CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Onderdelen voorzien van een nieuwe jas in een stuk plastiek is niet goed voor je gezondheid O-)
(Afbeelding)


Bijzonder plaatje, dat is wel zeker en nu snel heel veel van die Zeeuwse melk drinken als antidope :? De mijne spuit ik zwart met de buitenlucht als afzuiging!
En als het een beetje lage temperatuur is verwarm ik de onderdeeltjes eerst en richt bij het spuiten de hete lucht van de fohn met de spuitnevel mee! ;)
 
Laatst bewerkt:
Motorfreak, waar heb je die mee gespoten?
Ik zal vanavond eens een bus uit het rek trekken en hier neer planten..........is echt goed spul want meer 1.5 jaar geleden een achterbrug gespoten en die ziet er nog steeds goed uit..........en dat op een XL600 :)
full

Enja eigenlijk verchromen of gewoon net als de dempers en bochten van het weekeind weer voorzien van een laag uitlatenzwart.
 
Is dit niet de cb 360 die in het laatste nummer van motor revue stond?

Wat is zoiets waard, het is meer "wat wil de liefhebber er voor geven", je restaureert zo´n fiets voor je zelf, of omdat je het leuk vind om te sleutelen, maar niet voor een ander.
Ik ga mijn 360 volgende winter opknappen, daarom ben ik op zoek naar detail foto´s van zo´n 360, ik weet niet hoe 1 en ander in de oorspronkelijke staat was.
Hij hoeft voor mij ook niet perse orrigineel te worden, maar meer zoals wij(ik dus) de motoren in de jaren 70 mooi vonden.
Dus met inbusbouten i.p.v. de verfoeide kruiskoppen van pisbakken staal, en misschien nog wel met zo´n typisch jaren 70 stuurkuip.

T.a.v. vraag of dit de CB 360 v.h. artikel in Motor Revue is (zie foto pag. 7 van dit topic). Het lijkt er wel op! Onder de kop 'Restauratie Honda CB 360 (1976)' en met de subtitel 'Een hele dure budgetbike' volgt er een relaas over (toch) een particulier die kosten nog moeite heeft gespaard om deze motor op zeer hoog niveau te restaureren.

Moraal van het verhaal is dat nu restaureren uiteindelijk toch zijn geld waard is! Later de klus aanpakken is altijd duurder! Onderdelen worden schaarser en ook door inflatie wordt alles duurder. Ik zou erbij willen zeggen dat de uiteindelijke arbeid aan een 'klassieker' toch wel liefhebberij moet zijn en eigenlijk ook blijven. Anders is een andere hobby aan te bevelen! ;)

Correctie. correctie, correctie op 05-02-2005

Nadere 'studie' leert dat het hier toch niet de CB 360 uit 'Motor Revue' betreft.
A. de namen van de eigenaar uit Motor Revue en de advertentie op Marktplaats komen niet overeen.
B. bij de gerestaureerde versie, Motor Revue is de remklauw gepolijst tegen origineel, Marktplaats zwart gecoat. O-)

 
Laatst bewerkt:
Waarom poedercoaten de meesten onder ons de frame´s eigenlijk, spuiten is m.i. net zo goed, snller en goedkoper.
Nu weet ik dat je bij zo´n sleutelfiets niet altijd naar het geld moet kijken maar toch..........., ik heb een spuiter tegenover mij wonen die al aangeboden heeft het hele zaakje te spuiten!!
Als er iemand detailfoto´s heeft van bijv. knipperlichtbevestiging van de koplamp hou ik me aanbevolen.
Als je al het gesleutel, weliswaar virtueel, om je heen ziet krijg je gewoon zin om er mee te aan beginnnen, echter mijn cb 360 staat voor volgende winter op het program, eerst moet de garage omgebouwd worden tot sleutelruimte en voordat ik daar aan kan beginnen moet eerst de berging afgebouwd worden, over 1 maand hoop ik die klaar te hebben.
Dus rijdt ik deze zomer de kleine stukkies lekker met de 360.
En de grote.........., daar heb ik zo´n groene voor!!
 
Waarom poedercoaten de meesten onder ons de frame´s eigenlijk, spuiten is m.i. net zo goed, snller en goedkoper.
Nu weet ik dat je bij zo´n sleutelfiets niet altijd naar het geld moet kijken maar toch..........., ik heb een spuiter tegenover mij wonen die al aangeboden heeft het hele zaakje te spuiten!!
Als er iemand detailfoto´s heeft van bijv. knipperlichtbevestiging van de koplamp hou ik me aanbevolen.
Als je al het gesleutel, weliswaar virtueel, om je heen ziet krijg je gewoon zin om er mee te aan beginnnen, echter mijn cb 360 staat voor volgende winter op het program, eerst moet de garage omgebouwd worden tot sleutelruimte en voordat ik daar aan kan beginnen moet eerst de berging afgebouwd worden, over 1 maand hoop ik die klaar te hebben.
Dus rijdt ik deze zomer de kleine stukkies lekker met de 360.
En de grote.........., daar heb ik zo´n groene voor!!
nou bij mijn weten is spuiten -voor iedereen die niet tegenover een spuiterij woont- veel duurder :+ poedercoaten.. frame achterbrug, t-stuk, tank (als je dat wil) en alle kleine dingen er ook bij: 125 euro tot 150 euro.. zeg eh, waar woon jij :) daar wil ik dat voor deze prijs zeer zeker laten doen !!!
 
Vanmiddag even gereden op de 360 en ik merkte dat de koppeling slipte.
Ik heb in het werkplaatshandboek gekeken, maar ik kan geen stelmogelijkheid vinden.
Weet iemand of de koppeling na te stellen is en zo ja hoe dit moet?
 
nou ik het niet allemaal uit mijn hoofd, maar volgens mij kan je de vrij slag van de kabel/aangrijping afstellen zegmaar bij je voortandwiel (de deksel)
 
je hoeft het deksel er niet af te halen, als het goed is zit er op het deksel een vetspuitnippel en een boutje met borgmoer, deze (boutje) moet je vast draaien totdat je weerstand voelt en dan een kwartslag terug. (bron: mijn wp handboek van de 360) dan moet het goed staan. het aangrijp moment kan je bijstellen met de kabel zelf en anders is er denk ik wat versleten.
 
weet iemand binnen dit topic goede links met informatie over cb250 twin racers?

Is iemand er misschien een aan het bouwen of heeft iemand wat pics???

Ik hoor het graag
 
Laatst bewerkt:
Wow, een 305 cc Honda Twin Harley achtig iets? Ziet er erg net uit zeg! :9 vette koffers oook. Strak zwart lakje 8-)

En die banden met de witte rand , :9~ zwijmel...
 
Laatst bewerkt:
Wow, een 305 cc Honda Twin Harley achtig iets? Ziet er erg net uit zeg! :9 vette koffers oook. Strak zwart lakje 8-)

En die banden met de witte rand , :9~ zwijmel...

Hoy Yonni, zeker 'All American Cruiserstyle' en hoe laat je een relatief lichte motorfiets (uit)stralen als een HD, toch knap en getuigt van echte liefde!

Koffers zijn zeker bijzonder, kortom 't is een 'slee'! :}
 
weet iemand binnen dit topic goede links met informatie over cb250 twin racers?

Is iemand er misschien een aan het bouwen of heeft iemand wat pics???

Ik hoor het graag
via google cb350 tuning (er wordt geraced met de 350 twin maar daar deze identiek is aan de 250 zijn alle spullen ook op de 250 te gebruiken)
 
Hoy Yonni, zeker 'All American Cruiserstyle' en hoe laat je een relatief lichte motorfiets (uit)stralen als een HD, toch knap en getuigt van echte liefde!

Koffers zijn zeker bijzonder, kortom 't is een 'slee'! :}

Ja zeker, het ziet er echt uit als een dikke cruiser. Goede vermomming dus :)

Geen 250, wel smullen! :9

(Afbeelding)

LEKKER KONTJE 8-) *bling* *bling* hè, tingting ;)
 
Right on, als een vol maantje, Yonni!

Nog een tech update CR93, zie ergens boven en vergeet vooral niet naar San Honda te luisteren en het geluid van jawel, een Twin(netje)!

Engine Air-Cooled 4-st. Twin DOHC Gear Train
Displacement 124.8cm3
Max Power 16.5PS / 11,500rpm
Max Speed 135km/h
Net Weight 127.5kg
Transmission 5-Speed
 
:o klinkt als een zwaar opgefokte 2-takt..mag voor toch wel iets zwaarder, maar dat is toch zeker niet mis
 
:o klinkt als een zwaar opgefokte 2-takt..mag voor toch wel iets zwaarder, maar dat is toch zeker niet mis

Snerpend, jazeker, twee vingerhoedjes vol bij pakweg 10.000 rpm! :}

Hierbij nog een bijna letterlijk vertaald artikeltje over de tijd dat de modellenreeks drie cijfers kreeg! In feite gebeurde dat al medio zestiger jaren, maar goed. Het is overgenomen van Honda heritage, milestone models.

Als de sixties de weg vrij maken voor de zeventiger jaren en je was niet in het bezit van een CB 350 Super sport, was de kans groot dat iemand in je omgeving er wel ëën bezat! Vanaf de introductie maakten de vlotte bediening, verbazingwekkende veelzijdigheid en een sterk, uitermate betrouwbaar motorblok de 325 cc luchtgekoelde twin tot America’s straatfiets bij uitstek. Getekend met klare, spannende lijnen markeerde het een nieuwe visuele benadering van Honda. Deze opvolger van de achtenswaardige CL77 Super Hawk was ontworpen om tegemoet te komen aan Amerikaanse rijders en dat deed precies dat. Honda dealers verkochten meer dan een kwart miljoen CB350s gedurende de vijf jaren van productie – alleen in 1972 al 67.180 stuks.

Bijna 20 jaar ervaring met het ontwerpen van motorblokken baanden de weg naar dat succes! Tegen het einde van 1960 had Honda meer dan 10 miljoen viertakt motorfietsblokken geproduceerd , 18 Grand Prix Merken Kampioenschappen en 16 individuele rijders titels met 138 race-overwinningen behaald. Niemand wist meer over de kunst en wetenschap van viertakt paardekrachten.

Als een belangrijke evolutionaire stap vanaf de 305cc Super Hawk twin, zaten er meer dan genoeg originele gedachten achter de conventioneel ogende buitenkant van de nieuwkomer. De in rubber gemonteerde 32 mm constant-snelheid carburateurs - groot nieuws in die tijd – zonden het benzine-luchtmengsel door inlaatpoorten die als uurwerkglazen waren gevormd om een brede, constante stroom aan kracht te leveren.

Gebruik makend van de betrouwbare Honda motorblok architectuur was de enkele bovenliggende nokkenas een toonbeeld van beschaving vanaf stationair toerental tot aan de rode streep. Het vroeg weinig brandstof, olie of onderhoud in ruil voor de onder handbereik liggende opwinding. Draaiend boven de 7000 tpm beschikt de 350 over bevredigende slagkracht tot aan het summum van 36 HP bij 10.500 rpm – ongekend in 1970. Geen zorgen. Honda ingenieusiteit, uitgedrukt in progressief dubbel gewonden klepveren, hielpen om alles zijdezacht te laten draaien.

Het frame rond dat motorblok maakte het mogelijk met de motorfiets door het spitsuurverkeer te bewegen als was het een rit op een meanderende buitenweg. In tegenstelling tot veel van zijn soortgenoten was de 350 comfortabel, snel en wendbaar genoeg om ervaren rijders te onderhouden zonder nieuwelingen af te schrikken.

De Super Sport afgezet tegen de 350cc competitie is zoals Cycle magazine het het beste omschreef: “ De Honda is sterk, knap en grondig gebouwd en zal langer fris blijven aanvoelen dan veel van de andere motorfietsen in deze categorie. Honda lijkt het doel nooit te missen - en zij missen hier zeker niet.”

In feite is de CB350 ëën van de grootste hits uit de Honda historie.

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan