virago roestplekjes weghalen hoe????

susanne

Die hard MF'er
1 mei 2004
806
6
zwaag(gemeente Hoorn)
hallo allemaal

mijn motortje staat in overkapping met spec. motorhoes en toch heb ik roestplekjes op:

stuur,velgen,en andere metalen

krijg dit niet weg

ook vuil van uitstoot uitlaat op achtervering gaat er moeilijk af.

hebben jullie een oplossing

alvast bedankt


grtz susanne :)
 
Heb je "Belgon Chroom" geprobeerd? Werkt prima om het weg te krijgen.
Als je hem een tijdje onder een hoes zet, kun je het best WD-40 oid erover spuiten om ervoor te zorgen dat de roest niet (of minder hard) terug komt.
 
Klopt maar dit is erg bewerkelijk op grote oppervlakken (mijn bescheiden mening).
Voor roest plekjes gebruik ik ook wel nevr dull geimpregneerde poets katoen.
Dat werkt ook erg goed om imbusboutjes van binnen schoon te maken. (er blijft nml vaak water in staan)
 
slijptol.jpg


})


En verder inderdaad Belgon Chroom en een HEEEEEEEEELEBOEL geduld. :)

Ow, krasverwijderaar voor autolak wil ook heel goed helpen, maar aangezien dat behoorlijk zuur is, weet ik niet wat voor impact het op het chroom heeft.
 
zo'n pneumatische slijptol, is wel erg rigoreus, en het blijft ook maar tijdelijk weg, aangezien je meer oppervlakte behandeling beschadigd, en dus metaal blank maakt.


op chroom e.d. inderdaad belgom chroom, of een ander goed chroompoetsmiddel (ik heb met belgom goede ervaringen)
voor aluminium, belgom alu,

op lak, komen roestpuntjes als er beschadigingen in de lak zitten, beste manier om te voorkomen, is beschadigingen wegwerken(lakstigt)
 
heb je hem onder een waterdichte hoes??????
lijkt me dat je wel een luchtdoorlatende hoes moet gebruiken om herhaling te voorkomen
 
ja de hoes is waterdicht en heeft een reflecterende werking als de zon erop schijnt dan kaatst het de warmte af, zo is mij verteld by aankoop.

ik rijd er elke dag op en na drogen en afkoelen gaat de hoes er pas overheen.

ik ga belgon chroom proberen, eerst even kijken waar ik die kan kopen.

bedankt voor jullie reaktie

grtz susanne :)
 
Hm,

Klinkt als probeer eens voorzichting met fijn staalwol. Geen kracht uitoefenen en stoppen zodra je krasjes veroorzaakt.

Succes
BikerTeeCee
 
En ga gelijk even langs de Hema voor een grotestapel goedkope theedoeken om mee te poetsen.
Als je niet van vieze handen houdt dan adviseer ik ook een paar latex handschoenen.
 
Op verchroomd staal en op inox kun je gerust staalwol nummer NUL gebruiken.
Licht wrijven (niet erdoorheen proberen te duwen)
Eerst es proberen op een minder zichtbaar plekje.
Zo heb ik altijd de uitlaten van mijn (ex)virago vrij van roest gehouden
Doe dit echter niet op verchroomde plastiek (zijcovers virago).
 
Hallo ik heb op de motorblok van mijn virago een witte aanslag zitten hoe zou ik die dan weg kunnen krijgen. Ik heb wel van dat spul gebruikt waar je chroom mee deed oppoetsen maar het is natuurlijk geen chroom. Hoe zou ik dat het beste weg kunnen krijgen.
 
Hallo ik heb op de motorblok van mijn virago een witte aanslag zitten hoe zou ik die dan weg kunnen krijgen. Ik heb wel van dat spul gebruikt waar je chroom mee deed oppoetsen maar het is natuurlijk geen chroom. Hoe zou ik dat het beste weg kunnen krijgen.

Eerst met fijne staalwol schoonwrijven en daarna met Belgom alu (of gewoon chroompoets) oppoetsen.

@ Susanne: een (bison :? ) vochtvreter op je zadel zetten wanner deze onder de hoes staat scheelt in roest. ook is het verstandig deze delen in te wrijwen met siliconenspray of wd40 ter voorkoming van roest.
 
Dit berichtje is gesponsord door de motor-forum-oma.

Dat de motor roest zou weleens door die hoes kunnen komen.
Heb ik jaaaaren geleden met een brommer gehad. 8 jaar op gereden , spik en span. toen kocht ik een BMW R27 en ging de brommer onder een hoes.
Na 2 weekjes totaal geroest, vol met bruine putten op het chroom en bladdertjes. Ook het aluminium ging eraan.


Sinds dien geen hoezen meer.
Gr.Henk
 
die irritante pikkeltjes kun je ook gewoon effe met je nagel wegkrassen, eerst effe met chroom of metaal polish erover, effe in laten trekken en dan eraf krassen. Dus gooi je nagelknippertje maar weg 8-)
 
Klopt maar dit is erg bewerkelijk op grote oppervlakken (mijn bescheiden mening).
Voor roest plekjes gebruik ik ook wel nevr dull geimpregneerde poets katoen.
Dat werkt ook erg goed om imbusboutjes van binnen schoon te maken. (er blijft nml vaak water in staan)

:^

Ik gebruik ook never dull, kwam mijn schoonvader mee aanzetten. Werkt erg goed moet ik zeggen, en ik moest mijn motor gaan poetsen toen ie volgensmij al 6 jaar geen poetsdoek meer gezien had. Ik geloof dat hij het bij het tankstation had gehaald.

Mijn motor ziet er nu trouwens weer als nieuw uit, alleen de veren achter krijg ik niet vrij van roest....
 
:^

Ik gebruik ook never dull, kwam mijn schoonvader mee aanzetten. Werkt erg goed moet ik zeggen, en ik moest mijn motor gaan poetsen toen ie volgensmij al 6 jaar geen poetsdoek meer gezien had. Ik geloof dat hij het bij het tankstation had gehaald.

Mijn motor ziet er nu trouwens weer als nieuw uit, alleen de veren achter krijg ik niet vrij van roest....

Hehe! Eindelijk.
Dank U Skoepje!
 
probeer 't eens met feroniet. Da's een roestverwijderaar. Gooi ik overal op ( behalve alu. dat lost op ). Even laten intrekken en afspoelen. Daarna chrome poetsen met gewone chrome poets. Ziet er weer als nieuw uit.
 
Het is al eerder gezegd, dat roest wordt veroorzaakt door de hoes. Gaat er goed af met Belgom. Om te voorkomen dat het weer gaat roesten kun je het best een ademende hoes kopen.
 
Snap er ook niets van.
Iedereen is hier zgn Oldschool minded en er is niets meer old school als nevr dull...
Laat ze maar lekker prutsen dan die wannabe's!
;) :9
 
:^

neverdull rules

(sorry, gaat toch wel een beetje offtopic nu...)

Is het al gelukt om de roest weg te halen??
 
hai mede biker(sters)

bedankt voor jullie goeie adviezen

heb een grote dot poetskatoen en chroompoets(belgon) gehaald en ben flink aan de poets gegaan
en ja het werkt, maar met vochtig weer zie ik hier en daar het weer terugkomen(en dan staat ie niet onder de hoes).

maar hou het lekker by, alleen op de achtervering is het wat moeilijker eraf te halen

bedankt nog van een blije susanne :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan