lage flh

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Mijn flh moet omlaag(enige waar ik momenteel financieel toe in staat ben).Heeft iemand enig idee hoeveel de voorvork zakt met progressieve veren.Achter komt een old style brug en zak ik ongeveer 7 cm.
 

monteren van progresive supspension veren heeft geen zin.
je vork zal niet verder zakken eerder verder omhoog komen,
een progesieve veer heeft de windingen aan de boven en onderkant verder uitelkaar staan (eerste vier tot zes windingen) waardoor ze stugger worden.
de veer heeft dus ook minder windingen dan je oem veren.
je buiten poten omruilen voor een steje 2inch understock geeft je motor een kortere maar dikkere uitstraling.
ander voordeel is dat je vork ietsje stijler wordt en dus makkelijker gaat sturen (mag ook wel met een flh)
bovendien als je je oem poten nou verkoopt of inruild scheelt je dat weer in de portemenix.
nb 2inch'ers werden nogal eens onder zijspanfietsen gebruikt
 
Laatst bewerkt:
monteren van progresive supspension veren heeft geen zin.
je vork zal niet verder zakken eerder verder omhoog komen,
een progesieve veer heeft de windingen aan de boven en onderkant verder uitelkaar staan (eerste vier tot zes windingen) waardoor ze stugger worden.
de veer heeft dus ook minder windingen dan je oem veren.
je buiten poten omruilen voor een steje 2inch understock geeft je motor een kortere maar dikkere uitstraling.
ander voordeel is dat je vork ietsje stijler wordt en dus makkelijker gaat sturen (mag ook wel met een flh)
bovendien als je je oem poten nou verkoopt of inruild scheelt je dat weer in de portemenix.
nb 2inch'ers werden nogal eens onder zijspanfietsen gebruikt
Was vanmiddag bij mijn locaal hd mannetje om -2" binnenpoten te bestellen en hij zei dat ie voor klanten vaak fietsen omlaag brengt met progressieve veren.kost maar een paar tientjes volgens hem.
 
Was vanmiddag bij mijn locaal hd mannetje om -2" binnenpoten te bestellen en hij zei dat ie voor klanten vaak fietsen omlaag brengt met progressieve veren.kost maar een paar tientjes volgens hem.
nou, dan laat je het hem toch doen ;)

maar ik weel wat ie bedoeld, ze zetten er kortere veren in, daar zakt ie van in, en om doorslaan te voorkomen nemen ze dan progressieve veren....

als je dat goed en je past bij voorkeeur ook je dempers nog aan is dat geen enkel probleem...
 
wat kan die dealer ouwehoeren zeg, betrouwbaar adres voor informatie, NOT. denk dat je het beste uit bent met 11" schokbrekers dan gaat die kont behoorlijk omlaag maar zorg wel voor goede harde veren anders rijd je alles aan de grond in de bochten, de achterkant verlagen geeft nl. opties een veel lagere compactere motor ondanks de iets te lange voorvork in jou ogen. Wat ikzelf gedaan heb is de radius van de bevestigingsblokjes op je achterbrug doortrekken en bussen met draad in mijn achterbrug gelast en daar de schokbrekers aan gemonteerd. ik denk dat je dealer bedoelt om under stock poten te monteren met progressieve veren met extra voorspanning om te hard inveren te voorkomen, met de originele veren rem je anders je karter het asfalt in, daar kan ik me dan weer wel iets bij voorstellen.
 
wat kan die dealer ouwehoeren zeg, betrouwbaar adres voor informatie, NOT. denk dat je het beste uit bent met 11" schokbrekers dan gaat die kont behoorlijk omlaag maar zorg wel voor goede harde veren anders rijd je alles aan de grond in de bochten, de achterkant verlagen geeft nl. opties een veel lagere compactere motor ondanks de iets te lange voorvork in jou ogen. Wat ikzelf gedaan heb is de radius van de bevestigingsblokjes op je achterbrug doortrekken en bussen met draad in mijn achterbrug gelast en daar de schokbrekers aan gemonteerd. ik denk dat je dealer bedoelt om under stock poten te monteren met progressieve veren met extra voorspanning om te hard inveren te voorkomen, met de originele veren rem je anders je karter het asfalt in, daar kan ik me dan weer wel iets bij voorstellen.
Is geen officiele dealer.Daar komt Alf niet. :r Maar hij wilde alleen de veren vervangen.Poten dus niet.Zal dat trouwens zeker zelf doen en nietlaten doen daar ik hier slechte revaringen mee heb.Achter hou ik mijn 30 cm shocks en komt een ronde swingarm.Zakt dan ong.7cm.Ketting loopt dan tegen huis startmotortandwiel zodat ik de startmotor eraf flikker en ga kicke..Grondspeling houdt ook niet over dus ik reken op twee sets treeplanken per seizoen.
 
maarruuhh, hoe laag is die scooter inmiddels Alf ?
Momenteel is de hoogte niet het probleem.Mijn blik is 12 wekewn geleden gestraald om zwart te worden gecoat.Bij teruggave bleek dat de spatborden mooi zwart waren ./Strak coatwerk.Klein probleem was dat ze niet meer over de wielen pasten..Waren 5cm smaller geworden.Coater had met teveel geweld gestraald waardoor de sapatborden door vrijgekomen hitte in elkaar waren gedonderd.Coater heeft beloofd dit op te lossen.Di\uurt inmiddels al enkele weken.Ik denk dat hij nog naar ijzererts aan het graven is.Dit moet dan gesmolten worden.,gewalst,in de vorm van spatborden geperst etc.mij leek vergoeding van de spatborden eenvoudiger maar tja....
 
Heeft de voorvork van een FLH ook reboundveren onderin zitten?
Zo ja dan kun je hier ook busjes van een paar cm op zetten. Je binnenpoten komen dan dieper in de buitenpoten te zitten. Je veerweg wordt iets korter, maar als je verder niets aan de veren of spacers (zitten deze er wel in :? ) veranderd wordt deze vanzelf wat stugger---> hogere veervoorspanning.
 
De mijne is zo laag:
En ja het is een FLH uit '77
full



En dan staat íe zelfs nog wat hoger nadat deze Hagons achter erop zijn gekomen.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan