CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
in principe wel denk ik, de blokken van de cm400 en de cm450 zijn ook uitwisselbaar en die zijn 'tzelfde als die van de cb, zit alleen een andere nokkenas in als ik me niet vergis.
ik heb in mijn cb450n een cm450 blok zitten, de nokkenassen zijn hetzelfde maar de cm heeft een veel zwaarder vliegwiel.

er zijn wel 27 en 43pk blokken maar volgens mij zijn de 27pk blokken vrij zeldzaam in nl.
 
GroteFoto-6UMNPF6Y.jpg


hoe gaat het met jullie cbtjes?
 
Ik heb wel een moderne CB twin, (CB500S 1999) maar die doet het nog OK.
Vorige week woon-werk verkeer gereden, oliepeil gecheckt, verder beetje gepoetst met lampenolie.
 
Laatst bewerkt:
Nog lekker aan het sleutelen aan de Bomber en de CB72, dus het mag nog wel een paar weken wat kouder zijn en de laatste weken van maart heel veel regenen om de pekel weg te spoelen, als het in april maar mooi weer wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat denk ik wel.

de hondamatic is vrij zeldzaam

ik heb er ergens een motorblad liggen met een test verslag van de hondamatic
 
Laatst bewerkt:
wat leuk :-) kan is er een mogenlijheid dat je dat kan in scannen?

Op dit moment ligt mijn Cb-tje helemaal uit elkaar, omdat ik het niet kan laten om hem een beetje te verbouwen. Heb ook een hele tijd met het idee gelopen om hem orgineel te houden, maar verbouwen leek mij leuker.
Ga ook kijken of er nog wat meer pit uit het blokje te halen valt.
 
Hij is oa begrensd door kleinere Carbs en de nokkenas.

Ik heb hier wel de nokkenas liggen van een cb450n maar weet niet zeker of die past.

Ik ga het blad even opzoeken
 
Ik heb de automaat gekocht met eeen heleboel onderdelen...
en heb nog verschillende carbs-sets liggen. Hoeveel mm is de 'begrensde' en heveel de normale?

Ook heb ik nog een compleet 400 5-bak blok liggen dus ik ga ook even kijken of de kop kan aanpassen :-)
 
volgens mij stond in het blad ook wat er begrensd was, ik ga morgen even kijken.

The 400 is the CB400 Dream and, like the manual version, is a four-stroke, twin-cylinder machine. The Auto's engine differs in tune from the manual and has 3obhp at 8ooorpm compared to 43bhp at o,5oorpm. Torque is down just a little to 20.251b ft at 6000, which is 2ooorpm lower down the rev range than its sister bike and much more useful for its semi-automatic gearbox which has just two gears. The modifications are by way of smaller carburettors, smaller ports and milder camshaft. The three-valves per-cylinder (two inlet, one exhaust) twin with chain-driven contra-rotating balance shafts in auto guise is a very smooth and well-mannered machine indeed, even if performance is riot a strong point.

volgens mij zitten 2x 32mm carbs op en bij de gewone 2x34mm
 
Laatst bewerkt:
Even een oproepje. Ik ben opzoek naar een CB250RS, heeft er iemand nog iets te koop?
 
Iemand nog baat bij een Honda CB400T '78 met blauwe plaat en twee kratten extra onderdelen (o.a. uitlaatbochten)? Staat al tijden geschorst in de tuin en mag van mij naar iemand die 'm wil rijden. Hoeft niet veel te kosten.
 
Hallo, mijn CB400N rookte wat olie op. Daarom heb ik de klepseals en de zuigerveren en olieschraapveren vervangen. Ook zijn de cilinders licht gehoond i.v.m. de nieuwe veren.
Nu rookt hij vanuit 1 cilinder (rechts) behoorlijk bij koude start. Als het blok warm wordt gaat het wel over.
Mijn vraag is hoe dit zou kunnen komen en of het kwaad kan.
Kan dit over gaan als de zuigerveren en de cilinderwand op elkaar ingelopen zijn?
 
Hallo, mijn CB400N rookte wat olie op. Daarom heb ik de klepseals en de zuigerveren en olieschraapveren vervangen. Ook zijn de cilinders licht gehoond i.v.m. de nieuwe veren.
Nu rookt hij vanuit 1 cilinder (rechts) behoorlijk bij koude start. Als het blok warm wordt gaat het wel over.
Mijn vraag is hoe dit zou kunnen komen en of het kwaad kan.
Kan dit over gaan als de zuigerveren en de cilinderwand op elkaar ingelopen zijn?
staan de carbs goed afgesteld?
bougies goed?

misschien verbrand links wel anders dan rechts
 
Iemand nog baat bij een Honda CB400T '78 met blauwe plaat en twee kratten extra onderdelen (o.a. uitlaatbochten)? Staat al tijden geschorst in de tuin en mag van mij naar iemand die 'm wil rijden. Hoeft niet veel te kosten.

oh, had ik ruimte gehad dan had ik er een hardtail bobbertje van gemaakt :]

dat is geen originele blauwe plaat zeker?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan