oude honda shadow vt 700/750

shotsailor

MF'er
14 dec 2004
231
13
Amstelveen
Oke...ben afgestapt van mijn idee om een vulcan 1986 aan te schaffen na mijn topic "recht stuurtje Vulcan"...
(bedankt nog voor alle reacties)
Ben me daarna gaan richten op een eliminator 600.
Na er twee gezien te hebben vind ik het een schitterende motorfiets...maar net een maatje te "iel".
Een 900 komt denk ik beter in de buurt...maar die zijn net wat te duur voor me.
Zag nu een oude VT 750 staan....iets groffer dan een eliminator 600.
Stel die me voor met een recht stuurtje en die stomme sissybar en het extra zitje eraf.....
Komt in de buurt.
Maar hoe goed zijn die uit de jaren 85,86....?
 
Oke...ben afgestapt van mijn idee om een vulcan 1986 aan te schaffen na mijn topic "recht stuurtje Vulcan"...
(bedankt nog voor alle reacties)
Ben me daarna gaan richten op een eliminator 600.
Na er twee gezien te hebben vind ik het een schitterende motorfiets...maar net een maatje te "iel".
Een 900 komt denk ik beter in de buurt...maar die zijn net wat te duur voor me.
Zag nu een oude VT 750 staan....iets groffer dan een eliminator 600.
Stel die me voor met een recht stuurtje en die stomme sissybar en het extra zitje eraf.....
Komt in de buurt.
Maar hoe goed zijn die uit de jaren 85,86....?


dacht dat die shadows niet slecht waren
 
Ga dan wel voor een model vanaf '86, dat is net het nieuwe model met die chroom zijkappen.
Als ze niet teveel kilometers hebben gelopen zijn het wel betrouwbare dingen.
Nokkenaskettingen mogen niet rammelen en check even de dynamospanning, dat zijn de enige dingen die ik zo als eventueel minpuntje weet.
 
Heb een Honda Magna 1100 1984 aangeschaft met 34000 miles.....
Een beest natuurlijk.
Nu een ander stuurtje en die sissybar eraf en dan eens even kijken hoe ik hem verder kan aanpassen in de richting van een dragster.......
Aan de PK's zal het niet liggen.....
Als er mensen zijn die hun Magna aangepast hebben dan hoor en zie ik het graag.....
 
Heb een Honda Magna 1100 1984 aangeschaft met 34000 miles.....
Een beest natuurlijk.
Nu een ander stuurtje en die sissybar eraf en dan eens even kijken hoe ik hem verder kan aanpassen in de richting van een dragster.......
Aan de PK's zal het niet liggen.....
Als er mensen zijn die hun Magna aangepast hebben dan hoor en zie ik het graag.....


ff spammen:
www.magnamaniac.com/forum

wat heb je er eigenlijk voor betaald??
 
1100b.jpg


Ik hoop dat ik er een beetje mazzel mee heb...het blijft natuurlijk voor een deel een gok....

Als hij het een beetje wil blijven doen dan wil ik hem als onderstaand plaatje gaan maken.

1100d.jpg
 
Hey die Hans, toch maar overgestapt?

Ik heb zelf ook een Magna gehad uit 1984. Let erop dat de Magna's van de eerste jaren nogal eens problemen kunnen hebben met de olietoevoer naar de kop (nokkenassen etc...). Honda heeft namelijk destijds bij die motoren de olieleidingen net iets te dun gemaakt. Hierdoor ontstaan er smeerproblemen in de cylinderkoppen. Goed luisteren of er dus geen gekke geluiden uit de cylinderkoppen komen.

In ieder geval veel plezier met jouw motor!
 
Hey die Hans, toch maar overgestapt?

Ik heb zelf ook een Magna gehad uit 1984. Let erop dat de Magna's van de eerste jaren nogal eens problemen kunnen hebben met de olietoevoer naar de kop (nokkenassen etc...). Honda heeft namelijk destijds bij die motoren de olieleidingen net iets te dun gemaakt. Hierdoor ontstaan er smeerproblemen in de cylinderkoppen. Goed luisteren of er dus geen gekke geluiden uit de cylinderkoppen komen.

In ieder geval veel plezier met jouw motor!

Inderdaad, en probeer ook meteen de versnellinsbak eens goed uit, als er stevig mee gereden is wil hij nog wel eens uit z'n versnelling schieten, en dat is een dure grap.
Bak was eigenlijk niet berekend op het vermogen van die 1100. :(
 
Inderdaad, en probeer ook meteen de versnellinsbak eens goed uit, als er stevig mee gereden is wil hij nog wel eens uit z'n versnelling schieten, en dat is een dure grap.
Bak was eigenlijk niet berekend op het vermogen van die 1100. :(

Nou bij de 750 (die had ik) was dat ook het geval. Die van mij schoot soms tussen z'n 3 en z'n 4 in 'n ongewenste neutraal-stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan