CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} !
Zie ook dit forum Pag 7 d.d. 03-02-2005

Nieuwe uitgebreide lijst;

C 72 Twin - Miss RoadRocket
CB 450 Twin - Roger Remschijf, TZ750 Owner, guazonni en RoadRocket
CB 250 Twin – Sorage, Backfire, CB2501972, Swoone, Pretpiloot en Sjaap
CB 360 Twin – Kaxan, Flatback en Biker thijs
CB 350 Twin – Honda Haas
CB 200 Twin - Motorfreak
CB 400 Twin - Yonni
CB 500 Twin - Ting Ting
CB 125 Twin – Xtrahairy
CM 450 Twin – Stadsguerilla

Nieuwe Twinmotards;
Swoone met een potente CB waarvoor hij nog wat moed en onderdelen zoekt,
Pretpiloot met een ‘blauwe meadowracer met koeievanger’,
RoadRocket met een zwarte bom die eigenlijk zo niet mag heten maar het zeker is, met piccie op een ‘nasty’ locatie!
Miss RoadRocket, uit de tijd van de pettycoat een echte Dream en Twin, dus hier thuis!
Als verrassing een piccie van de mooie strakke CB 125 Twin van Xtrahairy, een trendsetter?

Dan is er nog de CM 450 van Stadsguerilla, ’ t is een Twin en hij gaat waar de ‘ratten’ zijn!

Tot slot probeert Sjaap zijn CB 250 te slijten omdat het bloed kruipt...........


Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} !
 
Waaa! Wat is dat voor een kicke licht twinnetje! *D ziet er gaaf uit!! Watvoor toeren maakt dat nou? Want 125 / 2 = 62.5 cc per cilinder :) . Lijkt me een heel gaaf beestje om mee te rijden, zeker ook goed handelbaar? => zeer licht lijkt mij.

Man, ik baal dr van dat ik aan mijn tentamens zit, maar in april ga ik weer wat rommelen aan die twin van me :9 .
 
vraagie: in me WPH staat dat ik de motor warm moet laten lopen om alle olie eruit te krijgen

nu heeft me motor al bijna 2 jaar stilgestaan, is het dan verstandiger om eerst de motor te starten en warm te laten lopen of EERST zoveel mogelijk olie te vervangen?
 
Hierbij mijn twin brikje. Het is een cb250t uit 1978 met 60.000 km op de teller.
Of dit klopt weet ik niet.
Vorig jaar gekocht om iets te poetsen en rommelen te hebben.
Hij start niet graag bij koud weer...
Moet nog veel aan gebeuren; banden slecht, geen accu, hier en daar behoorlijk roest, ketting+tandwielen slecht etc. etc.
Zo af en toe dan tuf ik een stukje door de stad en buitenaf; snelweg hoort hij niet thuis.
Ben er overigens wel tevreden mee hoor....

full
 
Gave CB250T! Ik heb z'm grote broertje. Vind het wat hebben, bollige tank en de comstar vegen :)

Voor de accu, kijk eens op http://www.motorparts.nl/ , bij die parts staan een tweetal accu's. Een Varta en een JM Tech. Hoop dat je er wat aan hebt. (Honda CB360G)
 
Een nuttige maandagavond achter de rug en met hulp van Bikertje begonnen aan het demonteren van het blok van de Cb200, vooraf het Engelse Wph doorgespit maar dit valt niet mee met al die technische termen............hoe dan ook we hebben gekozen om de Cb200 volledig op te knappen en dus was het blok aan de beurt. Toen we de Cb200 hebben laten draaien hoorden we geen rare geluiden, geen vreemde tikken en de versnellingen voelden goed aan en dus gekozen om de versnellingsbak te laten voor wat het is. wel kwam er wat rook uit de linker-cilinder en de gedachte was dat de zuigerveren vast zaten...........is na 20Km rijden wel wat verbeterd maar na demonteren van de uitlaat was er langs de klepsteel een oliespoortje zichtbaar waardoor eventueel een klepseal de boosdoender kon zijn o.a. Het blok openen en we zullen het gaan zien.............als 1e natuurlijk het ontluchtings/kleppendeksel verwijderd!
014.jpg

Alles ging zonder problemen los en geen enkele bout of schroef is afgebroken...........dat sleutelt toch altijd weer iets lekkerder, de nokkenas ziet er heel goed uit net als de tuimelaars, ook was nu zichtbaar waarom er een olie-spoortje langs de koelribben zichtbaar was en dit vanwege een gebroken pakking die door de vorige eigenaar gelapt was met vloeibare pakking...........een nieuwe pakkingset is besteld. na het ontluchtings/kleppendeksel was de cilinderkop aan de beurt.
015.jpg

Duidelijk was het nu waarom er zoveel ijzerdeeltjes in de afgetapte olie zaten, de nokkenasketting heeft een halve centimeter van het aluminium afgeschraapt en de spanner is duidelijk versleten.............gaan we compleet vervangen als er maar aan te komen is................zoeken en zondag daarom te vinden op Vehikel. De tapeinden zien er goed uit en zijn op hun plaats blijven zitten, de bovenaknt van de zuigers kwamen in zicht en wat blijft het een mooi zicht van die ,,kammetjes''.
016.jpg

Nu de cilinderbalk eraf is weten we waarom we wat rook zagen uit de linker cilinder, onder en tussen de zuigerveren ziet het wat zwart..........niet overdreven erg maar daar heeft het wat gelekt, de zuigerveren zien er op zich goed uit en voelen redelijk scherp aan............toch gaan we op zoek naar een andere set want als je zover in het blok bent dan is dat de verstandigste keuze in onze ogen...........ook hier hopen we weer dat er nog een set te vinden is en dus afspeuren van het internet en met een beetje geluk vinden we ze. De nokkenaskettingspanner en dan doel ik op het rubberen stopje met stift wat je van buiten het blok kan verstellen is eveneens flink ingesleten...........een compelete set wordt gezocht. Tijdens de 1e rit een paar weken geleden slipte de koppeling regelmatig door...........gelijk maar een nieuwe set zoeken compleet met veren en ijzeren platen...........we zijn toch bezig en waarom niet gelijk vervangen. Het koppelingshuis is ietwat ingesleten maar met een vijl zorgen we dat dit niet meer voelbaar zal zijn, de rest achter dit deksel ziet er best goed uit en laten we dus gewoon zitten.
017.jpg

We hebben ons ook voorgenomen om het hele blok er weer als nieuw uit te laten zien, we zijn nog aan het bekijken of we de cilinders [koelribben] gaan stralen of dat het een poetskarweitje gaat worden met tandenborstels enz...........mochten er tip's zijn dan horen we die graag :P . Ik denk dat we op de goede weg zijn en een lijst wat we nog allemaal nodig denken te hebben voor de afbouw gaat mee naar de oltaimerbeurzen in de hoop dat we hier en daar het een en ander kunnen vinden waaronder bv;
-Complete pakkingset
-tankrubber
-spanningsregelaar
-carb revisieset
-2 X luchtfilter
-achterlicht-unit
-accu
-set banden [zit nu Continental's op]
-nokkenasspanner compleet
-zuigerveren
-alle lampies gaan we vervangen
-wat er nog nodig is.
Zodra we weer wat hebben gevonden van de onderdelen en we weer wat gedaan hebben dan volgt weer een kleine up-date voor een ieder die dit wil :D
 
Laatst bewerkt:
Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} !
Zie ook dit forum Pag 7 d.d. 03-02-2005

Nieuwe uitgebreide lijst;

C 72 Twin - Miss RoadRocket
CB 450 Twin - Roger Remschijf, TZ750 Owner, guazonni en RoadRocket
CB 250 Twin – Sorage, Backfire, CB2501972, Swoone, Pretpiloot en Sjaap
CB 360 Twin – Kaxan, Flatback en Biker thijs
CB 350 Twin – Honda Haas
CB 200 Twin - Motorfreak
CB 400 Twin - Yonni
CB 500 Twin - Ting Ting
CB 125 Twin – Xtrahairy
CM 450 Twin – Stadsguerilla

Nieuwe Twinmotards;
Swoone met een potente CB waarvoor hij nog wat moed en onderdelen zoekt,
Pretpiloot met een ‘blauwe meadowracer met koeievanger’,
RoadRocket met een zwarte bom die eigenlijk zo niet mag heten maar het zeker is, met piccie op een ‘nasty’ locatie!
Miss RoadRocket, uit de tijd van de pettycoat een echte Dream en Twin, dus hier thuis!
Als verrassing een piccie van de mooie strakke CB 125 Twin van Xtrahairy, een trendsetter?

Dan is er nog de CM 450 van Stadsguerilla, ’ t is een Twin en hij gaat waar de ‘ratten’ zijn!

Tot slot probeert Sjaap zijn CB 250 te slijten omdat het bloed kruipt...........


Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} ! Update :} !
TingTing !! ik heb ook nog een 500twin !! :+
 
hulde :} nog iemand die het licht heeft gezien in de winter!!
veel plezier !!

en voor je het weet heb je hem helemaal verbouwt ( omdat het blok nu toch eenmaal uit het frame is :+ )

topic is gemarkeerd :)
 
hulde :} nog iemand die het licht heeft gezien in de winter!!
veel plezier !!

en voor je het weet heb je hem helemaal verbouwt ( omdat het blok nu toch eenmaal uit het frame is :+ )

topic is gemarkeerd :)
Ik maak hem volledig orgineel [Cb200]............de Cb550 wordt wel een cafe-racer :P
 
Hierbij mijn twin brikje. Het is een cb250t uit 1978 met 60.000 km op de teller.
Of dit klopt weet ik niet.
Vorig jaar gekocht om iets te poetsen en rommelen te hebben.
Hij start niet graag bij koud weer...
Moet nog veel aan gebeuren; banden slecht, geen accu, hier en daar behoorlijk roest, ketting+tandwielen slecht etc. etc.
Zo af en toe dan tuf ik een stukje door de stad en buitenaf; snelweg hoort hij niet thuis.
Ben er overigens wel tevreden mee hoor....

(Afbeelding)

Jona, welkom! Ik ga als maar meer type CB's leren kennen en waarderen! Mooie vorm tank evenals de luchtfilterhuizen!
 
Gaan er morgen of van het weekend nog mensen naar de Vehikel in Utrecht? Ik wel namelijk, hopelijk een achterlichtje scoren en wat leuke dingetjes :) . En natuurlijk lekker rond kijken daaro 8-) . M'n digitale camera gaat mee, dus foto's zal ik denk wel proberen te posten hierzo :)
 
let goed op of je originele brandstof filters voor een twin kan begaan, want in de handel zijn ze schreeuwend duur, dus als je er nog een nodig hebt!

(mijnes koste bij de honda dealer 20 teujros)
 
Gaan er morgen of van het weekend nog mensen naar de Vehikel in Utrecht? Ik wel namelijk, hopelijk een achterlichtje scoren en wat leuke dingetjes :) . En natuurlijk lekker rond kijken daaro 8-) . M'n digitale camera gaat mee, dus foto's zal ik denk wel proberen te posten hierzo :)
Zondag zal ik er zijn met 2 A4-tjes onderdelen die ik zoek :X
 
Zo, morgen op naar de Vehikel. Thnx voor de tip! Ik ga denk ook een nieuw luchtfilter proberen te vinden voor een leuke prijs, nieuw/ander stuur, achterlichtje, rechter zijkapje in mijn kleur en nog wat dingen 8-) . Ik neem voor de zekerheid ook mijn werkplaatshandboek mee, ook al zullen ze er daar ook wel een paar hebben :P .

Trusten mensen, tis laat :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan