Kawasaki 454 LTD 'verchoppen'

ik heb totaal geen problemen gehad met moto**** !
m'n bestelling is goed gegaan en is nu binnen ;)
roel.jpg


(nu nog wachten op de flyerbar...)
:]
 
flyerbar erop gezet
dikte: 22 mm (7/8 inch)
breedte: 1 meter

flyerbar2.jpg

is't niet een plaatje ?? ;)
flyerbar3.jpg



en nog een on the road 8-)
opdeweg.jpg
 
leuk ding aan het worden joh :)

en ben het met peters eens, voor de sier zou je de klokken er niet op hoeven hebben ;)

is het iets om deze eraf te halen en enkel een klein snelheidsmetertje erop?

nog een suggestie:

je hebt een heel fraai stuur maar daar van die lelijke bedrading aangeknoopt, mischien de draadjes door het stuur heen laten lopen? is niet overdreven moeilijk wel ff een priegelwerkje maar vind het persoonlijk veel netter lijken
 
Laatst bewerkt:
Wordt tof hoor :)

Maar sloop die klokken winkel er af man!


*Zwaar aan de whiskey vanavond*

mee eens. Een toerenteller enzo is op zich wel tof natuurlijk, maar als je echt een mooie chopper wil hebben, moet dat er echt af! :)

(Als ik nuchter ben, denk ik er ook zo over! ;) Geen prullaria! Back to the basics! )
 
Het bakje met alle lichtjes en de temperatuur meter heb ik eraf gesloopt. De toerenteller ook. Alleen de kilometer teller heb ik erop laten zitten, maar deze heb ik wel ff in het midden gezet.

Ik wou het lekker goedkoop doen, dus ik heb geen kleinere teller gekocht, ook geen andere koplamp wat ik eerst wel wou doen, maar ik heb het spul gewoon een beetje aangepast.

teller1.jpg


Ook heb ik nu aan de voorkant kleinere knipperlichtjes gedaan. Ziet er toch net ff wat mooier uit dan die lompe standaard lichten.

teller2.jpg


Misschien dat ik nog ergens een groen lichtje maak waaraan ik kan zien dat hij in z'n vrij staat. Dat is altijd wel handig vind ik.



Huidige staat:
huidige_staat_2.jpg
 
Misschien dat ik nog ergens een groen lichtje maak waaraan ik kan zien dat hij in z'n vrij staat. Dat is altijd wel handig vind ik.
Heb je toch geen lampje voor nodig, dat merk je vanzelf.
Kan je niet eens wat foto's vanaf de zijkant maken, i.p.v. alleen details en schuin boven?
 
Ziet er al een stuk beter uit! En ik zou er ook een neutraal lampje erin zetten; er staat bijna nix belachelijker dan stilstaand opzoek gaan naar de neutraal (beetje gas, beetje vooruit, koppeling in, schakelen, weer proberene tec tec tec). Kan je gewoon doen met een wit ledje die groen gaat branden, te koop bij (bijna) elke electronica-onderdelen winkel voor 3 x nix.
 
Het wordt echt al wat, maar.................waarom zet iedereen z'n flyerbar altijd eerst als een crosstuur omhoog? Ik had dat in eerste instantie ook gedaan, maar was niet tevreden over de look.....stukkie naar me toe naar beneden gedraaid..... Je weet niet wat je ziet: een veel strakkere look.....en het rijdt ook nog stukken beter....probeer maar eens....een paar centimeter naar beneden maakt al een wereld van verschil.

Ik heb overigens nog een miniteller met (!) controlelampjes te koop voor een prikkie. Zwart geverfd (alleen het dagteller staafje mist, maar een hadigert bedenkt daar wel iets op) en K-waarde 1,4. Mooi blauw LED-backlight.
Hij mag weg voor minder dan de helft van de aanschafwaarde. Voor fotootje of interesse moet je maar even mailen met custom1100@hotmail.com.

En zelf klooien met een ledje kan ook, maar is iets minder eenvoudig als het lijkt. Er moet namelijk wel een weestand aan vast en het probleem is hoe je dat netjes wegwerkt. Een andere optie is een controlelampje van Louis.de (nog geen 5 euro), zo aan te sluiten opp 12 V.
 
Hallo,

Ik ben zelf ook bezig met het verbouwen van mijn LTD en ik heb het zadel nou eindelijk klaar. Dit zadel heb ik gemaakt van hout. Ik ben begonnen met het maken van een houten frame wat op het motor frame aansloot. Daarna ben ik overgegaan op plaat materiaal en heb zo vorm gegeven aan het zadel. Na dit alles ben ik begonnen met het in vorm schuren van het zadel en ik vond zelf het resultaat wel aardig. Ik heb 2 foto's bijgevoegd hierop is het resultaat zichtbaar. Het zadel ziet er heel smerig uit maar dit is gewoon kit met een heerlijk bruin kleurtje. Misschien is het een idee voor anderen die hun motor fiets aan willen passen. Dit lijkt mij persoonlijk sterker dan een zadel van een zij paneel van een computer. Vandaag heb ik alvast leer gekocht nu alleen nog geschikt schuim vinden en dan ga ik 'm bekleden. Het eind resultaat zal ik nog wel even posten. En als dat klaar is het spatbord. Hopelijk wil dat een beetje lukken. Want ik ben van plan er zelf 1 te maken. Maar let wel op ik heb niks van mijn motor verbouwd. Lassen of slijpen bedoel ik dan.. :)

Groeten Jasper....

full
 
Laatst bewerkt:
'k heb hier ook nog wel een link van hoe iemand een zitje maakt. stond ergens anders ook op het forum.
http://www.bikernet.com/garage/coxseat.asp (Making A Seat The Paul Cox Way)

ik ga het de volgende keer proberen met dat hardere schuim i.p.v dat hele zachte uit een tuinstoel-kussen. moet ik alleen nog een keer tegenkomen op de markt ofzo.
ik zat er eerst ook over te denken om het nu van hout te maken, of van iets anders, want als je het zitje goed wilt laten aansluiten, dan moet je 2 hoeken erin hebben zegmaar, en bij veel zelfbouw choppers kan je volgens mij gewoon een zitje maken met 1 hoek erin, daar loopt het frame dan gewoon door.. (zie plaatje wat ik bedoel)

full


Maar ik had de onderkant van het zitje eerst ook niet met het frame meelopen, dus je kunt nu tussen het frame en het zitje doorkijken, dus moet ff overnieuw. (ik had dus 1 hoek)

Maar hout lijkt me inderdaad wat dik om mee te werken, en het hoeft ook niet zo stevig te zijn naar mijn idee, want het zitje leunt weer op het frame, dus eigenlijk zit je op het frame... (toch ?? :9 )
 
Je hebt wel gelijk dat het zadel niet zo stevig hoeft te zijn. Want zoals je al zei leunt het op het frame. Maar ik vond hout toch het makkelijkst om mee te werken. En naar mijn mening stevigheid geen probleem. Maar wat je zei bij zelfbouw motoren 1 hoek. Dat kan wel maar dan moet je dus wel een hardtail gaan bouwen van je motor wil je 1 hoek over houden en als je een framepje op je frame wil maken voor het zadel heb je te maken met 3 hoeken. Zie foto...

full



Ojaw en wat betreft schuim voor je zadel. Dat is op de markt volgens mij niet te verkrijgen. Ik ben vandaag naar de markt geweest en heb gezocht maar de enige kraam die schuim had vertelde dat het niet geschikt was voor een zadel. Dus ben ik even op zoek gegaan en heb een 'schuim' boer gevonden. Deze had perfect schuim. Ook kunnen zij het voor je op maat snijden en schuin af laten lopen.

Als m'n zadel bekleed is laat ik het wel weten...

Succes verder.
 
misschien toch wel handiger om dat met hout te doen inderdaad, maar ik weet nog niet wat ik ga doen.. om al die hoeken goed te krijgen met een plaat metaal of iets dergelijks is best wel lastig heb ik gemerkt.
kan je trouwens ook even zeggen wat voor 'schuim'boer dat precies is? (tapijt zaak ofzo?, en waar die zit)?
 
Waar je zadel van maakt, is natuurlijk ook maar net wat je wilt, en waar je ervaring mee hebt, of kennis van hebt.

persoonlijk heb ik meer ervaring met metaal, en heb dan ook div. machines ter beschikking.

een ander werkt liever met hout.

persoonlijk lijkt polyester mij ook ideaal voor een zadelplaat!
 
Ik wou mijn zadel eerst ook van metaal maken maar dan heb je daar wel het materiaal voor nodig. Nou heb ik wel een las apparaat en een slijptol maar voor hout had ik beter gereedschap. Die 'schuimboer' waar ik het over had zit in endschede, het adres:

Bos Schuimplyether
Oliemolensingel 90 7511 BD
0534311860

Ik weet nog niet of hij exact het goede materiaal heeft maar over de telefoon vertelde ze mij dat ze het materiaal hadden waar ik naar op zoek was. Morgen ga ik er heen. Als het het goede materiaal is laat ik het weten.
Ik weet niet of je in de buurt woont, maar anders zou je ook in de telefoongids kunnen zoeken. Of op internet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan