recht stuur vulcan

shotsailor

MF'er
14 dec 2004
231
13
Amstelveen
Wil een kawa vulcan 750 uit 86 gaan aanschaffen maar zie liever een recht stuurtje dan het originele stuur.
Is dat simpel over te zetten?
Daarnaast wil ik hem wat verder gaan aanpassen...kleiner, lager zadel en het liefst dikkere banden. Zowel voor als achter.
Tips?
 
Wil een kawa vulcan 750 uit 86 gaan aanschaffen maar zie liever een recht stuurtje dan het originele stuur.
Is dat simpel over te zetten?
Daarnaast wil ik hem wat verder gaan aanpassen...kleiner, lager zadel en het liefst dikkere banden. Zowel voor als achter.
Tips?

Zou je niet een Vulcan van na '92 aanschaffen? De blokken van het eerste type zijn behoorlijk berucht. Dynamo-problemen e.d.
Vergeet niet dat je gaatjes in het stuur moet boren voor de bevestiging van de schakelaar-units.
 
Zo berucht dat je er geheid onkosten aan gaat krijgen?....ik ben een leek.....
En is het enkel met gaatjes boren te doen?
 
Heb er namelijk een op het oog voor weinig....maar heb ook nog een intruder 700 gezien.....maar die vindt ik wat te iel met dat voorbandje.....
 
Het ouwe type Vulcan heeft het euvel dat de dynamo door wil branden. Om de dynamo te kunnen vervangen moet het hele blok gedemonteerd worden. Kortom grote kosten dan. Dus die Vulcan uit '86 moet wel erg aantrekkelijk geprijsd zijn, wil je dat risico compenseren.

Volgens mij volstaat het boren van die gaatjes. Ik heb zelf nòg geen stuur gemonteerd, maar verder moet het redelijk eenvoudig zijn.

...verder heerlijke motor, hoor. Lekker geluidje komt er uit. Dus zeker een aanrader.

Die van mij komt overigens begin volgend jaar te koop te staan. We willen een tourmotor gaan kopen.
 
Maar zo'n dynamo is of stuk...of heel...toch.....
Kan ik ergens zien of hij bijlaad als ik hem koop?
En mocht dat ding sneuvelen...kan ik de boel dan met redelijke sleutelervaring zelf vervangen?
Dat zou mij iets meer zekerheid het ding aan te schaffen.....
 
Maar zo'n dynamo is of stuk...of heel...toch.....