Scheurijzer

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Zou wel eens willen weten of er hier nog meer customrijers zijn met een liefde voor japans plastic.Krijg zelf altijd een warm gevoel bij een r1.Moet zeggen dat dit van de ss fietsen ook wel de enige is waar ik warm voor loop.Vooral van de harley jongens zou ik dat wel eens willen weten.
 
M'n Shadow is dan geen Harley, en m'n VFR geen SS, maar vele vinden het een rare combinatie.
Maar ik zou ze geen van tweeën weg doen.
 
ik heb ook geen HD
maar je wilt weten of ik van buikschuivers houd

nee niet echt krijg al rug klachten als ik iemand anders op zo n ding zie rijden
 
Niet zo heel erg met Japanners, maar als ik de 998 S van een collega van me zie (en hoor) dan krijg ik het wel warm... :9~
Ooit eens op een R1 gereden, maar da's niks voor mij.
 
Heb een jaar of 8 geleje een 916 demo een dag onder mijn kont gehad.Dat was ook kicke. :]
 
Ik kan alleen maar warm worden van Italiaans plastic
Zo'n Mille vinnik super. Ga d'r echter niet mee rijden, wordt ooit een keer m'n dood.....
 
racers interesseren mij zeer zekers ook wel!
als ik centjes genoeg hadkocht ik er een bij.

mijn voorkeur gaat bij racers echter toch ook wel uit naar V-twins (of L-twins)
het hoogtoerig karakter en gejank van een viercilinder trekt mij niet. maar wel dus bijv. de TL1000R VTR-SP1 RSV-MILLE of een DUC.


echter een brik a la cafe-racer trekt mij ook wel!

cb 550 of zo, gewoon voor erbij voor woonwerkverkeer enzo. (ga tenslotte toch wat verder van mn werk wonen waardoor fietsen minder aantrekkelijk is)
 
Mijn eerste bike was een Kawasaki ZZR 600.

Er is niks mis met Tupperware hoor; een Fireblade vind ik bijvoorbeeld best wel wat hebben, en een Duuc vind ik sowieso wel leuk. Als ik geld genoeg had, had ik een HELE vette Harley en een buikschuiver ernaast.

Tupperware scheurt lekker, maar ik vind het gewoon echt een veel mindere uitstraling hebben als een Harley. Daarbij hou ik meer van relaxed toeren. Als ik van allebei eentje zou hebben, denk ik dat ik voor zo'n 10% op zo'n scheurijzer zou zitten, voor als ik me ff lekker zou willen afreageren of zo. (Sowieso zou ik voor mijn nek en rug niet veel langer op zo'n Tupperware-bak moeten zitten.)
 
Laatst bewerkt:
Vind vooral een Voxan cafe racer erg mooi (ook lekker geluid met de Lexan uitlaten er onder) en zeer zeker ook de Buell lijn. Heb zelf in het verleden ook een paar vol kuip 'fietsen' gehad (ben niet vies van stevig gasgeven, vandaar dat ik mijn FXR ook heb omgebouwd met een en ander aan beter remspul + titanium spul in het motoblok + aangepaste carburatie), maar vind het leuker om een mooi motorblok te zien.
 
Ik heb nog een CBR 1000F in de garage staan die ik ook regelmatig even uitlaat, met erg veel plezier, alleen het doet me net niet zo veel als mijn HD.
 
Na eerst op (verbouwde) jappaners te hebben gereden, kan ik natuurlijk niet anders dan zeggen dat ik er wel 'wat' voor voel. Maar dat waren egenlijk niet meer als 'donoren'.Met ss heb ik nooit wat gehad; woon redelijk dicht bij het TT-circuit, maar nog nooit naar wedstrijden geweest (wel altijd langs de weg gestaan, van jongs af aan al).

Laatst op de 916 special carbon van een vriendeje gereden, en toch maar blij dat ik HD rij...... djiezus wat rijdt dat eng, je kin op de balhoofdplaten, eikel halverwege de tank, en dat ding trekt gewoon bij iedere versnelling het front omhoog. Zou echt heel erg slecht met me aflopen als ik dat zou rijden.

Ik kan de syling van een r1 ook wel waarderen, net als de Voxan, maar ik krijg het er niet warm mee van binnen. Duc's en andere Italjanen vindt ik voornamelijk mooi om het geluid, maar echt vernieuwend vind ik ze ook niet (als HD dat wel zou zijn, maar de stijl spreekt me gewoon meer aan).
 
Heb mijn buikschuiver voor ingeruild voor een custom..maar vind een R1/R6 nog steeds mooi. :}
 
Ach een Duc Monster vind ik wel leuk hoor! :)
Buell? Ja kweenie, op zich zijn het wel aardige dingen maar toch is het net niet wat qua uiterlijk.
 
ik heb ook geen HD
maar je wilt weten of ik van buikschuivers houd

nee niet echt krijg al rug klachten als ik iemand anders op zo n ding zie rijden

Eerste motor was een Vulcan....
En als je ergens last van je rug van krijgt... nou, dan is het ´n chopper.

Overigens ieder zijn passie... maar nee, niet meer voor mij. By de weg... zo´n tupperwarefiets doet het voor mij ook niet hoor.

:r
 
Ach een Duc Monster vind ik wel leuk hoor! :)
Buell? Ja kweenie, op zich zijn het wel aardige dingen maar toch is het net niet wat qua uiterlijk.
Buell moet je toch eens een middag op rijden TOT.Niet zoveel vermogen maar remmen en sturen. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan