nieuw projectje Shovel

je bent toch wel gestoord als je hieraan begint

  • zou het zelf ook doen

    Stemmen: 28 63,6%
  • misschien doen

    Stemmen: 7 15,9%
  • niet doen

    Stemmen: 7 15,9%
  • geen mening

    Stemmen: 2 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    44

Milwaukee iron

Die hard MF'er
12 jan 2004
653
0
Mooi Drenthe
vandaag net een optie genomen op een mexicaanse politie shovel.
ik ben de eerst komende tijd nog wel even onder de pannen!!!

full
 
Laatst bewerkt:
Hi Milwaukee iron,

Welkom in de wondere wereld van de mexicaanse shovel. Prima keuze om zo'n 'lijk' aan te schaffen. Zelf zijn wij al een week of 6 bezig om twee van deze jongens op te knappen. Tot nu toe valt 't eigenlijk niet tegen. Op onze website kun je onze ontwikkelingen bijhouden.

Suc6 met je project, en maak er iets moois van.
 
erg veel succes!

en vooral ook erg veel plezier met restaoureren,

wat zijn je plannen ermee, zo veel mogelijk origineel houden?
of flink verbouwen?
 
het is een late-shovel.En hij komt uit ommen (twin performance).De bedoeling is om het model wel te behouden, want daar is niets mis mee. En om hem dan gewoon op te leuken met wat nieuwe onderdelen, forward controlls, halve apehanger, gewone buddy leuke uitlaten enz.
Het blok reviseren, mijn quicksilver erop, de wielsirene reviseren. En dan maar rustig doorgaan
 
Laatst bewerkt:
DOEN...DOEN...DOEN....!!!!!!!

Mexicane shovel rules...

Samen met El Pedro (buddyoder) hebben we er twee gekocht. Nog geen echte tegenvallers gehad en we hebben er nog steeds zin in.


El Turo - tequilla-riders
:]
 
Tuurtje, ik heb jullie site inmiddels bezocht, en hoop dat we elkaar een beetje kunnen helpen. Zodat we technische problemen en adresjes voor goede onderdelen (voor weinig)hahaha kunnen delen.
ik heb begrepen dat jullie de tanks (olie en benzine) van plan zijn te hergebruiken. Ik wil mijn blok compleet reviseren, en wil niet de kans lopen er vuil vanuit de oude tanks in het nieuwe hart problemen gaan veroorzaken.
Ik heb al een sportster en daar is al eens een olietank van gescheurd en maten van me hebben al wat gescheurde benzine tanks gehad. Ik ga ervan uit dat dit oude tanks zijn en dat die al genoeg te verduren hebben gehad. Dus zet ik er gewoon nieuwe op.

succes gewenst
 
Er zijn voor oude stijl bezinetanks rubbermount conversions te koop, de reden van het scheuren zijn de trillingen die het blok doorgeeft, heeft een tijd terug in de Bigtwin gestaan.
 
Er zijn voor oude stijl bezinetanks rubbermount conversions te koop, de reden van het scheuren zijn de trillingen die het blok doorgeeft, heeft een tijd terug in de Bigtwin gestaan.

dan heb je nog niet het vuil eruit gefilterd.

als je de tank helemaal opnieuw moet gaan spuiten, en de binnenkant sealen. e.d + al het plamuur en herstel werk wat er mischien bij komt kijken, dan is een nos tank mischien niet eens een slecht idee
 
Er zijn voor oude stijl bezinetanks rubbermount conversions te koop, de reden van het scheuren zijn de trillingen die het blok doorgeeft, heeft een tijd terug in de Bigtwin gestaan.
Denk dat de scheuren eerder te wijten zijn aan slecht monteren ,lees onder spanning.Die oude tanks zijn niet allemaal even uniform.Vaak ziin shims vereist om ze spanningsvrij te monteren.
 
Als mijn tank weer strak is ga ik hem behandelen met tankcure. Dit zijn diversen producten om een tank op te knapen. Roest en oude coating gaat er uit en nieuwe coating gaat er in.

Milwaukee heb je nog een beetje kunnen pingelen of extra onderdelen er bij gekregen. Wij hebben een nieuwe accu en wat onderdelen kunnen regelen en kunnen met wat andere samen met een lekkere korting inkopen doen.
 
Gefeliciteerd! Dit wordt een hardstikke leuke klus. En hou ons op de hoogte met veul foto's!

Alf heeft gelijk: als je de tank spanningsvrij monteerd (soms moet je wel 1 cm shimmen) zal hij niet kapot trillen.
 
Laatst bewerkt:
Ja vertel mij niets over spanningsvrij monteren, ik ben pijpleidingmonteur, en ben regelmatig indeweer om leidingen spanningsvrij te de- en monteren.

ik heb 10% korting op alle onderdelen en 25% op een accu en 25% op ketting en tandwielen.

ik weet niet of het blok loopt de bedrading bij de accu is er kompleet af, en ik ga eerst het blok helemaal reviseren voordat ie aan de praat komt, dit om schade te voorkomen van vuil en zand ( alles spoelen in de diesel, haal even een paar liter rode diesel) en bij demonteren van de onderdelen zie ik wel wat er aan de hand is, opvallend is wel dat er voor het oog nieuwe koppen op zitten, kan geen hitte sporen zien.en ik heb er een sirene bij, Denk als ik hem ga ophalen dat ik toch nog even om een accu vraag + setje tandwielen, dat is beter dan 25% korting.

bedankt en tot ziens
 
he gijs, alles goed?

is ook netjes hoor, heb niet het idee dat me een poot is uitgetrokken zeker niet met die nieuwe koppen op de cilinders. Dus die korting is dan best netjes.
 
'k Heb ze ook nog zien staan bij Bennie, en idd sommigen hebben nieuw 'uitziende' koppen en zelfs banden. Maar ik weet niet of het wel zo slim is geweest om een niet lopende motor te kopen. De meesten hadden de meuk van het weiland nog om de assen zitten, en dat zag er niet uit alsof dat er 1 seizoen heeft ingestaan. Ik vond de prijzen voor de staat van de fietsen nogal aan de hoge kant, maar als je geluk hebt (zoals Tuurtje en z'n 'broeder' kan er nog steeds niet echt aan wennen, Tuur, sorry ), dan heb je een project waar je uiteindelijk een leuke fiets aan overhoudt. Maar of het allemaal zo 'rationeel' is....? Kijk; voor 5 mile een basis kopen, en minimaal nog een keer zoveel geld uit te geven voor een niet erg originele (in de zin van uniek) fiets, snap ik niet echt. En als je hem idd geheel wil reviseren, ben je dat toch minstens kwijt? Ik vind het in ieder geval erg gedurfd :} , en ga natuurlijk alles volgen van je project. Suxes.
 
ik wilde gewoon een late-shovel, En dit is ideaal, ik heb een frame, voorvork,wielen en een blok. De motor kan ik nu na eigen smaak opbouwen, en in mijn eigen tijd. Als het af is kost het ongeveer net zoveel als een zelfde motor vanaf marktplaats of whatever. Maar het is wel in mijn smaak en ik weet dan zeker dat die goed is gereviseerd. Zo niet is het mijn eigen schuld.

OLD HARLEYS NEVER DIE!! :]


En ik ga een hoop zelf doen dus op loonkosten kan ik ook behoorlijk bezuinigen.
Ik ga een kasboek bijhouden en een dagboek, ik zl jullie op de hoogte houden.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan Milwaukee Iron (of Tuurtje of Pedro)...
Hoe zit het met de papieren? Ik neem aan dat je alleen de importpapieren erbij hebt gekregen, en dat je hem nog moet aanbieden voor een kenteken keuring??
 
helemaal correct, dus even wat lampjes en uitlaten lenen met E-keur en/of kopen, anders lukt het nooit.En de motor hoeft ook niet te lopen, hij wordt direkt uitelkaar gehaald en dan zien we wel, dan kan de meuk die eventueel in het blok zit niet nog meer schade aanrichten.

CORRECT ME IF I'm WRONG!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan