nieuw projectje Shovel

je bent toch wel gestoord als je hieraan begint

  • zou het zelf ook doen

    Stemmen: 28 63,6%
  • misschien doen

    Stemmen: 7 15,9%
  • niet doen

    Stemmen: 7 15,9%
  • geen mening

    Stemmen: 2 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    44
Gister even een poelietrekker gehaald voor de koppeling, en ik heb hem eigenlijk meteen maar gekocht, is toch wel makkelijk. Vanmorgen het blok uit het frame gehaald en ff met twin performance gebeld voor een afspraak om het blok te laten reviseren. Vanavond heb ik de versnellingsbak compleet gedemonteerd, is best te doen met een poelietrekker en een beetje normaal gereedschap. Het frame is nu ook kaal. Morgen naar de motorbeurs en gelijk maar even kijken voor een hoogfrequent reiniger, kan ik gelijk mijn versnellingsbak weer netjes maken.

voor de liefhebbers: de tandwielen zagen er allemaal nog goed uit, een lager is niet zo best meer en dat is het eigenlijk. Alleen de startmotor was schroot dus die gaat zo de schroothoop op. Oja en mijn koppeling was ook niet echt goed. Kan er gelijk een nieuwe in met alto platen of barnett maar ik denk dat er wel een xtra plaat bij in komt, maar dat zie ik dan wel weer. Morgen eerst maar naar de beurs en vrijdag a.s. naar Ommen met mijn blokje.

de groeten
 
ultrasoon reiningen ??

Ben net op zoek naar een adres om m'n versnellingsbak te kunnen afgooien. Mocht je tot aankoop overgaan, dan zou ik er graag een keer gebruik van maken.
 
Zal eerst es kijken wat dat gaat kosten, maar als ik er een koop, dan kom je maar langs, gooien we het spul er ff in en onder het genot van een bakkie koffie en wat slap ouwehoeren kun je het zo weer schoon mee naar huis krijgen.
*D
 
dat kan, ik bewaar alleen de spoelen,die kunnen nog wel eens van pas komen, er zaten nog vrij nieuwe koolborstels op die mag je er ook bij hebben Maar de as is niet veel soeps meer. Ik bewaar het wel voor je. Maar wat verrot is gooi ik weg.
we moeten toch eens een keer babbellen over die velgen en zo dus dat kunnen we dan gelijk ook doen.
 
Nou daar ben ik weer, net terug uit Ommen (twin-performance). Vandaag alleen positieve berichten gehad. Nog niet ingelopen Mahle (H-D orig.) zuigers dito cilinders, goede koppen met zo goed als nieuwe kleppen. nieuwe klepstoters (hydraulische op de nokkenas), zeer goede nokkenassen. Zeer goede krukas. Alles is nog zo goed als nieuw. Dit blok is net gereviseerd voordat het weggezet werdt. Ik heb van Bennie van Twin Performance nog een gebruikt koppelingshuis meegekregen ( super service) moet wel iets werk aangebeuren maar dat mag de pret niet drukken. En over een maand is het blokje weer klaar. Nu dit alles zo meevalt heb ik samen met Bennie besloten om de koppen aan te passen voor dubbelle bougies zodat mijn verbranding optimaler gaat verlopen, nagenoeg geen pk winst maar wel een snellere verbranding waardoor de koppen meer tijd hebben om af te koelen. Op deze manier krijg ik ook een schonere verbranding. en meer km per liter. :] foto's volgen nog!!!
 
mooi dat het blokje zo goed is!


ik begrijp uit de verhalen van de tequilla riders en milwaukie iron, dat er toch best goed voor de bikes werd gezorgd ook zo net voordat ze werden vervagnen
 
mooi dat het blokje zo goed is!


ik begrijp uit de verhalen van de tequilla riders en milwaukie iron, dat er toch best goed voor de bikes werd gezorgd ook zo net voordat ze werden vervagnen
Go and get one ! :]
 
Mega tof Iron. Soms moet het een beetje meezitten. En nu maar hopen dat er verder geen tegenvallers komen. Als je zo door ga ben je komende zomer al klaar.
 
mooi dat het blokje zo goed is!


ik begrijp uit de verhalen van de tequilla riders en milwaukie iron, dat er toch best goed voor de bikes werd gezorgd ook zo net voordat ze werden vervagnen
Ik denk dat de FLH's in 2001 nog hebben gereden. Bij Pedro zaten er mexicaanse pesos in een zakje van het jaar 2001. Mijn banden zijn ook van het jaar 2001. Kennelijk stonden ze niet tien jaar stil. Als je geluk hebt hebben ze er in 2001 nog wat gedaan....zoniet...heb je pech. Ik heb mijn blok horen lopen en die liep lekker. Als ik hem helemaal uit elkaar haal kom ik misschien wel verschrikkelijke dingen tegen.
Ik heb met verschillende mensen gesproken over mijn blok en iedereen zegt dat ik hem niet uit elkaar moet halen (omdat hij zo lekker loopt). Ik denk dat ik de koppen er wel af ga halen om te kijken hoe alles daar onder uit ziet. Kan ik gelijk de koppen en de cilinders opknappen.
 
Koppen laten zitten.Hele ding in de ontvetter en rije.Kijk naar milwaukee.Die heeft toch feitelijk zijn blok voor niets uit elkaar gehaald.Ik zeg rije.Voor hetzelfde geld draai je nog een ton zonder probleme.
 
Ik heb nog even de tijd om te beslissen. Ik ga eerst heel mijn frame laten coaten en terug in elkaar zetten.......maar ik kan natuurlijk al een paar liter ontvetter over mijn blok gooien....

Wat is de beste manier... gewoon insmeren en afpoetsen??
 
Tof voor je Iron, dat je blok zo meevalt.

Zelf heb ik ondertussen andere ervaring. Een tijdje geleden hadden we hier een discussie over de kosten van een volledige revisie. Ondertussen heb ik van Hutten de offerte voor een volledige revisie ontvangen, bijna 3000,-- eurie ;(

Zowat 't volledige onderblok moet vervangen worden. Zowat het enige dat door de selectie bij Hutten is gekomen zijn de kleppen.

Ben aan het kijken of ik nog iets van de prijs af kan krijgen. Waarschijnlijk alleen als ik inlever op de kwaliteit van de onderdelen die Hutten aanbiedt. Wordt een moeilijke keuze.

Groet, EL Pedro
 
Ik heb nog even de tijd om te beslissen. Ik ga eerst heel mijn frame laten coaten en terug in elkaar zetten.......maar ik kan natuurlijk al een paar liter ontvetter over mijn blok gooien....

Wat is de beste manier... gewoon insmeren en afpoetsen??
Ik heb daar afbreekbaar spul voor.Inborstelen,drie minuten laten inwerken en afspoelen.Blok ziet er dan uit alsof het gestraald is.
 
Heb ik al een keer een halve pagina an gewijd.Naam en tel.no erbij.Heb zelf nu geen fles staan dus kan je niet echt helpen.
 
Dat heb jij verrekte snelgevonden.Zit op dit forum een motor google waar ik niet van af weet? ;)
 
Toen je zei dat je er al eens wat over geroepen had wist ik het weer......even in de zoek stand gezet en gezocht op BIO(kon me vaag iets herinneren) en ALF....tata...gevonden.
 
Ga van de week met het frame bezig zodat ik die ook vetvrij af kan leveren bij de poedercoater, ga waarscheinlijk samen met mijn maat naar zuidwolde. Hij is waarscheinlijk over twee weken ook zover, doen we het gelijk samen. Ik ga denk ik voor de poedercoating met laklaag, maar weet eigenlijk niet of dit wel mooi lijkt, iemand ervaring???
 
Geen idee hoe dat er uit ziet....;ik ga hem laten stralen. vervolgens komt er een laag met zinken en daarna komt er een ral kleur overheen...dit is wel glimmend dus ziet er strak uit.. Ik heb nog ergens foto's van het resultaat dus als je het wil zien dan gooi ik hem op de mail.
Wij gaan het frame vlak na de vehikel wegbrengen. Misschien dat we daar namelijk nog iets gaan scoren wat mee kan naar de coater.
 
Ik had mijn sportster ook al in de poedercoating, en na al die jaren is het nog steeds zo mooi dat ik wel voor poedercoaten ga. Jouw idee is trouwens ook niet verkeerd. Maar door mijn ervaring met de poedercoat zijn zo dusdanig dat ik ook mijn spatborden laat doen en evt ook de tank, maar omdat daar het HD logo op moet weet ik nog niet of dat wel handig is. Maar daar heb ik nog even tijd voor om over na te denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan