Lak

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Zag gisteren een mooi flimpie op Discovery over een groep hotrod en custom bouwers.Op een Ford F100 zat een hele mooie satijnglans lak.Iemand enig idee wat voort lak dit is?
 
heb ik ook gezien was een blauw mettallic lak en een soort van witte tribal voor op de motorkap.
Kan je op 2 manieren realiseren, of eerst mettallic lak en een blanke satijnlak als finish.of je mengt je mettallic lak met 50 procent blanke lak en spuit daar alles mee.
Ding zag er perfekt strak uit,want denk er goed om, op mat lak zie je dus wel elk klein oneffenheidje.
 
en een soort van witte tribal voor op de motorkap.


Die "tribal".. dat heet een pinstriping.

Ik heb geen meter verstand van lak en auto's spuiten, maar ik weet dat ze gewoon glanslak gebruiken waarbij ze "flattener" (zo noemen die yanken dat) kiepen. Autospuiters en schilders hiero noemen dat volgens mij "eiglans"....


Die jongens, de Choppers CC, die gisteren op Discovery waren zijn goede vrienden van me. Een aantal van hun heeft zich vroeger ook veel bezig gehouden met choppers en bobbers, onder de naam "The Chislers". Die club bestaat overigens ook nog steeds, met andere leden.
Hier wat foto's van de T die ze in het programma gebouwd hebben. 'K ben afgelopen oktober met hun naar de Primer Nationals geweest in Ventura. Toen hebben ze die auto ook meegenomen.

chop1.jpg


chop2.jpg


chop3.jpg


chop4.jpg


chop5.jpg


chop6.jpg


chop7.jpg


chop8.jpg


chop10.jpg


'K heb trouwens die aflevering van Rides op dvd gekregen van hun... met Amerikaans commentaar.. Iets relaxter als die Engelman van Discovery Europe.... 8-) 8-) 8-)

chop11.jpg
 
ik poste net al in het occ topic dat ik rides een mooi programma vond, vooral de aflevering van gisteren.
zaten echt supergave hotrods bij!

persoonlijk vind ik dat doorleefde, juist supergaaf!
 
Terug
Bovenaan Onderaan