Zwarte Guzbak uit Rottjeknor

Status
Niet open voor verdere reacties.

3wheel

MF veteraan
Donateur
10 jun 2004
6.149
1.982
Rotterdam
Op verzoek toch nog een Guzzi topic erbij :9

Zal alleen niet zoveel te vertellen hebben hiero, voorlopig heb ik geen tijd voor verbouwingen (mijn dochter is net 6 maanden enzo......... moet nog kinderkamer timmeren op zolder.........)

Voorlopig kan ik dus alleen wetenswaardigheden posten over het gewoon dagelijks doorblijven rijden met een italiaan waar geen onderhoud aan is gepleegt sinds ie door de 150.000 km heen is gegaan (toen zijn er nieuwe kleppen ingegaan, voor loodvrij enzo)
Staat nu overigens een kleine 2700km op de klok, tis dus wel de 2 ton gepasseerd nu.......

Wel is vorig jaar een zijspan gemonteerd maar dat heb ik laten doen, alleen de "renovatie" van het fietsie heb ik zelf gedaan; nieuwe koppeling (zat enkelplaats in met licht vliegwiel, das niet gunstig voor zijspan gebruik..........)
en heb 'm via via ook effe laten spuiten in de zelfde kleur als het bakkie (standaard zwart......)


Wat hoop ik wel in de toekomst nog te doen?

1) grote beurt (voor dat het blok inmekaar stuitert)
2) autoaccu in achterbak span
3) torsie stang tussen span en fietsie
4) 15 inch spaak-wielen met smart bandjes
5) deur in span voor vrouwlief en dochter
6) verlichting en radiotje in span om dochter zoet te houden
7) uhhm airco????

8) uhhhhhmmmm blokkie van een Centauro eronder?? Moet ik eerst effe een miljonair worden ofzo, maar het gaat om het idee.......


foto's van het span staan in diverse topics her en der

Hoop wel om echt aanstaand weekend aan de grote beurt te beginnen, de olieplas op de stoep begint toch een beetje op te vallen, mischien moet er toch maar even een nieuwe linker-voetpakking in en de carter-ontluchting is getuige de plas olie op de versnellingsbak ook niet meer helemaal fris......

tsja je kan zeggen wat je wil over guzzi's en inderdaad de electriek van de midden jaren 80 exemplaren is bagger (dat heb ik ook voor het grootste deel vervangen) maar dat blokkie krijg je met de nbeste wil van de wereld niet kapot............ zelfs niet als je het probeert.....

keep the spirit up and the rubber down........

Steven
Moto Guzzi 1000 SPII / EZS kompact
 
Laatst bewerkt:
Welkom 3wheel!
houdt vooral je digicam bij de hand *D
heb je al een idee wanneer je aan de torsiestang gaat beginnen?
ik ben heel benieuwd hoe dat constructief uit gaat pakken.
heb je hem er wel al onder gepast?

die auto accu speelt ook bij mij door het hoofd, helaas neemt zo'n ding je halve baggageruimte in beslag.
maar altijd voldoende spanning :9~
 
goe gedaan. weer een guzz topic er bij.

ga me er gelijk tegen aan bemoeien.

torsiestang wil ik ook as eigen spul loopt

2e accu komp er ook in. Een gel accu :9 Lekker klein en veul voltjes en ampjes
 
Op verzoek toch nog een Guzzi topic erbij :9

Zal alleen niet zoveel te vertellen hebben hiero, voorlopig heb ik geen tijd voor verbouwingen (mijn dochter is net 6 maanden enzo......... moet nog kinderkamer timmeren op zolder.........)

vandaar zolder opruimen en vinden van veul spulletjes. Zo raak je nog eens geinformeerd 8-)
 
Jij bent de gelukkige bezitter van de VETSTE (mag ook coolste zijn :9 ) Guzzi die ik tot nog toe zag :9~

maar das natuurlijk heel persoonlijk. ;)
 
Jij bent de gelukkige bezitter van de VETSTE (mag ook coolste zijn :9 ) Guzzi die ik tot nog toe zag :9~

maar das natuurlijk heel persoonlijk. ;)
vanuit 't bakkie gezien istie iig ook erg 8-)
:}

bewijs:
BOTb008.jpg
 
goe gedaan. weer een guzz topic er bij.

ga me er gelijk tegen aan bemoeien.

torsiestang wil ik ook as eigen spul loopt

2e accu komp er ook in. Een gel accu :9 Lekker klein en veul voltjes en ampjes

Torsie stang lijkt mij heel simpel, voornamelijk omdat ik na opmeten van de breedte van de combinatie gewoon een complete torsiestang heb besteld (is origineel voor de MZ superelastiek.......)
Kost geen drol, kan je dus ook nog eens straffeloos verkloten.......

Komt bij mij geen 2e accu in, oude accu gaat er uit (moet 'm nou iedere 4 dagen bijladen; ondanks de 490watt dynamo......) die is overleden.
Komt 55ah accu in span, op de dikke 220 liter bagage ruimte gaat dat wel lukken......
 
Jij bent de gelukkige bezitter van de VETSTE (mag ook coolste zijn :9 ) Guzzi die ik tot nog toe zag :9~

maar das natuurlijk heel persoonlijk. ;)

danku danku, nou nog draadspaakwielen erin voor de echte klassieke look.........
en dat erge vette zal er wel af gaan hoor als de diverse lekkage's verholpen zijn.........
tis tenslotte een italiaan, geen Norton
 
Laatst bewerkt:
houdt vooral je digicam bij de hand *D

helaas, enige digitale camere die ik tot mijn beschikking heb is een spiegelreflex hier op het werk..........
das me net een tikkie te duur om met vette klauwen in de werkplaats te gaan gebruiken..
foto's gaan dus vertraging krijgen (afdrukken, scannen etc etc.......)
 
Op vrijdag 14 januari 2005 08:33 schreef 3wheel het volgende:helaas, enige digitale camere die ik tot mijn beschikking heb is een spiegelreflex hier op het werk..........
das me net een tikkie te duur om met vette klauwen in de werkplaats te gaan gebruiken..
foto's gaan dus vertraging krijgen (afdrukken, scannen etc etc.......)

misc

Spycam 100

Dit is een heel handig en multi-functioneel apparaatje! Dit is een digitale camera, een webcam en een videocamera in 1!
€20,00
besteldirect             info
www.bartsmit.com (zoeken, spycam)
пожалуйста препятствуйте steven покупка эта камера, мы отчаянны для изображений ;)
 
........
пожалуйста препятствуйте steven покупка эта камера, мы отчаянны для изображений ;)

никто когда-либо не умирал от ожидания

dovremmo comunicare l'italiano qui il mio amico
Altrimenti la gente potrebbe pensare che invidiassimo quei tipi russi...........
 
никто когда-либо не умирал от ожидания

dovremmo comunicare l'italiano qui il mio amico
Altrimenti la gente potrebbe pensare che invidiassimo quei tipi russi...........

niemand stierf soms aan de verwachting :? :? :? :?

Frightened che isoleremmo noi stessi del resto del tribuna.
certamente che i rijders russi si ritiene allora shutted fuori
      
maar we staan wel weer bovenaan :}
 
niemand stierf soms aan de verwachting :? :? :? :?

Frightened che isoleremmo noi stessi del resto del tribuna.
certamente che i rijders russi si ritiene allora shutted fuori

maar we staan wel weer bovenaan :}


hehehe, dat krijg je bij machine vertalingen........
was dus van origine: nobody ever died from waiting (op die foto's dus......)


non faremmo mai quello........
se continuiamo a comunicare il toro, rimaniamo sulla parte superiore

tis zeker vrijdag??? en we zitten ons hier in de baas z'n tijd de krampen te vervelen??

over die torsiestang trouwens, daar heb ik maanden geleden al heel positief (zo van dat doe ik effe) een topic over geopend.
stonden ook wat schetsjes in enzo: http://www.motor-forum.nl/forum/topic/66303?highlight=torsiestang

is uiteraard door tijdgebrek niets meer gebeurd als het bestellen van de stang en het bevestigings materiaal, die stang ligt nu nog steeds naast de stoel in het span; gelukkig wassie al geroest bij levering anders zou ik me nog schuldig gaan voelen ook.............
 
Laatst bewerkt:
hopla.......

en effe de serieuze plannen voor het weekend:
- werkplaats opruimen zodat het span naar binnen kan
- plaatwerk deraf
- koppen snellen
- links en rechts voetpakking en koppakking vervangen, voor de zekerheid ook even de zuigerveren opmeten; dik 200.000 km met de originele zuigers en veren is mischien net iets teveel van het goede
- koffie brouwen voor Hevu
- blaten over italianen (in het swahili...........)
-carburateurs uit elkaar halen; grotere hoofdspoeier monteren en de naald indien mogelijk 1 tandje omhoog, anders nieuwe naalden bestellen (mengsel is met deze filters bij volgas te arm.......)
- cylinders monteren (als de zuigerveren nog goed zijn tenminste)
- koppen erop
- kleppen stellen
- enz enz enz.......
 
effe wat plaatjes om het op te leuken........

voor de verbouwing:

full


oeps, effe de plaatjes iets smaller soepen.....
 
lekker kontje na de vakantie in Hongarije, is goede antiflits tool trouwens de carterontluchting van een Guzzi........
Nee meneer de agent; ben daar nie aangewees....... is af fabriek zo, kijk maar zit geen luchtfilterhuis op deze oude fiets, dus het kan nergens anders heen, dat mocht toen nog weet U.......
ja meneer, als ik thuis kom haal ik er even een doekje over heen; das beloofd....

full
 
En toen kondigde de kleine zich aan, en is het spannetje verhuisd van de showroom naar mijn stoep........

cursusje gevolgd.......
plaatwerk laten spuiten.....
en de boel weer in elkaar gezet, het resultaat was te zijn op de Kadijker-run 2004 en tijdens de BOT.......
 
Laatst bewerkt:
maar goed dit topic ging over sleutelen.......

vandaag span binnen gezet, inmiddels is het plaatwerk verwijderd en de stoel uit de bak.
Morgen maar eens naar het blokkie kijken
 
sorry ben misschien Grote LUL maar wat bedoel je met een torsiestang :?

Ruud

Als het allemaal juist gemonteerd word zou deze stang, die vrijbewegend onder het bakje bevestigd word, en de achterbrug van je motor verbind met de brug van je bak ervoor moeten zorgen dat de kracht, uitgeoefend op 1 van de twee veren/dempers ook word afgeleid naar de andere. Dat geeft het voordeel dat je bijvoorbeeld bij een bocht naar rechts, waarbij de achterveren van de motor het zwaar te verduren krijgen een deel van de verplaatsing van je achterbrug overgebracht word naar de andere brug . Deze zal dus meezakken (deels) en dusdoende voor meer stabiliteit gaan zorgen omdat het geheel vlakker blijft.
Dit tuig werkt dan ook enkel en alleen als je verschillende belastingen krijgt op de beide wielen. Rijd je dwars door een greppel,waarbij beide bruggen omhoog gedrukt worden, dan zal de sway-bar niks afdoen. Rijd je met een wiel in een put dan zal het andere ook deels meegaan in die beweging, waardoor je minder beweging L/R krijgt. Je kan dus je veren zachter afstellen en zodoende meer rijcomfort creëeren.

http://hometown.aol.com/sidebike00/Page31.html


Het verwonderd me dat ik zelf nog uit deze tekst wijs raak. Nu jullie nog.
Moturist, de meester ouwehoerder, wist hier ook iets van en had in z'n bekendenkring nog iemand die met een torsiestang onder z'n Moturist- bak rondreed.
Zoals steeds,(meer dan waarschijnlijk) voor verbetering vatbaar.

deze text heb ik volledig gejat van st-er in het volgende topic:
Bouwtekeningen zijspan *D
daar staan plaatjes en uitleg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan