CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
wat zou de mijne nog waard zijn na 33 jaar te zijn geworden

(Afbeelding)


cb250 twin supersport

Welkom op dit topic en wat een mooie CB, concoursconditie, proficiat! In verhouding met de Europese merken blijven de Japanse klassiekers qua prijs achter, stijging verloopt traag. Zal wel met de gefabriceerde grote aantallen te maken hebben. Lichte motoren zijn ook minder populair. Misschien keert de trend of is al aan het keren! Denk evenwel dat jouw CB goed geld kan opleveren maar misschien wel meer plezier bij het behouden en op de juiste momenten berijden ervan. Showroomstaat=BackFire=max 1500E dus concoursconditie, vooruit 1650 E. :]
 
Laatst bewerkt:
Ter vergelijking deze 360T stond onlangs op Marktplaats en vraagprijs 3000 Euro!
Ik vermoed dat hij in handen is van de handel, gezien het labeltje aan de sleutel en de fors ingezette prijs. Wel een vergelijkbare beauty, slag zwaarder en mogelijk een wat gezochter type.
full
 
Is dit niet de cb 360 die in het laatste nummer van motor revue stond?

Wat is zoiets waard, het is meer "wat wil de liefhebber er voor geven", je restaureert zo´n fiets voor je zelf, of omdat je het leuk vind om te sleutelen, maar niet voor een ander.
Ik ga mijn 360 volgende winter opknappen, daarom ben ik op zoek naar detail foto´s van zo´n 360, ik weet niet hoe 1 en ander in de oorspronkelijke staat was.
Hij hoeft voor mij ook niet perse orrigineel te worden, maar meer zoals wij(ik dus) de motoren in de jaren 70 mooi vonden.
Dus met inbusbouten i.p.v. de verfoeide kruiskoppen van pisbakken staal, en misschien nog wel met zo´n typisch jaren 70 stuurkuip.
 
Ik kan mij vinden in jouw visie, gewoon voor het plezier en laten we ervoor waken dat het een 'merchandisecultuur' wordt, met andere woorden, alles heeft een prijs. Aan de andere kant kost het weer goed rijdbaar maken van een Honda best geld. Dus als de marktwaarde van 'klassiekertjes' een beetje gelijke tred wil houden is de stap om de 'vergeten beestjes' nieuw leven in te blazen misschien sneller gemaakt. Door verkoop van een projectfiets kan er ook doorgepakt worden naar een nieuw project als de sleutelmanie echt toeslaat.
Helaas kan het niet meer zonder geld, hoe meer aandacht/vraag naar een schaars goed hoe hoger.....de prijs! En zelfs hier op dit topic daar aandacht aan besteden kan betekenen dat de prijs stijgt, maar naar mijn mening heel, heel bescheiden. Eerder is het idee hier om een wat ondergewaardeerd type, de lichte motorfiets en Honda in het bijzonder, wat meer verdiende aandacht te geven. En dat is ook waar jij, denk ik voor gaat. Een mooi slank en zeer handelbaar klassiek motortje, relatief eenvoudige staalharde techniek waarvan je weet hoe het in elkaar steekt! Krijgt toch een ander soort waardering als iets wat kant en klaar nieuw is gekocht, voor veel geld en zeer goed berijdbaar maar tegelijkertijd iets onaantastbaars in zich mee lijkt te voeren!
Zelf sleutelen aan een totaal nieuwe machine staat haast gelijk aan een instante waardevermindering! Indachtig het verkoopargument bij gebruikte motoren 'altijd dealeronderhouden en rekeningen ter inzage'!

Veel succes en vooral plezier bij de 'relatie' met de 360, Kaxan, ik zal het volgen! eventueel heb ik ook nog een piccie van de 'flipside' van deze mooie 360 :} .

Greetz :]
 
Laatst bewerkt:
dag mensen,

ben ruim twee jaar geleden, na het halen van mijn rijbewijs, begonnen op een cb360. ging een half jaar goed, en toen kwammen er nogal wat problemen opduiken en de lak van het beesje waren ook niet al te best meer. dus besloten om hem maar eens onderhanden te nemen. inmiddels bijna klaar. hij is voor een groot gedeelte nog orgineel, er zitten alleen suzuki megafoon uitlaatjes onder (zatten er onder toen ik hem kocht). en er zit een sport stuurtje op. ik heb hem helmaal uitelkaar gehad en laten stralen en poedercoaten. zelf de motor zijkapjes gepolijst en het blok zilver gespoten. (om kosten te drukken).

onderdelen komen veelal van ebay.de, verder heeft david silver uit engeland heel veel nieuwe orginele onderdelen (maar wel prijzig)www.davidsilverspares.co.uk, verder weet ik dat er iemand in den haag nog wat spul heeft liggen http://home.zonnet.nl/j.s.somford/for%20sale.htm

ik ben trouwens nog op zoek naar een race zitje, caferacer stijl.

Bijlage: cb360back.jpg
 
Afgelopen 2 avonden weer flink in de weer geweest met de Cb, de voorpoten helemaal kaal gemaakt van oxidatie en daarna licht gepolijst............een vreselijk werk maar het het gepoetste voorwiel, de remklauw weer gangbaar en alles netjes in het vet ziet de voorkant er weer netjes uit.
003.jpg

Ook was dan de juiste keering binnen............en met een stofrandje net als de orginele............die is vanavond geplaatst. Nog nooit zo lopen martelen om deze eruit te krijgen en erin was al niet veel beter, nu heb ik ook nog niet zoveel ervaring met het plaatsen van een keerring. Ik heb de pasvlakken netjes schoongemaakt, goed in de olie gezet en ook de keerring goed in de olie gedaan zodat hij lekker glad was. vervolgens zo recht mogelijk over de as geschoven en toen moest de keerring erin :? .............alsof die een halve milimeter te groot was en er zo indrukken ging niet lukken, met een zelfgemaakte pasbus lukte het ook niet en ik wilde de keerring niet beschadigen. het is uiteindelijk gelukt met een grote carosseriring met daarop een dop32, een grote hamer en voorzichtig tikken en na een kwartier zat de keerring op zijn plaats............en op de juiste diepte.
004.jpg

Ook zijn de uitlaatdempers en bochten verwijderd en alles ging goed los............ik kwam nog wel 1 helicol tegen maar die is netjes geplaatst. het achterwiel staat naast de tafel en eigenlijk is heel de achterkant nu kaal...............het gaat er op lijken nu :P Wat mij opvalt is dat alles nog heel netjes eruit ziet en zeker het frame ziet er heel goed uit, ook hebben we de spanningsregelaar gevonden die waarschijnlijk kapot is............wordt vervolgt :D
 
..Ok !!! klopt was een paar jaar terug geloof ik, mijn cb schiet dus echt niet op :+

(Afbeelding)

Is bij mij dus duidelijk niet anders (maar m'n schuurtje is dan ook niet langer naast m'n huis '( als dat al een excuus kan zijn)
Heb dus ook nog steeds niet gekeken wat het nu precies is... Al krijg ik door het topic hier wel terug heel veel zin om werk te maken van de honda, misschien moet hij terug omhoog op m'n motorlijstje...

Heb ook nog even e-bay gesurfd (iemand ervaring trouwens met het kopen van onderdelen/partsbikes in de usa???)
En meteen even behoorlijk geschrokken, ik had al begrepen dat een zadel niet evident is, maar op ebay ging er eentje van de hand (met compleet gescheurde overtrek en zeker geen hagelnieuwe bodemplaat) voor 215$! Ik dacht dat alleen de uitlaten verschrikkelijk duur waren :?

Enfin, nog even n stukje plaatsen om terug vrolijk van te worden
full
 
en nog even deze om duidelijk te maken waarom ik meer wil weten over jullie ervaringen ivm onderdelen/partsbikes uit de usa (transport, kosten, procedure...)

Deze heeft iemand blijkbaar op de kop getikt voor 40$ :o

full
 
En nog eentje, al hoort hij hier niet echt thuis, 't is wel een twin, ook een honda, maar geen cb (al scheelt het maar één lettertje) En, geef toe, :9~

Iemand enig idee of ze ooit in nederland en/of belgie verkocht zijn trouwens?

full
 
Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} !

v.d lijst;

CB 450 Twin - Roger Remschijf, TZ750 Owner en guazonni,
CB 250 Twin – Sorage, Backfire en CB2501972,
CB 360 Twin – Kaxan, Flatback en Biker thijs
CB 350 Twin – Honda Haas
CB 200 Twin - Motorfreak
CB 400 Twin - Yonni
CB 500 Twin - Ting Ting

Special guests hier Dazzled en Neonlampje met een recentere CB Twin!

Meld het als ik een Twinbezitter oversla en verder iedereen nog eens welkom met een ander type motor maar met interesse voor het topic.

Het topic ontwikkelt zich heel goed en daarmee komt er een stukje vroege Hondahistorie aan bod! Dat begint voor de Twin met de 250 cc C70 tweecilinder Dream. Het is 1956.

Wie doet de Twinhistorie herleven?

Roger Remschijf en TZ750 Owner zijn in de weer met het raceklaar maken van hun legendarische machines. Ook nog een aantal originele straatversies staan bij deze mannen ter restauratie. Allen dus van hetzelfde type, bijgenaamd de ‘Black Bomber’ vanwege het magnifieke geluid.
Rekenenen, passen, meten, slijpen, lassen, draaien, verwisselen, zoeken, ontwerpen etc, etc. De spanning stijgt, wanneer valt de klap, het wachten is op de testfase! *D

Guazonni heeft een dankbare klus in het vooruitzicht, wordt het puzzelen of wetenschap?
Raakt op dreef mede dankzij topic en toont een 40 dollar Black Bomber naast een andere absolute beauty! :)

Yonni droomt van de bergen maar zal zijn hoofd moeten oprichten voor het vergezicht als hij dat nieuwe stuur weet te scoren! 8-)

Sorage restaureert langzaam maar zeker :} en zoekt binnen de bureaucratie naar papieren. |(

Motorfreak voorziet een klus maar vindt ontspanning met ’Bladen op de Ring’ }) . Dat levert hier ook mooie pics op van zijn aanpak. Bravo!

Backfire is ‘on the road’, Kerouac achterna! :]

CB 250 1972, Beursgenoteerd! ;)

Biker thijs heeft hem flink onder handen genomen. O-)

Ikzelf, Ting Ting had nu eigenlijk al een momentsleutel willen scoren en geniet ondertussen van die andere fascinatie van Roger Remschijf, in botsautootjesglimverf uitgevoerde botspetten etc! :9~

Kortom, klassiek twinnetje is sleutelen! :}

Salut voor nu!

Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} !
 
Laatst bewerkt:
Motorfreak voorziet een klus maar vindt ontspanning met ’Bladen op de Ring’ }) . Dat levert hier ook mooie pics op van zijn aanpak. Bravo!
De Ring op :P .....nog een paar maanden. Ik post trouwens maar een paar foto's af en toe anders zou het een erg lang topic worden. Ook ben ik een CB550, Gs550 en een batavus aan het opknappen maar eerst de CB200 :)
 
Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} !

v.d lijst;

CB 450 Twin - Roger Remschijf, TZ750 Owner en guazonni,
CB 250 Twin – Sorage, Backfire en CB2501972,
CB 360 Twin – Kaxan, Flatback en Biker thijs
CB 350 Twin – Honda Haas
CB 200 Twin - Motorfreak
CB 400 Twin - Yonni
CB 500 Twin - Ting Ting

Special guests hier Dazzled en Neonlampje met een recentere CB Twin!

Meld het als ik een Twinbezitter oversla en verder iedereen nog eens welkom met een ander type motor maar met interesse voor het topic.

Het topic ontwikkelt zich heel goed en daarmee komt er een stukje vroege Hondahistorie aan bod! Dat begint voor de Twin met de 250 cc C70 tweecilinder Dream. Het is 1956.

Wie doet de Twinhistorie herleven?

Roger Remschijf en TZ750 Owner zijn in de weer met het raceklaar maken van hun legendarische machines, bijgenaamd de ‘Black Bomber’ vanwege het magnifieke geluid.
Rekenenen, passen, meten, slijpen, lassen, draaien, verwisselen, zoeken, ontwerpen etc, etc. De spanning stijgt, wanneer valt de klap, het wachten is op de testfase! *D

Guazonni heeft een dankbare klus in het vooruitzicht, wordt het puzzelen of wetenschap?
Raakt op dreef mede dankzij topic en toont een 40 dollar Black Bomber naast een andere absolute beauty! :)

Yonni droomt van de bergen maar zal zijn hoofd moeten oprichten voor het vergezicht als hij dat nieuwe stuur weet te scoren! 8-)

Sorage restaureert langzaam maar zeker :} en zoekt binnen de bureaucratie naar papieren. |(

Motorfreak voorziet een klus maar vindt ontspanning met ’Bladen op de Ring’ }) . Dat levert hier ook mooie pics op van zijn aanpak. Bravo!

Backfire is ‘on the road’, Kerouac achterna! :]

CB 250 1972, Beursgenoteerd! ;)

Biker thijs heeft hem flink onder handen genomen. O-)

Ikzelf, Ting Ting had nu eigenlijk al een momentsleutel willen scoren en geniet ondertussen van die andere fascinatie van Roger Remschijf, in botsautootjesglimverf uitgevoerde botspetten etc! :9~

Kortom, klassiek twinnetje is sleutelen! :}

Salut voor nu!

Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} !
:} :} goede compilatie van diverse CB twinners werkzaamheden !! :} mag er bij mijn naam ok de restauratie van een CB450 K0 en een CB450 K1 O-)
full
 
De achterkant was aan de beurt, achterwiel,schokbrekers, achterbrug, pinkers en rekje zijn verwijderd om daar verder mee aan de slag te gaan, de achterbrug is kaarsrecht en zoals verwacht is daar al jaren geen vet meer aanwezig waardoor die niet goed scharnierde............geen roest dat is weer een pluspunt. Tis weer een beetje kaal aan de achterzijde maar het schiet lekker op.
Als er iemand dit projekt eens van dichtbij wil zien is natuurlijk van harte welkom..............een mailtje en we spreken eens af.
005.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan