HD Electra Glide '88

JEHamming

Rookie
26 dec 2004
11
0
Enschede
Hallo Allemaal, dit is mijn allereerste post in het MF.
Ik ben Jan-Egbert Hamming (29) en rijd sinds vorig jaar
een Shadow VT700c. Ik heb hem nu even in een tijdelijke stalling
staan, totdat ik mijn net gehuurde garagebox klaar heb :)

Nu kan ik goedkoop aan een HD Electra Glide uit 1988
komen: volledig origineel met scherm zadeltassen etc.
Cilinderinhoud +/- 1600cc.
De prijs is ong 8000 euries. (Hij is getaxeerd voor +/- 14000!)

Nou ben ik nog een enorm groentje en heb een aantal vragen:
- Hoeduur is het standaard onderhoud (onderdelen zoals de belt etc) m.b.t Jappen onderhoud?
- De verzekering zal ook wel verdriedubbelen ? (all-risk etc)
- Kan ik er dagelijks woon-werkverkeer mee doen?

Ik ben eigenlijk van plan om eerst wat meer ervaring op te doen...

Groeten uit Enschede,

Janneman
 
He Jan,das niet veel geld voor zo'n motor maar ik zou eerst wel nagaan hoe dat zit met die 1600cc(waar en door wie is dat gedaan). Verder is zo'n evo blok betrouwbaar genoeg voor geregeld gebruik.
 
He Jan,das niet veel geld voor zo'n motor maar ik zou eerst wel nagaan hoe dat zit met die 1600cc(waar en door wie is dat gedaan). Verder is zo'n evo blok betrouwbaar genoeg voor geregeld gebruik.


Het verhaal over dat ding is echt fantasties: De vorige eigenaar heeft hem
ingeruild voor een <schaam>auto</schaam> bij een autodealer die toevallig mijn
zwager is. (De vorige eigenaar had er nog wel meer, dus je hoeft hem niet
direct uit te schelden :) )

Ik denk niet dat ik erachter kan komen waar en wie dat blok gedaan heeft..

Waar ik nu echt over nadenk is het feit of ik nu al zo vroeg een machine moet
gaan rijden die zo veel waard is.. Als ik onderuit ga met de Shadow, dan is
3000 euros naar de maan, en als ik met die HD onderuit ga dan ga ik zeker janken!
Ook wil ik graag laag zitten, benen lekker wijd en lekker wat lawaai, is dat ook
iets wat een Electra kan leveren? Of kan ik beter sparen voor een andere custom o.i.d. ?
 
Alles kan! :)

Dat zijn sowieso wel coole bikes, hoewel ik niet dol ben op die schermen en koffers, als die er op zitten. Verder zeker te moeite ward.


Enne; je moet er niet van uit gaan dat je onderuit gaat joh, dan kun je er niet van genieten. :) Ik zou er echt voor gaan, als je zeker weet dat-ie goed is.


Verder: onderhoud is duur, maar juist de belt niet. :) Daar hoefr je eigenlijk niks aan te doen.

Verzekering......tja valt heel erg mee eigenlijk, tenzij je 'm all-risk wil verzekeren.

Woon-werkverkeer? No problem, maar let wel ff op de pekel he! :)
 
Verder: onderhoud is duur, maar juist de belt niet. :)


belt niet duur?? wel dus, maar ze gaan veel langer mee dan een ketting!

overignes, zou ik als je zekerder wilt zijn, er eens mee langs een betrouwbare harley zaak gaan, of iemand meenemen die er echt verstand van heeft!
 
Nee ik bedoel dus qua onderhoud. :)
De belt zelf zal inderdaad goed duur zijn, maar je hebt er verder totaal geen onderhoud aan: geen vet, heel weinig slijtage enz. Ik heb al eens een ketting en tandwielen van een motor moeten vervangen.....sindsdien probeer ik indien mogelijk mogelijk ketting & tandwiel te vermijden als ik een motor koop. (Sowieso heb ik een hekel aan dat invetten: dan is het te vet, dan weer te droog.)
 
Alles kan! :)

Dat zijn sowieso wel coole bikes, hoewel ik niet dol ben op die schermen en koffers, als die er op zitten. Verder zeker te moeite ward.


Enne; je moet er niet van uit gaan dat je onderuit gaat joh, dan kun je er niet van genieten. :) Ik zou er echt voor gaan, als je zeker weet dat-ie goed is.


Verder: onderhoud is duur, maar juist de belt niet. :) Daar hoefr je eigenlijk niks aan te doen.

Verzekering......tja valt heel erg mee eigenlijk, tenzij je 'm all-risk wil verzekeren.

Woon-werkverkeer? No problem, maar let wel ff op de pekel he! :)


Ik denk toch dat ik het niet doe met de volgende redenen:

- Ik ben pas net begonnen, ik kan nog geeneens goed sleutelen aan de Shadow
- Onderhoud is duur, in ieder geval duurder dan mijn 86-er Shadow
- Ik kan op geen enkele manier checken hoe goed hij is, het is "Meenemen of laten staan"


In ieder geval hardstikke bedankt voor jullie advies, ik stel het zeer op prijs.

Mazzel

Janneman
 
nou dat is wel duidelijk dan, als je niet zelf kunt sleutelen laat zo'n opgevoerd ding dan maar beter staan, anders wordt het allemaal erg duur ben ik bang....
 
Ik denk toch dat ik het niet doe met de volgende redenen:

- Ik ben pas net begonnen, ik kan nog geeneens goed sleutelen aan de Shadow
- Onderhoud is duur, in ieder geval duurder dan mijn 86-er Shadow
- Ik kan op geen enkele manier checken hoe goed hij is, het is "Meenemen of laten staan"


In ieder geval hardstikke bedankt voor jullie advies, ik stel het zeer op prijs.

Mazzel

Janneman

Als je het een mooie motor vind, en je kunt hem betalen zou ik het wel doen...
- Mijn eerste motor was een HD en daar kun je het net zo goed op leren als een Shadow.
- Wat denk je aan onderhoud kwijt te zijn? Volgens mij is het niks duurder dan een andere motor. Evo's zijn betrouwbaar, HD onderdelen zijn in de regel goedkoper dan die van Japanners en het uurloon is hetzelfde.
- Je kunt hem kopen van je zwager? Dan kun je er toch een wel een rondje op rijden?? Zou mijn zwager in ieder geval wel toestaan...
- Met zo'n prijs kun je hem gewoon weer verkopen als het niks is, en verlies je geen cent.

Dus tenzij er nog een andere reden is (gevoel? niet je stijl?) zou ik het gewoon doen.
 
Laatst bewerkt:
Juist!
Alleen al voor de handel zou je 'm kunnen kopen. D'r is altijd wel een Bral te vinden die 'm wil kopen....
Bovendien: als'ie van je zwager is, zou je'm ook kunnen vragen of je er even mee naar een HD-dealer mag gaan om 'm te laten checken.
 
Juist!
Alleen al voor de handel zou je 'm kunnen kopen. D'r is altijd wel een Bral te vinden die 'm wil kopen....
Bovendien: als'ie van je zwager is, zou je'm ook kunnen vragen of je er even mee naar een HD-dealer mag gaan om 'm te laten checken.


Je hebt wel gelijk natuurlijk, maar de complete situatie is een heeel lang verhaal wat veel te lang en te saai is om uit de doeken te doen..
Als ik hem direct weer zou verkopen, dat kan ik niet maken. (een ander moet meer betalen) Ook is niet bekend of hij nog rijdt, hij heeft al 1,5 jaar niet gelopen.
Ook moet ik met de poen op de proppen komen :)
Ik ga toch wat meer ervaring opdoen met mijn schaduwtje..

Groeten,

Janneman
 
Zijn harleys die hebben 10 jaar niet meer gelopen.olie,benzine ,accu,trappen.....lopen.
Op maandag 27 december 2004 12:26 schreef JEHamming het volgende:Je hebt wel gelijk natuurlijk, maar de complete situatie is een heeel lang verhaal wat veel te lang en te saai is om uit de doeken te doen..
Als ik hem direct weer zou verkopen, dat kan ik niet maken. (een ander moet meer betalen) Ook is niet bekend of hij nog rijdt, hij heeft al 1,5 jaar niet gelopen.
Ook moet ik met de poen op de proppen komen :)
Ik ga toch wat meer ervaring opdoen met mijn schaduwtje..

Groeten,

Janneman
 
vaag verhaal een 88er stroker voor dat geld?
jaja
zo stond er laatst een advertentie in handje contantje
te koop shovelhead s&s 1750cc stroker/big bore kompleet met versnellingsbak
moet nog afgebouwd worden NIEUW! nog niet gelopen
vp 1750 euro.

;) :r
ben er niet eens naar wezen kijken ondanks dat het bij mij in de buurt was
klopt niet zal wel jatwerk oid zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan