Z1000 - Z750 meeting plaza deel 4

Wat is de mooiste kleur voor een Z750-Z1000?

  • Groen

    Stemmen: 7 13,7%
  • Blauw

    Stemmen: 2 3,9%
  • Rood

    Stemmen: 7 13,7%
  • Zwart

    Stemmen: 25 49,0%
  • Oranje

    Stemmen: 6 11,8%
  • Grijs( Z750)

    Stemmen: 1 2,0%
  • Titanium (Z1000)

    Stemmen: 1 2,0%
  • Special paint

    Stemmen: 2 3,9%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Status
Niet open voor verdere reacties.
:+ :+ :+ 250ste :+ :+ :+

full
 
Een schyzofreen is nooit alleen :? Toch muis :P





How the f*ck schrijf je dat woord. schyzodinges
 
ik ga daar morgen heen,mij kan je daar elk jaar vinden..waarschijnlijk een hoop uitgebouwde z'ts te zien (vorig jaar ook).welke dag ga jij brinz kome we mss mekaar nog tegen. *D
Ik kan dit jaar helaas niet, in ieder geval veel plezier!
Maak mooie plaatjes voor hier.......
 
even wat info inwinnen....

zo'n bokkie om je motor recht te zetten kun je hier ieder bokkie voor gebruiken?

het motorblok kun je die gewoon met water afspuiten of toch iets minder heftig en een natborsteltje gebruiken en de radiateur???

moet je b.v de ketting ook goed bijhouden zoja hoe?

dat was het even...thanks alvast.
 
even wat info inwinnen....

zo'n bokkie om je motor recht te zetten kun je hier ieder bokkie voor gebruiken?

het motorblok kun je die gewoon met water afspuiten of toch iets minder heftig en een natborsteltje gebruiken en de radiateur???

moet je b.v de ketting ook goed bijhouden zoja hoe?

dat was het even...thanks alvast.
Bokkie : in principe kun je elke motorbok gebruiken want de meeste zijn verstelbaar qua breedte....check dit bij de zaak waar je hem koopt...of neem je motor mee en probeer het ter plekke even uit.

Afspuiten : gewoon met de tuinslang het liefst....hogedrukreiniger blaast het water te hard ...vooral rond de lagers en smeerdelen niet de hogedruktreiniger gebruiken en zeker NIET rechtstreeks op je radiateur spuiten met de hogedrukreiniger anders beschadig je met de harde straal de lammellen van de radiateur...ook niet borstelen .

Ketting : elke 500 km smeren met kettingvet.... ik gebruik S100 in een spuitbus.
smeren net na het rijden...dan is de ketting lekker warm en trekt het vet er goed in.....bij een hele smerige of te vette ketting de ketting reinigen met kettingreiniger of WD40....daarna weer inspuiten met vet.
rij je veel in de regen zou ik 250 of 300 km smeren.

als de ketting te slap hangt even bijspannen...zeg maar als je de ketting 5 cm op en neer kan halen...of als hij hevig klapt bij schakelen...normaal is 2 a 3max cm
 
Laatst bewerkt:
Bokkie : in principe kun je elke motorbok gebruiken want de meeste zijn verstelbaar qua breedte....check dit bij de zaak waar je hem koopt...of neem je motor mee en probeer het ter plekke even uit.

Afspuiten : gewoon met de tuinslang het liefst....hogedrukreiniger blaast het water te hard ...vooral rond de lagers en smeerdelen niet de hogedruktreiniger gebruiken en zeker NIET rechtstreeks op je radiateur spuiten met de hogedrukreiniger anders beschadig je met de harde straal de lammellen van de radiateur...ook niet borstelen .

Ketting : elke 500 km smeren met kettingvet.... ik gebruik S100 in een spuitbus.
smeren net na het rijden...dan is de ketting lekker warm en trekt het vet er goed in.....bij een hele smerige of te vette ketting de ketting reinigen met kettingreiniger of WD40....daarna weer inspuiten met vet.

als de ketting te slap hangt even bijspannen...zeg maar als je de ketting 10 cm op en neer kan halen...of als hij hevig klapt bij schakelen
:^
Al is het smeren van de ketting ook een beetje afhankelijk van de weersomstandigheden waar je in gereden hebt.
Bij regen zal je vaker moeten smeren dan als het mooi weer is.
Het zelfde geld eigelijk voor snelweg kilometers ook dan zal het vet er sneller afvliegen.
Ik kijk altijd even naar de rollen van de ketting als die glimmen smeer ik de hem ( de ketting dan he ;) ) en dat doe ik met kettingwax, dat blijft veel beter zitten dan gewoon vet.

O ja als je de ketting 10cm op en neer kan halen ben je veel te laat met spannen :9 maar een slappe ketting is altijd nog beter dan een ketting die te strak staat.
 
heb jij toevallig ook de hele site gedownload????


ons dataverkeer is ineens verdubbeld namelijk :P

heb nog wel ergens een leuke foto van moi muis weet wel welke ik bedoel
nee ik heb gisteren alleen gekeken *D
zal ook ff een leuke pic: plaatsen :P
full
 
:^
Al is het smeren van de ketting ook een beetje afhankelijk van de weersomstandigheden waar je in gereden hebt.
Bij regen zal je vaker moeten smeren dan als het mooi weer is.
Het zelfde geld eigelijk voor snelweg kilometers ook dan zal het vet er sneller afvliegen.
Ik kijk altijd even naar de rollen van de ketting als die glimmen smeer ik de hem ( de ketting dan he ;) ) en dat doe ik met kettingwax, dat blijft veel beter zitten dan gewoon vet.

O ja als je de ketting 10cm op en neer kan halen ben je veel te laat met spannen :9 maar een slappe ketting is altijd nog beter dan een ketting die te strak staat.
check mijn bijgewerkte versie... :+
 
oke' bedankt voor de info. handige tips zijn altijd goed om te weten...

ik had hiervoor een cardan aandrijving, dus vandaar de wat vage vragen ;)
Smeertips
Het onderhouden van de ketting is een van de vervelendste karweitjes die bij motorrijden horen. Je wordt er om de een of andere duistere reden altijd smerig van, hoe voorzichtig je ook te werk gaat. Daarnaast moet je het voor je gevoel te vaak doen. Het gevolg is dat we het vaak vergeten of denken 'ik heb het pas nog gedaan, het kan nog wel even wachten'. En voor je er erg in hebt ben je duizend kilometer verder en staat je ketting er verdroogd bij. Doe dit een paar keer achter elkaar en je bent snel toe aan een nieuwe set tandwielen en ketting, een uitgave van minimaal driehonderd bikkelharde guldens. Kortom met goed - lees regelmatig onderhoud - bespaar je geld.
Het smeren van ketting en tandwielen moet je om de drie- à vierhonderd kilometer doen. Vaker onderhoud is nodig als je veel in de regen rijdt. Dit geldt overigens ook als je door droge en stoffige gebieden toert, bijvoorbeeld door het hartje van Spanje tijdens de vakantie. In de winter wordt er een nog grotere aanslag op ketting en tandwielen gepleegd en is het raadzaam het hele zaakje voor elke rit nog eens extra te vertroetelen. En denk nou niet dat we bedoelen vlak voor je weg rijdt!
De meeste motorrijders smeren hun ketting in voor ze een rit gaan maken. FOUT!!! Dit heeft namelijk nauwelijks zin. Als je dan gaat rijden slingert het meeste vet eraf want kettingvet heeft enige tijd nodig om in te trekken en uit te dampen en dus om zijn werk goed te doen. Smeer daarom altijd je ketting een paar uur voor je gaat rijden. Nog beter is het de ketting te smeren net na een rit. De ketting is dan namelijk nog warm waardoor het kettingvet dieper in de ketting, schalmen en rollen door dringt. Daarna smeer je hem nog een keer om er voor te zorgen dat er ook voldoende vet overblijft dat smeert tussen de tandwielen en de ketting.
Bij goed onderhoud hoort ook het regelmatig schoonmaken van de ketting. Dit doe je met een speciaal schoonmaakmiddel of warm water met een sopje. Gebruik een borsteltje om echt grof en hardnekkig vuil weg te halen. Smeer de ketting hierna niet meteen weer in omdat dan de kans bestaat dat er water in de ketting wordt 'opgesloten'. Hierdoor kan de ketting gaan roesten en dan had je het schoonmaken beter kunnen laten. Smeer de ketting dus pas als deze helemaal opgedroogd is.



had ik nog ergens staan....voor noodgevallen. :+
 
ff en paar dagies niet op MF en dan dit Deel 4 en behoorlijk wat pagina's verder
8-) Gelukkig niet veel gemist

PS Spiegels op stuur zitten. Piccie niet mogelijk. Digi uitgeleend en PC thuis is trouwens ook niet meer voorzien van I-net :( (crash ff zien op te lossen)
 
Laatst bewerkt:
ff en paar daies niet op MF en dan dit Deel 4 en behoorlijk wat pagina's verder
8-) Gelukkig niet veel gemist

PS Spiegels op stuur zitten. Piccie niet mogelijk. Digi uitgeleend en PC thuis is trouwens ook niet meer voorzien van I-net :( (crash ff zien op te lossen)
welkom terug :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan