Dolomieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gsjack

Rookie
9 nov 2003
9
0
breda
Wij willen volgend jaar April/Mei naar de Dolomieten.
Om een idee te krijgen wat er bij komt kijken deze topic.

Zelf rijden we in een dag heen en terug (2x1000km).
Een dag of twee rond rijden.
Maar wat we afvragen: Wat zijn de kosten van overnachten!

We willen lekker genieten van een goed bed en een lekkere douche.
Dus dat word dan zimmerfrei of herberg?

Laat iets weten als je hier ervaring mee hebt.

Groet GSjack
 
Gezien de kosten geef ik er persoonlijk de voorkeur aan in Oostenrijk te dineren & overnachten. Zimmerfrei is dan indd een goede optie. Sochtends vroeg dan de grens over wippen en lekker door de Dolemieten :]
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik toch al een dubbelpost had :x

Als je niet gewend bent om veel km's te maken zou ik er op rekenen dat je maximaal 800km op een dag haalt. Als je binnendoor rijd nog minder...
 
Laatst bewerkt:
wij waren in duitsland oostenrijk italie zo'n 20 a 30 eur. max per nacht kwijt pp incl. ontbijt

ps. SUPERGAAF DE DOLOMIETEN, wat kun je je daar uitleven.

gewoon 45 haarspeld bochten voordat je boven bent.

een kleine impressie

aal.sized.jpg


ik krijg alweer een harde *** als ik er aan denk ;)

moet je eigenlijk via de gross glockner gaan !

zie:

aan.sized.jpg
 
Gross glockner is voor mij met de auto en zeker met de motor te lang geleden.
Maar inderdaad zeer de moeite waard.
Maar er zijn zoveeeeeel passen die genomen kunnen worden.

De opzet is: Alleen op de motor met nog een paar gasten.
Vroeg weg en via de snelweg meters maken. (wel normaal rijden)
Kort tanken en benen streken is een goude regel om je gemiddelde hoog te houden.

Begin Mei is wel vroeg maar word waarschijnlijk de enige data om te gaan.
Hopend op goed weer.
Zelf ben ik wel een doorgewinterde rijder.

Dus we zullen wel zien.
 
Ik betaalde vorig jaar ook meestal tussen de 20 en 30 euro p.p.
Eten kan je zo duur maken als je zelf wilt.
Persoonlijk zou ik niet in April gaan, kan er nog behoorlijk frisjes zijn.
Ik ben er dit jaar tussen Hemelvaart en Pinksteren geweest 20 - 30 mei, en we hadden sneeuwvlokjes op de Brennerpas :X
Volgend jaar gaan we weer ergens naar de bergen (waarschijnlijk Tjechië, reden : ook mooi en goedkoper) maar niet rond de eerder genoemde feestdagen omdat die volgend jaar nog vroeger vallen en het weer toch voor het motorrijdplezier er bepalend is.
Ik was voor die 10 dagen voor 2 personen meer dan 1000 Euro aan overnachten, benzine en eten kwijt, das wel leuk als je maar 1 keer per jaar op vakantie gaat, maarja de vrouw wil in de zomer ook nog weer naar zon, zee en strand hé ;)

VTR Jeroen op de Skipiste : 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf van plan om eind mei erheen te gaan dus ga dit topic in de gaten houden, tips en adressen zijn altijd welkom. Net Oostenrijk of net in Italië maakt me niet uit KM's moeten toch gemaakt worden :]
 
foto van jou is waar je gelijk op de gletscher kijkt,als je richting Oostenrijk gaat dan kom je langs waar ik die foto heb gemaakt.

ach, sneeuw is sneeuw, niet zeuren ;)

toevallig zat ik een paar dagen ervoor nog in monaco, bij de auto van de prins van lignacmonaco bedoel ik :( |( :

aad.sized.jpg
 
Als je in mei gaat, check dan tevoren even of de passen die jullie willen gaan rijden al wel open/begaanbaar zijn.

Kan me van Timmelsjoch eens herinneren dat ie eind juni pas open ging en vrij vroeg (sept/okt) weer dicht.
 
Wij gaan in Juni (in Mei zijn nog een aantal passen dicht) Via Schwarzwald / Zwitserland over de Grimsel en Furka pas via de Dolemieten naar de Grosse Glockner en noord Oostenrijk terug *D

Totaal 15 passen, 2700km in 7dgn :P
 
wij zijn via Duitsland ,Oostenrijk Hochstrasse Grossclocknerpas,Italie Dolomieten,Liechtenstein,Zwitserland Silvrettapas Brennerpas en nog een paar passen die ik niet meer weet :P ,Frankrijk,Duitsland de Ring gereden met een totaal van 3500 km in 1 week :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan