Motor-Forum

Select Forum

Remblokken: origineel honda of Carbone Lorraine?

Reg. datum:
08 jun. 2002
Vandaag was ik bij Safe en werden mij een stel Carbone Lorraine remblokken aangeraden voor mijn Blackbird, het was 40% goedkoper....

nu ben ik van mening dat je op veiligheid niet bespaart maar om nou te zeggen dat mijn achterremmen zo enorm bijdragen aan mijn remvertraging???

wat is wijsheid?

iemand ervaring met deze blokken?

zijn hier testen van beschikbaar?

lots of questions for saving just a little bit of money...
Yamaha YZF-600 Thundercat Honda CBR 1100XX Blackbird Suzuki GSX-R600 K2 Aprilia Futura, Suzuki GSX-R750 K4, Ducati Multistrada 1200 Granturismo, KTM Superduke 1290 GT

even de weg kwijt...

Reg. datum:
10 jan. 2002
Ik zou voor origineel gaan. Ik heb nu Carbone Lorraine A3 (straatversie) op m'n cbr600, maar had er toch meer van verwacht. Ze bijten minder en ik moet harder knijpen dan de originele blokken die er inzaten.

Leerde het anderen graag

Reg. datum:
08 jun. 2002
Origineel is zeker nooit verkeerd.

Er zijn wel betere blokken, maar dan moet je gaan denken aan Carbone Lorraine SBK of c-compounds, Ferrodo etc.

Vaak zijn dit blokken voor circuitgebruik.
ex-Instructor bij BMW Motorrad / Race Academy

BastlerFahrzeug

Reg. datum:
15 okt. 2001
Heb eerst de A3 serie geprobeerd, maar dat was erg vaag remmen. Na 400 km heb ik de sbk3 serie erop gedaan en dat maakt een groot verschil. Erg goed remmen, zeer goed doseerbaar zonder te bijten. Maakt het bijremmen in de bochten veel meer beheersbaar.
Echt tevreden.
It's a thin line, between hobby and mental illness

Dé Afstapper

Reg. datum:
30 sep. 2001
Ik gebruik nu ook Carbone Lorraine SBK-3 blokken en ben er tevreden over. Ik heb zelfs het idee dat ze beter remmen dan de originele, maar dat mag ook wel want ze kosten ook nagenoeg evenveel. '(
Ik doe al m'n stunts zelf.
www.debandenman.nl Grootste online bandenwinkel van de Benelux.

Het kan altijd sneller!

Reg. datum:
12 dec. 2001
Orgineel, of anders dunlopad.
Ook kun je dunlopad/racing proberen voor het serieuzere stopwerk.

Groeten Paul.
Never argue with a fool, he takes you down to his level, and beats you with experience

ZAC #176

Reg. datum:
11 dec. 2001
Voorheen met Ferodo race pads gereden. Nu heb Carbone Lorraine SBK-3 blokken. Ben er erg tevreden mee. Goed doseerbaar en remmen ook goed in de regen, in tegenstelling tot die Ferodo's. En dat kwam gisteren op Hockenheim wel van pas.
www.EarRacing.nl | www.motomoda.nl | www.duchenneheroes.nl

Reg. datum:
27 aug. 2002
Hoi, carone lorraine. ze remmen super beter dan origineel. heb ze op me cbr600 en sv650 gehad. Als ik een andere motor koop haal ik meteen de originele eruit en vervang ze voor carbone L..

Reg. datum:
23 mei. 2002
Ik hoor wel eens over sintermateriaalremblokken (bv Lucas) waar wat zijn dit eigenlijk voor een blokken :?
De BMW is dood,leve de BLADE

YZF-R1SP

Reg. datum:
30 jul. 2002
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 23:16 schreef msxx het volgende:
Vandaag was ik bij Safe en werden mij een stel Carbone Lorraine remblokken aangeraden voor mijn Blackbird, het was 40% goedkoper....

nu ben ik van mening dat je op veiligheid niet bespaart maar om nou te zeggen dat mijn achterremmen zo enorm bijdragen aan mijn remvertraging???

wat is wijsheid?

iemand ervaring met deze blokken?

zijn hier testen van beschikbaar?

lots of questions for saving just a little bit of money...

Bezuinig NOOIT op veiligheid zou ik zeggen al geef ik je zeker gelijk v.w.b. de achterrem, die gebruik ik persoonlijk nooit, als je vet remt dan zweeft het achterwiel toch al boven de grond dus dan heeft het weinig zin lijkt me.
Hooguit met twee personen kan het stabiliserend werken en geeft het ENIGE remvertraging.

Ik zou voor origineel gaan, de fabrikant heeft 'maanden' gedubt, gewikt en gewogen om het beste compromis te vinden tussen aanspreken (zowel droog als nat), remvertraging, slijtage van blokken ÉN schijven (vergeet dat niet, die zijn peperduur!!!). Meestal zul je erachter komen dat goedkoop duurkoop is, persoonlijk monteer ik nooit van die merk hemelvaart zooi!

Vergeet niet dat de paring blokken/schijven ook héél belangrijk is, een beetje pech en je schijven zijn krom waardoor je een soort ABS effect voelt, héél irritant.

Wat heb je aan blokken die in de regen eerst niets doen en dan toehappen, een valpartij is een stuk duurder dan het prijsverschil... :(

Kortom, het ligt eraan wat je ermee wilt. Kies je voor 'raceblokken' dan zijn die waarschijnlijk beter in het droog (de 'feel' is ook beter) maar ze slijten snel (en de schijven ook ;( ).
Nog steeds in de lappenmand :(

Reg. datum:
08 jun. 2002
thx iedereen voor de input :}

t zijn originele geworden en t zullen in de toekomst ook weer originele worden :z
Yamaha YZF-600 Thundercat Honda CBR 1100XX Blackbird Suzuki GSX-R600 K2 Aprilia Futura, Suzuki GSX-R750 K4, Ducati Multistrada 1200 Granturismo, KTM Superduke 1290 GT

going for a 29'er

Reg. datum:
05 apr. 2002
Ik rij zelf numet CL SBK3 blokken en dat remt al een stuk beter, al is het nog niet geweldig ik hoorde dat dat aan de schijven zou liggen die suzuki gebruikt :? .

YZF-R1SP

Reg. datum:
30 jul. 2002
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2002 08:20 schreef markuses het volgende:
Ik rij zelf numet CL SBK3 blokken en dat remt al een stuk beter, al is het nog niet geweldig ik hoorde dat dat aan de schijven zou liggen die suzuki gebruikt :? .

Dít bedoel ik dus MSXX!

wat heb ik nou weer gewist?

Reg. datum:
20 jan. 2002
haha, ik heb gisteravond remblokjes vervangen, nu heb ik dus ook van die carbone lorraine voor 2x 35 euro voor voor, welk type weet ik niet zou het erg uitmaken?
ze voelen nu nog ff sponzig aan, dat zal denk wel verdwijnen met de loop van de tijd? toch?

kwakkie400..
DE zxr400 site: http://kawa400.flappie.nl

going for a 29'er

Reg. datum:
05 apr. 2002
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 10:30 schreef Haga jr. het volgende:
haha, ik heb gisteravond remblokjes vervangen, nu heb ik dus ook van die carbone lorraine voor 2x 35 euro voor voor, welk type weet ik niet zou het erg uitmaken?
ze voelen nu nog ff sponzig aan, dat zal denk wel verdwijnen met de loop van de tijd? toch?

kwakkie400..

goed een paar keer doorremmen en ze zijn ok

going for a 29'er

Reg. datum:
05 apr. 2002
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 01:00 schreef Blade10 het volgende:
[...]

Dít bedoel ik dus MSXX!

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

ZAC #176

Reg. datum:
11 dec. 2001
Heb nu ook SBK-3 blokken. Ze remmen goed en zijn goed te doseren, ook in de regen. MAAR heb na een 10-tal rondjes circuit last van lichte fading, ook worden m'n remschijven blauw. Denk toch dat deze blokken teveel warmte doorgeven aan het remsysteem. Met Ferodo race pads had ik geen last van fading, echter deze remden absoluut niet in de regen. En moesten behoorlijk op temperatuur komen om goed door te kunnen remmen.

De remvloeistof (Bel-Ray superdot 4) was toen ik naar Zandvoort ging in goede conditie. Nu denk ik dat hij aardig gedegradeerd is. Verder is het systeem, op RVS remleidingen na, helemaal origineel.
www.EarRacing.nl | www.motomoda.nl | www.duchenneheroes.nl

een echte maar een slechte

Reg. datum:
04 jun. 2001
carbon loraine kwamen ooit es als beste uit de test bij motorrad.
heb ze toen geprobeerd en bevielen prima...

groot voordeel is dat ze er niet zo'n zooitje van maken...
daarvoor moest ik me klauw erg grondig reinigen voor er een nieuw setje in kon, met CL blijft de klauw erg schoon, wat de werking alleen maar ten goed komt...

rRr

Reg. datum:
23 jun. 2001
Ook maar eens proberen de volgende keer!
RSV Mille R '03

YZF-R1SP

Reg. datum:
30 jul. 2002
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 10:30 schreef Haga jr. het volgende:

kwakkie400..

Ik moet zeggen dat origineel ook niet (meer) duur is, vandaag 2 x 31,50 euro betaald voor blokken van de Blade. Men zegt in de magazines dat het de beste STANDAARD remmen zijn (330 mm en fijne tangen) dus het is een koopje.

Het zal met snoeidure componenten uiteraard nóg beter kunnen maar ik ben er zéér content mee, je kunt keurig gedoseerd het achterwiel omhoog remmen als je wilt dus power zat. Ik heb nog geen fading kunnen ontdekken al komen er wel blauwe vlekken op de schijven als je een paar pittige ronden Nordschleife achter elkaar rijdt maar je merkt er niets van.

wat heb ik nou weer gewist?

Reg. datum:
20 jan. 2002
ik heb nu 12.000km met de remblokjes gedaan is dit normaal?

kwakkie400
DE zxr400 site: http://kawa400.flappie.nl

Crashtest dummy

Reg. datum:
03 jun. 2001
quote:
Op zondag 01 september 2002 09:19 schreef Haga jr. het volgende:
ik heb nu 12.000km met de remblokjes gedaan is dit normaal?

kwakkie400

Nee, dat is veel te lang })
Husky 610 Super Retard....... Up Yours.....Oeps nu Vespa 300 WTF een Harley :)

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.