shadow vt 1100 bj 87 met 43000 miles = te veel??

moody

Rookie
19 dec 2004
2
0
drachten
Ik ben op zoek naar een nieuwe motor en liep tegen een honda shadow vt 1100 uit 1987 aan. Hij lijkt in goede staat en ziet er perfect uit. Nu heeft hij alleen wel veel gelopen. Is 43000 miles teveel? :? Ze vragen rond de 3000 euro voor de motor. Heeft er iemand advies of ervaring met motoren die zoveel gelopen hebben??
Hoe is de prijs kwaliteit verhouding??

Bijvoorbaat dank voor de tips :} ,

groet moody
 
3000 Euro is zeker niet de hoofdprijs. Maar ja, ik heb de motor niet gezien natuurlijk.
 
Neuh die beestjes kunnen makkelijk 150.000 km draaien, dus als je het ff omrekent, heb je nog genoeg probleemvrije kilometers te gaan.

3 mille is niet zo heel slecht. Bouwjaar '87 is ook niet slecht denk ik.
 
Je zou ook eens contact op kunnen nemen met mijn vriendje Fred, heeft ook een 1100 te koop staan (vraagprijs is welliswaar 3500, maar is onderhandelbaar... ;) ). Is een ab-so-luut betrouwbare, altijd goed lopende fiets, en altijd dealer onderhouden....

Zie ook te koop: Honda VT 1100 '86 Staat een echte klotefoto bij, maar fiets is gewoon in topconditie.

En Meppel is nog een keer te doen, daggik..........

Baat het niet, dan schaadt het ook niet. En in no-time heb je van Fredje ongetwijfeld een beter foto (is een beetje fotogek)
 
Tuurlijk, altijd blij naar iemand zijn verwachtingen te functioneren :)

Heb natuurlijk nu ook wat andere zaken omhanden behalve internetten, als poetsen, taxatie laten uitvoeren (die overigens erg positief uitviel), werplaatshandboek bestellen (en een dag bijkomen van de schrik toen ik de prijs hoorde), poetsen enz enz.
 
Hé man,

Ik heb dezelfde fiets met ongeveer evenveel miles op de teller, nou ik heb 'm nu twee jaar en alleen de tellerkabel is eens kapot geweest! Thats all! 3000€ lijkt me niet echt veel... En je kunt de motor heerlijk studentbudgetvriendelijk naar je eigen smaak aanpassen. Kun je nog lang plezier van hebben.
Hé succes met kiezen en check de mijne...

Gr,

André

full
 
Hé man,

Ik heb dezelfde fiets met ongeveer evenveel miles op de teller, nou ik heb 'm nu twee jaar en alleen de tellerkabel is eens kapot geweest! Thats all! 3000€ lijkt me niet echt veel... En je kunt de motor heerlijk studentbudgetvriendelijk naar je eigen smaak aanpassen. Kun je nog lang plezier van hebben.
Hé succes met kiezen en check de mijne...

Gr,

André

(Afbeelding)


Ik denk dat de topic starter het nog over het oude model heeft.
 
He bedankt voor de reacties,

het gaat om het nieuwe model, ik vroeg me af of iemand nog tips heeft waar ik bij de aankoop op moet letten ? Zwakke punten van 1100 vt. Hij heeft een Kardan dus ketting ellende heb ik niet. De fiets had wel weinig remolie in de recervoirs. Ik dacht aan versleten remblokken, wellicht iets ergers??

groet Moody
 
He bedankt voor de reacties,

het gaat om het nieuwe model, ik vroeg me af of iemand nog tips heeft waar ik bij de aankoop op moet letten ? Zwakke punten van 1100 vt. Hij heeft een Kardan dus ketting ellende heb ik niet. De fiets had wel weinig remolie in de recervoirs. Ik dacht aan versleten remblokken, wellicht iets ergers??

groet Moody

Die van S.i.d. heeft geen zwakke punten









8-)
 
He bedankt voor de reacties,

het gaat om het nieuwe model, ik vroeg me af of iemand nog tips heeft waar ik bij de aankoop op moet letten ? Zwakke punten van 1100 vt. Hij heeft een Kardan dus ketting ellende heb ik niet. De fiets had wel weinig remolie in de recervoirs. Ik dacht aan versleten remblokken, wellicht iets ergers??

groet Moody



Een vt1100 heeft haast geen zwakke punten ...bere goeie fiets met hydraulische klepstoters maar let vooral op de remmen ..dat ding gaat best goed en dan zijn de remmen ontoereikend...Uit ervaring dus...denk er aan als je erop knalt...en tip kijk ff op de anwb site..hoeven we niet alles te kopieren ;)

Die remblokken is niet erg das humor...

 
3 mille voor een 87'er is redelijk. Heb voor de mijne iets minder betaald. 87 of 88 maakt niet veel uit......990 euro wel......
Fijne motor, goed te customizen....

3,5 mille voor een 86 is wel veel te veel......

Succes met de aanschaf.... :)
 
de km stand is in ieder geval niet te veel en de prijs is redelijk
het is waarschijnlijk een 5 bak
en die bij s.i.d. een 4 bak zo te zien
 
Klopt, mijne is een 4 bak.
En die 990 verschil zit em wel in een lagere km stand, dure forward controls (volgens mij duurste set die er is voor de shadow) en een perfecte staat (op een klein deukje na in de tank, ben er gewoon nog niet aan toe gekomen om die eruit te laten lepelen).

Rijd gewoon geweldig een shadow. Ik had daarvoor een intruder 700, reed ook heerlijk, maar je mist op een gegeven moment wat power. En power heeft een shadow zeker. Daarnaast nog eens een van de grootste (japanse) choppers (handig als je 1,97 mtr bent) en een geweldige uitstraling. Het geluid wat er uit de uitlaten kan komen is ook nog eens heerlijk. Door de 1100 cc toch een lekkere donkere roffel met af en toe heerlijke klappen uit de uitlaat.

Gewoon een heerlijke motor de shadow 1100 (die van mij of een ander), daar verkoop je je echt niet mee.
Voor de topicstarter: veel succes met zoeken (hou er plezier in en shop lekker rond), je zult er vast en zeker plezier van hebben. :]
 
ik heb dezelfde shadow zelfde kleur zelfde uitlaten alleen de forwardcontrols zitten er bij mij niet op.
ik had hiervoor een vt700c 87 maar dit heeft heel wat meer power en lekker lui schakelen.
 
Klopt, mijne is een 4 bak.
En die 990 verschil zit em wel in een lagere km stand, dure forward controls (volgens mij duurste set die er is voor de shadow) en een perfecte staat (op een klein deukje na in de tank, ben er gewoon nog niet aan toe gekomen om die eruit te laten lepelen).

Rijd gewoon geweldig een shadow. Ik had daarvoor een intruder 700, reed ook heerlijk, maar je mist op een gegeven moment wat power. En power heeft een shadow zeker. Daarnaast nog eens een van de grootste (japanse) choppers (handig als je 1,97 mtr bent) en een geweldige uitstraling. Het geluid wat er uit de uitlaten kan komen is ook nog eens heerlijk. Door de 1100 cc toch een lekkere donkere roffel met af en toe heerlijke klappen uit de uitlaat.

Gewoon een heerlijke motor de shadow 1100 (die van mij of een ander), daar verkoop je je echt niet mee.
Voor de topicstarter: veel succes met zoeken (hou er plezier in en shop lekker rond), je zult er vast en zeker plezier van hebben. :]

Heb ook niet beweerd dat JIJ te veel zou vragen...vind het een redelijke prijs voor zo'n motor.....

Alleen die 86'er is erg aan de prijs....

Maar ja, ook hier geldt wat de liefhebber ervoor geeft!

Succes met ver- en aankoop allemaal...
 
Terug
Bovenaan Onderaan