CB 550 caferacer project (advies gevraagd)

double P

MF'er
30 nov 2004
139
0
Schijndel
Hoi allemaal. Heb vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald. een honda cb 550. oud, versleten en klaar om opgeleukd te worden. Ik heb nog weinig ervaring en kan dus alle hulp gebruiken. Heb eens goed gekeken en de volgende dingen vallen me op (als jullie adviezen hebben graag :}

1) cylinders laten aan de buitenkant olie zien. (zweten of waarschijnlijk nieuwe pakkinegn)
2) onder aan het blok (bij schakelpedaal zit behoorlijk wat olie. Lijken mij ook nieuwe pakkingen (heb gelukkig geen scheur in het blok kunnen ontdekken)
3) er moet een nieuwe accu in. deze zat er niet meer in. Vandaag mijn accu uit mijn rsv mille geprobeerd. Paste niet. Per ongeluk (beginnnersfoutje zullen we mar zeggen) + pool tegen het frame gehouden wat behoorlijk wat vonken gaf ;( . Heb ik nu kortsluiting in mijn bedrading (accu werkte nog wel bij de mille daarna). hoe kan ik hier achter komen en hoe kan ik het evt oplossen.
4)gashendel blijft hangen.

zal binnenkort wat plaatjes laten zien. foto's moeten nog ontwikkeld worden (geen digitale cam).
 
Buitenkant cillinder wat olie bij koppakking....is bij iedere CB "bijna normaal" en kan geen kwaad. Het houd je laarsen goed waterdicht :P
Alleen mierenn**kers maken zich er wel eens druk over...blijft wel een brik he ;)

Andere sporen zullen wel wat klein pakking en keerring werk zijn...valt allemaal wel mee.
 
Kop lekt vaak idd, maar het vervangen van je koppakking en overig spul in je kop kan nooit kwaadf. Olie linksonderaan zal waarschijnblijk een keerringetje zijn en/of de o-ringen van je oliepomp. wbt de bedrading: handmatig de gesmolten drden vervangen lijkt me de enige oplossing, óf een ander draadboompie scoren, natuurlijk...

Goeie keus hoor! :)

Overigens hier en hier hebben ze Yuasa (topspul) accutjes in de aanbieding... Staan ook op Marktplaats...

;)