CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt.

weet iemand welk vliegwieltrekker ik moet hebben voor mijn cb450n?

ik wil het vliegwiel wisselen want het originele cb450n vliegwiel is lichter dan die van het nighthawk blok
 
bedankt.

weet iemand welk vliegwieltrekker ik moet hebben voor mijn cb450n?

ik wil het vliegwiel wisselen want het originele cb450n vliegwiel is lichter dan die van het nighthawk blok
de schroef waar je oliefilter mee vastzit heeft dezelfde draad, die kun je er ook voor gebruiken.
 
Wat leuk om deze motor hier weer terug te zien. Deze heb ik een aantal jaren geleden gebouwd. Loopt de motor nog goed? Hoop dat je er nog veel plezier van hebt :)

grappig, dan ben jij degene die bedenkt om een honda blok in een jawa te hangen.
de motor loopt, goed ... kan nog wel beter afgesteld worden als ik ooit de tijd vindt.
de motor ziet er iets anders uit nu en wordt regelmatig gebruikt om eindhoven en omgeving onveilig te maken.
 
grappig, dan ben jij degene die bedenkt om een honda blok in een jawa te hangen.
de motor loopt, goed ... kan nog wel beter afgesteld worden als ik ooit de tijd vindt.
de motor ziet er iets anders uit nu en wordt regelmatig gebruikt om eindhoven en omgeving onveilig te maken.

Mooi om te horen dat de motor nog goed loopt.

Dit was de eerste motor van mijn vader. Deze heb ik een aantal jaren geleden terug kunnen kopen met een kapot blok. Toen nergens een goed jawa blok kunnen vinden. Toen kwam er een Duitse Honda op mijn pad dus zonder Nederlands kenteken. Dit is het blok wat er nu onder zit.

Ben benieuwd naar de foto's hoe de motor er nu bij staat.
Mocht je de motor ooit willen verkopen mag je me wel een pb sturen. Misschien heb ik er dan wel intresse in:)
Hoop dat je er nog veel plezier mee hebt:)
 
zo ziet de motor er nu uit
full

klein beetje geschiedenis
- Frame was op 2 plekken gescheurd, deze opnieuw laten lassen
- 640 voorvork met schijfrem erop gezet (had ik nog liggen)
- race stuur eraf, kreeg hier kramp van, nu gewoon stuur
- toerenteller met wat erop erop gekleit
- kleine munitie kistjes erop gemaakt voor ketting & regenbroek e.d.
full
 
vooras werkt niet bij mij, ik heb een cb400f voorkant erin.
maar ik draai de oliefilterbout er in en dan?
Stevig aandraaien en dan op het vliegwiel tikken met een hamer. Ik gruwel er zelf ook van omdat ik altijd geleerd heb dat dat nooit mag, maar zelfs het officiele honda tooltje (dat 'kruisje') werkt op deze manier dus het zal wel goed zijn.
 
dat heb ik wel eens geprobeert maar dan lukt het nog niet,of is er nog een trucje die ik niet weet?
Oliefilterbout is hol, dat gaat niet lukken. Je moet dan een dikke ring of iets dergelijks tussen de astap en oliefilterbout leggen. De druk moet op de astap komen te staan.
En geef geen tikken op het vliegwiel maar op de kop van de bout.
 
Ga gewoon naar een knappe ijzerwinkel en koop een passende bout. voor een paar euri ben je dan helemaal klaar. Ik heb er toen ook eens een gekocht, dikke bout met fijnmetrische draad, een beetje boutenboer heeft die gewoon liggen.
 
Even voorstellen.....

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Honda CB400A uit 1978. Heb hem via motorshopper geruild tegen mijn Kawasaki KLE 500. De Honda is optisch in showroomstaat, technisch volgens mij ook uitstekend. Rijdt heerlijk, lekker rustig tokkelen. Ben altijd al gecharmeerd geweest van oude Honda's en ben er zeker tevreden mee. Het niet hoeven schakelen vind ik heerlijk....echt prachtig.

Wat is voor deze motor de beste oplossing voor een topkoffer? En heeft iemand nog iets liggen wat dat betreft?


full
 
Laatst bewerkt:
Even voorstellen.....

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Honda CB400A uit 1978. Heb hem via motorshopper geruild tegen mijn Kawasaki KLE 500. De Honda is optisch in showroomstaat, technisch volgens mij ook uitstekend. Rijdt heerlijk, lekker rustig tokkelen. Ben altijd al gecharmeerd geweest van oude Honda's en ben er zeker tevreden mee. Het niet hoeven schakelen vind ik heerlijk....echt prachtig.

Wat is voor deze motor de beste oplossing voor een topkoffer? En heeft iemand nog iets liggen wat dat betreft?


[afbeelding]

De 400a heeft toch 27pk?
Hij ziet wel mooi uit, ik zou er niks aan veranderen.

Voor je koffer heb ik geen idee
 
Ja 27 pk ja....niet zo veel maar vind hem nog prima meekomen. Ik ga er absoluut niets aan veranderen, wil alleen misschien wel een topkoffer voor mijn integraalhelm. Het liefst een originele oplossing ook, geen plastic ding van de lidl.
 
Volgens mij is hij begrenst door iets kleinere kleppen, mildere nokkenas en de Carbs.
Het lijkt mij wel lekker relaxt toeren op de Honda :]
 
ja, ik heb een krauser setje op mijn 400f van 75.
Is zover ik weet tijds-eigen om zo te zeggen.

Rekje is aluminium en pisbakkenstaal.

Past alleen geen helm in.

full
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand vlotterhoogte maat voor de cb250k4? In mijn boek staat 19mm maar dat kan nooit kloppen, dan sluit de vlotter nooit meer af. Ik heb ook maten van een cb350k er in staan en die gaan van 19, 21 en 26mm. Uitgaande van de vlotter stand lijkt mij 26 te kloppen, maar heb geen zekerheid
 
Vrouw had eerst deze erop, universeel koffertje en er past een helm in.
30t04yr.jpg


Nu heeft ze deze, zo te zien orgineel Honda, ff groter maar te laag om er een helm in te doen.
rkzxj4.jpg


't Universele koffertje is te koop voor 450 euri, dan krijg je er een mooie CM450E bij kado.
2z6z1jo.jpg
 
Laatst bewerkt:
in principe wel denk ik, de blokken van de cm400 en de cm450 zijn ook uitwisselbaar en die zijn 'tzelfde als die van de cb, zit alleen een andere nokkenas in als ik me niet vergis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan