waar ik moet zoeken ook want ik ben hier nieuw op dit forum kan je me eventueel een link doorsturen waar ik deze kan bekijken,
Mvg,
Geert
 
Ok op blz 5 de filter gevonden, maar er zit daar weinig filter in zo te zien.
Of zit de filter daar nog achter die moer met die 4 gleuven in?
Alvast bedankt,
Ed honda cb50j
 
Het tonnetje dat je ziet, IS het filter...

Dat noemt men een centrifuaal filter, het tonnetje draait heel hard rond, er gaat olie in, en vervolgens worden de vuile deeltjes in de olie tegen de rand van het tonnetje geduwd, waar het blijft.. En zo heb je dus een filter :)

Om de zoveel tijd moet je het filter dus even schoonschrapen, zoals je ook kunt zien op de foto's ;)

Vaak wordt dit bij deze type Honda's niet gedaan, omdat het teveel werk is...
 
Bedankt Ed,
Nu heb ik nog een vraagje met dat carteldeksel los te maken heb ik opgemerkt dat er een scheur (zelfs door midden)in de dichting zit.
Waar zou ik dit kunnen bestellen? Kan jij me een winkel online doorgeven?
Alvast bedankt.
 
cmsnl.com vind ik zelf de fijnste leverancier, vooral voor honda spul.

Liefst wel een aantal dingen bestellen, omdat anders een pakking wel erg duur wordt..

Misschien gelijk even een lijstje maken van dingen die je nog nodig denkt te hebben.

Tandwielen? Gaskabel? Carburateur pakking? Contactpuntjes ?

Ik heb toevallig vandaag weer een pakket in ontvangst mogen nemen :9

Gewoon even de motor nalopen, en een lijstje maken met dingetjes die je nog wel kunt gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan