schroevendraaiers

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Aldi heeft een koffertje met schroevendraaiers in de verkoop .5,95 euri.'tIs geen SnapOn maar Alf kan weer 10 jaar aan zijn motortje schroeven.
 
een compleet koffertje met inhoud voor 5,59
en daar doe je tien jaar mee? dat is een koopje.


bedoel je niet tien dagen
Ik heb mijn eerste duims doppensetje van facom nog.15 jaar oud.Luchtsleutel van 60 gulden is ook al zo oud.Mijn duurste aankoop was een momentsleutel.Rest van mijn materiaal komt van de amerikaanse legerdump.Was 15 jaar geleden iets van100kg sleutels voor 100 gulden.Alf is zuunig.
 
Aldi heeft overgens ook lekkere golden power energy drink...
(nee Doc; geen golden shower)
 
hm heb ooit dremeltje gekocht bij aldi
was best leuk ding
die grote slijptol die ze vier weken terug hadden is KUT!!!
ligt dus al in de container
......mischien had ik daar ook niet een komplete kajuit mee moeten door slijpen
 
van de tol of van de kajuit

had niet zoveel om de hakken hoor
ging erom dat de ingang breder werd en (net zo breed als de buiskap)
hebben dus eigenlijk de achterwand en een deel van het dak veranderd
heb geen digitoestel helaas
 
Hou toch op met gereedschap van de super.
Als het er echt op aan komt is het helemaal niets. Wat kost goed gereedschap nou.
Je hebt een motor van 5000-6000 euro of misschien wel 10000 euro. Kleding van 500 euro (goedkoop). En dan kom je aan met een paar drop-forged schroevedraaiers en sleutels van de super van nog geen 20 euro bij elkaar. Wat verwacht je van dat gereedschap?
Koop gewoon een setje dop en ring/steeksleutels chroom-vanandium van Gedore of gelijkwaardig merk. Schroevedraaiers van Baco.
Kost wel iets mer maar dan kan je ook nog sleutelen zonder dat je de zaak verrot draaid.
Gr,
Henk
 
Zullen we maar weer dan...

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7946053219&ssPageName=STRK:MEWA:IT
full
 
Hou toch op met gereedschap van de super.
Als het er echt op aan komt is het helemaal niets. Wat kost goed gereedschap nou.
Je hebt een motor van 5000-6000 euro of misschien wel 10000 euro. Kleding van 500 euro (goedkoop). En dan kom je aan met een paar drop-forged schroevedraaiers en sleutels van de super van nog geen 20 euro bij elkaar. Wat verwacht je van dat gereedschap?
Koop gewoon een setje dop en ring/steeksleutels chroom-vanandium van Gedore of gelijkwaardig merk. Schroevedraaiers van Baco.
Kost wel iets mer maar dan kan je ook nog sleutelen zonder dat je de zaak verrot draaid.
Gr,
Henk
Nooit aan beginnen,Super gereedschap.Ga voor de Aldi.
Motorkleding heb ik niet.Rij al 15 jaar in spijkerbroek .hem doe ik 5 jaar mee en kost 50 euro.Mag ik nu niet meer mee doen?
 
Hallo slow, mooie set.
Waarom tel ik 9 delen en staat er 8 op de verpakking? En waarom zit het nog netjes ingepakt?

Ik ken het merk niet (maar er is zoveel dat ik niet ken) maar het wekt wel een betrouwbare indruk als ik op de site van Snap-on kijk.
Gr,
Henk
 
Nooit aan beginnen,Super gereedschap.Ga voor de Aldi.
Motorkleding heb ik niet.Rij al 15 jaar in spijkerbroek .hem doe ik 5 jaar mee en kost 50 euro.Mag ik nu niet meer mee doen?


tuurlijk wel, limburgse boeren zijn hier wat mij betreft van harte welkom
 
Ik heb laatst een dopsleutelset van TENGTOOLS gehaald, heb mijn tequila-shovel ermee uitelkaar gedraaid en tot zover voldoet het goed. Maar voor de ring/steeksleutels ga ik toch voor Belzer, mooi afgewerkt en het ligt goed in de hand.

Mijn vader kocht ooit eens een dopsleutelset op een braderie voor 25 gulden, de 1/4 ratel heb ik afgebroken, en de 3/8 ratel is al weggegooid omdat die niet meer ratelde maar de doppen zijn er nog en die werken ook nog.
Nou heb ik die ook al een poos niet meer gebruikt.

Ik ben regelmatig al terug geweest voor defect gereedschap, Doorslagen en zo sla ik gewoon krom, bij redelijk normaal gebruik, dus alleen waar ze voor bedoeld zijn.

Maar ik maak alles na gebruik weer schoon en vetvrij en bewaar het op een droge plaats.En gebruik geen homemade verlengstukken. Dat verlengt de levensduur wel behoorlijk.
 
Hallo slow, mooie set.
Waarom tel ik 9 delen en staat er 8 op de verpakking? En waarom zit het nog netjes ingepakt?

Ik ken het merk niet (maar er is zoveel dat ik niet ken) maar het wekt wel een betrouwbare indruk als ik op de site van Snap-on kijk.
Gr,
Henk

De ratelschroevedraaier is een bonus. Vandaar 9 stuks.
Vorig jaar was deze set in NL in de aanbieding. €.115,- en geen geld voor Snap-on dus. Mijn setje is al uitgepakt maar deze staat nog op Ebay voor de liefhebbers...
Zoek in dit forum maar naar Snap-on. Dan weet je voldoende.
Of klik hier Snap-on tools
S
 
Laatst bewerkt:
Bacho schroevedraaiers da's mijn merk kan je ook lekker mee beitelen,super staal! :)
 
Ik vind de baco schroevendraaiers beter dan de andere merken. Puur vanwege de taaiheid. Een blik openwrikken is geen probleem. Dat doe je niet met de merken die geharde punten hebben.
Zelf heb ik in 1980 een set Belzer gekocht ring en steeksleutels doppen ,ratel,waterpomptang (streamline). Was prijzig maar ik heb er intussen heel wat mee gesleuteld. Er is nog niets kapot of ook maar enige slijtage te zien. Doppenset groot(blikken langwerpige doos)chroom-vandium van gedore gekregen voor mijn verjaardag alweer een jaar of 15 geleden.
Verder zelf speciaal gereedschap gemaakt voor mijn BMW R60S die ik toen had.
Al het (goedkope) gereedschap die ik in de loop der jaren gekocht had heb ik aan de liefhebber gegeven of is kapot gegaan.
Gr,
Henk
 
Hou toch op met gereedschap van de super.
Als het er echt op aan komt is het helemaal niets. Wat kost goed gereedschap nou.
Je hebt een motor van 5000-6000 euro of misschien wel 10000 euro. Kleding van 500 euro (goedkoop). En dan kom je aan met een paar drop-forged schroevedraaiers en sleutels van de super van nog geen 20 euro bij elkaar. Wat verwacht je van dat gereedschap?
Koop gewoon een setje dop en ring/steeksleutels chroom-vanandium van Gedore of gelijkwaardig merk. Schroevedraaiers van Baco.
Kost wel iets mer maar dan kan je ook nog sleutelen zonder dat je de zaak verrot draaid.
Gr,
Henk
Heb je hem weer met z'n "drop-forged vs chrome-vanadium". |(
Je weet gewoon niet waar je over praat. Ieder goed stuk gereedschap is drop-forged oftewel gesmeden. Daarna volgt nog een warmte behandeling om de spanningen uit het materiaal te halen. Chrome-vanadium slaat op de toevoeging van Cr(hroom) en V(anadium) aan het staal. Hierdoor wordt het taaier en dus sterker dan gewoon staal.
Kortom het zijn dus 2 verschillende begrippen: het ene zegt iets over de fabricage en het andere over het gebruikte materiaal.
 
Drop forged is een term uit de amerikaanse industrie. Het is een methode ergens uit de jaren 50 om snel gereedschap te fabriceren. De methode was om een klodder staal min of meer in de vorm van het gereedschap in een matrijs te laten vallen (vandaar de term DROP)en dan ineen keer met een pers de vorm (FORGED)erin te krijgen. Het gereedschap was niet zo geweldig omdat het goedkoop moest zijn.
Zoals je al zij is Chroom-Vandium een aanduiding dat deze metalen in de legering zitten. Deze metalen zorgen dat de kristalkorrels in het metaal klein zijn en daardoor is het staal taaier. Legeringselementen zijn nodig om een martensietstructuur te behouden tijdens het afkoelen van het staal.


Gr,
Henk
 
Drop forged is een term uit de amerikaanse industrie. Het is een methode ergens uit de jaren 50 om snel gereedschap te fabriceren. De methode was om een klodder staal min of meer in de vorm van het gereedschap in een matrijs te laten vallen (vandaar de term DROP)en dan ineen keer met een pers de vorm (FORGED)erin te krijgen. Het gereedschap was niet zo geweldig omdat het goedkoop moest zijn.
Zoals je al zij is Chroom-Vandium een aanduiding dat deze metalen in de legering zitten. Deze metalen zorgen dat de kristalkorrels in het metaal klein zijn en daardoor is het staal taaier. Legeringselementen zijn nodig om een martensietstructuur te behouden tijdens het afkoelen van het staal.


Gr,
Henk
Hoe denk je dat ze chroom-vanadium gereedschap maken? Juist ja: drop forged.
 
Drop forget?= m'n snoepje vergeten>>>>>>dropje voor de echte z.....kauw




[einde post]]
 
Terug
Bovenaan Onderaan