CB 550 caferacer project (advies gevraagd)

double P

MF'er
30 nov 2004
139
0
Schijndel
Hoi allemaal. Heb vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald. een honda cb 550. oud, versleten en klaar om opgeleukd te worden. Ik heb nog weinig ervaring en kan dus alle hulp gebruiken. Heb eens goed gekeken en de volgende dingen vallen me op (als jullie adviezen hebben graag :}

1) cylinders laten aan de buitenkant olie zien. (zweten of waarschijnlijk nieuwe pakkinegn)
2) onder aan het blok (bij schakelpedaal zit behoorlijk wat olie. Lijken mij ook nieuwe pakkingen (heb gelukkig geen scheur in het blok kunnen ontdekken)
3) er moet een nieuwe accu in. deze zat er niet meer in. Vandaag mijn accu uit mijn rsv mille geprobeerd. Paste niet. Per ongeluk (beginnnersfoutje zullen we mar zeggen) + pool tegen het frame gehouden wat behoorlijk wat vonken gaf ;( . Heb ik nu kortsluiting in mijn bedrading (accu werkte nog wel bij de mille daarna). hoe kan ik hier achter komen en hoe kan ik het evt oplossen.
4)gashendel blijft hangen.

zal binnenkort wat plaatjes laten zien. foto's moeten nog ontwikkeld worden (geen digitale cam).
 
Buitenkant cillinder wat olie bij koppakking....is bij iedere CB "bijna normaal" en kan geen kwaad. Het houd je laarsen goed waterdicht :P
Alleen mierenn**kers maken zich er wel eens druk over...blijft wel een brik he ;)

Andere sporen zullen wel wat klein pakking en keerring werk zijn...valt allemaal wel mee.
 
Kop lekt vaak idd, maar het vervangen van je koppakking en overig spul in je kop kan nooit kwaadf. Olie linksonderaan zal waarschijnblijk een keerringetje zijn en/of de o-ringen van je oliepomp. wbt de bedrading: handmatig de gesmolten drden vervangen lijkt me de enige oplossing, óf een ander draadboompie scoren, natuurlijk...

Goeie keus hoor! :)

Overigens hier en hier hebben ze Yuasa (topspul) accutjes in de aanbieding... Staan ook op Marktplaats...

;)
 
Kop lekt vaak idd, maar het vervangen van je koppakking en overig spul in je kop kan nooit kwaadf. Olie linksonderaan zal waarschijnblijk een keerringetje zijn en/of de o-ringen van je oliepomp. wbt de bedrading: handmatig de gesmolten drden vervangen lijkt me de enige oplossing, óf een ander draadboompie scoren, natuurlijk...

Goeie keus hoor! :)

Overigens hier en hier hebben ze Yuasa (topspul) accutjes in de aanbieding... Staan ook op Marktplaats...

;)

Gashendle: kabels ff smeren, of vervangen.
 
grrrrrrrrrr \( net tape van ontstekingsdeksel eraf gehaald. Zat er dus niet voor niets op. Er is een stuk uit het blok (bij de ontsteking afgebroken. ca 2 a 3 cm. eens bij een vriend langs of dat dit kan worden gelast. Hoop niet te veel van deze dingen tegen te komen. bedankt jochem voor je adresjes. kende zal overigens al van het surfen op dit forum. maar desalniettemin zeer nuttig.
 
Hmmm da's minder idd.... Staat verder geen kracht op ofzo... je zou 't kunn lassen of dichtbeunen oid....
 
hoe doen jullie het trouwens met het loshalen van de knippelichten. Draad doorknippen en bij montage weer vastmaken of in een keer de gehele kabelboom los.
 
yep zat idd in koplamp, waarvan het bovenste schfroefje muurvast zit. lang leve kruipolie en geduld. zit even te bedenken welke delen ik iig moet vernieuwen. zat aan de volgende onderdelen te denken (suggesties zijn welkom)
- balhoofd lagers (uit voorzorg)
- accu (zat er nog niet in)
- bougies (uit voorzorg)
- achterbrug lagers (zit speling op)
- voorvork keerringen (beetje olie op de voorvork en rubbers zijn knoerhard)
- wiellagers (????????)

Heb de accu besteld. Ik wil hem eerst weer aan de praat krijgen en dan testen of hij een beetje rijdt. zal van de week wel binnenkomen.... ben benieuwd
 
Ik zou de balhoofdlagers vervangen door conische. Scheelt een slok op een borrel. Zelfde geldt voor achterbruglagers: de originele kunststoffen vervangen door bronzen bussen. Keeringen, bougies etc is gewoon onderhoud he? kan nooit kwaad ;) Check je schokbrekers ook ff: als het de originele zijn, zijn ze waarschijnlijk zo rot als ik weet niet wat. Banden konden ook wel 's keihard/uitgedroogd zijn....

enne...ik wil wel 's een ploatie zien! :P
 
heb wel foto's gemaakt maar geen digicam he. rolletje nog niet vol. verwacht begin volgende week wel. achterschokbrekers zijn volgens mij origineel. mhhh. moet er nog op rijden, dan merken we het vanzelf. Bandjes lijken idd ook erg oud.
 
Gisteren weer eventjes bezig geweest. Nieuwe accu binnen en erin gezet. Zeer hoopvol toen ik de koplamp zag branden, maar helaas starten wilde hij niet. Waar kan dit nu aan liggen en hoe kan ik dat nagaan. Hij heeft van het weekend wel gelopen. (toen ik hem kocht. Daarna dus de accu van mijn andere motor erin gezet waarbij de + pool tegen het frame kwam en behoorlijk knetterde. Die accu doet het overigens nog. Er zijn voor zover ik kan zien geen draden gesmolten of zo. Ook mijn licht doet het nu gewoon met de nieuwe accu. PS voor de lolbroeken die denken benzine kraan en choke... ;) daar heb ik ook aan gedacht. Ik start overigens met de kickstarter. (electrische starter werkt niet). Wie heeft een zinnig advies.
 
Nieuwe zijn soms (vaak :? ) alleen maar gevuld met zuur en verder niet bijgeladen. Dan komt ie wel vanzelf op spanning, maar veel vermogen zit er niet in.

Voor de rest heb je mogelijk bij de laatste start poging ook wat sproeiers met drab vol gezogen ofzo.



Ik zou eerst eens de accu vol laden en de bougies eens bekijken. (verzopen?/vet?/vonkies?)
 
is inderdaad alleen maar geladen met zuur (moest ik zelf doen, want dat mochten ze natuurlijk niet over de post verzenden), accu is nog niet bijgeladen. Zal het vanavond is proberen.
 
Waar is dubbele pee gebleven trouwens? :?


(Reken wel ff uit wat de max laadtijd is, bijv. een 18Ah accu is met 0.5A keer 36h(hour) vol. Ik heb 't idee dat mensen soms denken dat zo'n accu in 'n paar uurtjes vol is. ;) )
 
Heb je ueberhaupt je carbs al schoongemaakt? naar je bougies gekeken, afstelling gecontroleerd etc. etc.? Als ie niet vonkt en/of geen benzine krijgt, gebeurt er niet veel he? Oh, check ook je zekeringen ff en je dodenmansknop.... ;)

Op zich heb je als je met je kickstarter start niet veel vermogen nodig. Het scheelt nog wel als je je verlichting uitzet.
 
Roestendoenze: Dubbele P zit op het werk en dan veranderd deze Barbapappa in Triple P (beetje Schizofreen zeg maar :?

Jochem: Wat betreft de carbs e.d. Hij startte zaterdag ook. dus m.i. moet hij dat nu ook doen. heeft aantal jaren stilgestaan dus die 4 dagen zou niet moeten uitmaken lijkt mij. dodemansknop had ik ook aan gedacht. Kan nog wel even naar de zekering kijken.
 
heeft aantal jaren stilgestaan dus die 4 dagen zou niet moeten uitmaken lijkt mij
Juist dat ie ff gelopen heeft kan de oorzaak zijn. Die 4 dagen extra zal inderdaad weinig uitmaken.


Je kunt vlgs mij gewoon vanuit elke www-pc met dezelfde login werken. ;) Zelfs tegelijk meerdere cookies om ingelogd te blijven. Alleen misschien als ze tegelijk mf open hebben staan dat er 't maar 1tje doet. :?
 
Klopt wat je zegt RDZ, zowel op het werk (Pc) als thuis (Apple) log ik zonder problemen in op dezelfde naam.
 
joehoe!!!!!!!! hij leeft. Gisteren aan de praat gekregen. Vandaag eens een klein eindje gaan rijden. Wel voorzichtig want ik ben er niet zeker van of alle cylinders het doen. Vanmiddag even de foto's laten ontwikkelen. zal ze zo spoedig mogelijk erop zetten. bedankt voor jullie reacties. (hoefde hem overigens niet op te laden) :9
 
Dat dacht ik al van niet nee.. maarre gefelic! Wat was er nou aan de hyand? Ik denk dat even olie verversen, bougies verversen en filtertjes wisselen sowieso geen kwaad kan, trouwens. Weet je meteen dat dat voor elkaar is. Onsteking stellen, klepjes stellen, nokkenasketting spannen en je kan er weer een seizoen tegen! (dit alles nadat je je koppakking gewisseld hebt, natuurlijk ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan