Ervaringen Triumph Speed Four: Vermeldt ze hier!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperLuke

MF'er
21 okt 2004
80
0
Zuid-Holland
Hallo naakte MF'ers,

Willen degene die ervaring hebben gehad met of misschien
nog in bezit zijn van een Triumph Speed Four vertellen
wat ze er van vinden.......

Ik denk er nl. over om er een te gaan kopen :] .


Alvast bedankt voor de komende reacties!
 
Hallo Hallo,

Dscn2238res.jpg


Wat wil je weten?

Okay ik vertel gewoon mijn ervaringen.
De s4 kost bij de dealer nu 8999. Echter bij Ultimate rotterdam verkopen ze ze al een lange tijd voor 7999. Deze korting moet je dus overal kunnen bedingen.

Injectie kan beter, er is enig aan-uit effect tussen de 3- en 4000 toeren. Een nieuwe mapping kan hier verandering in brengen. Ik heb momenteel een carbon demper en een nieuwe map komende (volgende week, ik laat je weten hoe het is)

Performance: de s4 is een makkelijk te sturen bike. Vooral als je een speed triple stuur op zou zetten (gaat er zo op zoner boren). Ik wilde het doen maar de clipons bevallen me eigelijk prima. Je hebt 98 pk onder je reet die voornamelijk komen als je voorbij de 7000 toeren gaat. Het koppel is wel okay maar je voorkant komt alleen uit zichzelf omhoog als je goed en hard doortrekt in zijn 1. In zijn 2 heeft hij een hupje nodig maar dan gaat hij ook.

LOOKS: van bepaalde kanten kan hij er best normaal uitzien, de s4 moet je dan ook uit de "speciale" hoek bekijken.

bv zo:
SPEEDFOUR_Black_z.jpg

zo
triumphspeed4c.jpg


Ik kan die ene wallpaper even niet vinden waar hij op zijn coolst is.

De s4 was voor mij een goede aankoop waar ik nog steeds geen spijt van heb. Het is en blijft een triumph en dat maakt het gevoel al goed. Het is iets waar ik me fijn op voel en dat is belangrijk als je een merk als dit kiest.

Ook samen rijden gaat trouwens prima op de s4.

Het is mijn eerst motor dus voor degene die hun pols kunnen bedwingen en zich sensible op de weg kunnen bewegen is het prima.

Zo superluke, nu eerst je RBW nog!
Oh, en "vermeld" in de topictitel moet met slechts een D niet DT.


En tot slot: volgens mij ben ik de enige Speed 4 rijder op dit forum. Ik heb er iig nog niet meer gezien. (ook op de weg niet!!) Maar het bekijks is er vaak niet minder om.

 
Laatst bewerkt:
Nou Dinictus,

Brute :9 fiets en bedankt voor al je info! Is het waar dat de
Speed Four stroef schakelt, wat ik gelezen heb in verschillende
testen? En waar heb jij hem gekocht, want ik hoor niet zulke goede
verhalen over Ultimate Motors.........

En trouwens die mooiste wallpaper wil nog wel effe zien..... *D

Laat het me weten hoe je veranderingen (uitlaat/mapping) bevallen.

Thanx Superluke.......
 
Ultimate is wel okay. Geen superzaak, In de zaak is het vaak heel rustig. Anyway ze zaten het dichts in de buurt en die aanbieding die ze hadden was wel erg okay. Ik geloof aleen niet dat ik een leenmotor meekrijg als ik een beurt laat doen maarja.

Wat betreft het schakelen, dat is niet waar, hij schakelt prima. Ik heb maar 1 dag op een jap gereden (gsxf600) en okay ik moet toegeven dat dit nog iets strakker schakelt maargoed, de s4 schakelt gewoon lekker.

Ik laat je weten hoe het me vergaat met de pijp en de mapping.
 
TerroR™
1499.gif


Alsof we zoveel ontzag moeten hebben voor jouw susukieee. Is die dan zo veel toffer dan de Triumph speed 4? Wat kom je in dit topic doen joh.
 
TerroR™ (Afbeelding)

Alsof we zoveel ontzag moeten hebben voor jouw susukieee. Is die dan zo veel toffer dan de Triumph speed 4? Wat kom je in dit topic doen joh.
Laat maar gaan joh zulke gasten wat moet je daarmee ? zegt Driver die zelluf ook jappen rijdt maar zo,n Speed fourrrrrrr gewoon een hele leuke fiets vindt
 
Ik wil misschien een zwarte Speed Four kopen, maar heb nog wat vraagjes:

* merk voorvering: "eigen-merk" of van een andere fabrikant ?
* merk achtervering: "eigen-merk" of van een andere fabrikant ?
* merk voorrem
* merk achterrem
* merk + type standaard montage banden

Dit ivm het meenemen van vervangingsvering in de aanschafprijs...

Vast bedankt !
 
Merk veren: Eigen Triumph voor zover ik kon zien. Vering is instelbaar.
Merk remmen: Eigen Triumph met Nissin zuigers
Merk banden: Bridgstone battlax BT01 Radial.

Glad to be of service.
 
Prima. Alleen de injectie kan beter. Soms wat horten en stoten maar ik rij bijna full time door de stad. Er komt een nieuwe pijp en een nieuwe mapping aan maar dat duurt blijkbaar errrug lang. Voor de rest heb ik mijn verhaal al gedaan.

Weet niet waar je woont maar je bent welkom om een keer te komen kijken.
 
Woon in Utrecht. Dus ik ga ook stad rijden.
Met de SV lukt dat lekker... hoeft niet veel toeren te draaien.

Als ik tzt echt ga beslissen kom ik graag een keertje kijken.
Erg vriendelijk van je !
 
zeker nagedacht over de Speed Triple
alleen de prijs is gewoon te hoog

maar vooral de nieuwe Triple is erg mooi
en het geluid !!!
 
Heb de speed four nieuw zien staan aan 6500 euro. Is weliswaar in een motorzaak in Brussel. Heb zelf ook nog overwogen deze te kopen. Prima motor als ik er de tests op na las. Maar is uiteindelijk toch Z 750 geworden.
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor!

Alleen jammer dat er tegenwoordig onder de Triumph's Yamaha blokken zitten.
Dan is het eigenlijk geen echte meer....

succes!

mvg nico

Wie heeft jou deze onzin op de mouw gespelt? :?
Triumph gebruikt eigen blokken, in de laatste moto 73 stond een leuk artikel met foto,s over de Triumph fabriek.
Ik krijg een paar keer per jaar het Triumphblad RAT. in de bus en daar staan regelmatig artikelen in met foto,s hoe de diverze modelen geproduseerd worden en wordt er toch echt over eigen ontwikkeling gesproken.

ps. yamaha mocht willen dat zij zo,n perfect driecilinderblok in hun gamma hadden. :) ;)
 
Hij zal het waarschijnlijk over de 4 cil blokken hebben maar dat wist ik ook niet hoor. Bron?

de 3 cil zijn iig echt wel van TRiumph en van niemand anders.
Ik krijg ook de torque, tof blad.
 
Ik rij nu ongeveer een half jaar met een speed four en het is een zalige moto voor wie nog niet veel ervaring heeft.
Je kan je nog eens veroorloven om een bocht niet juist aan te nemen hij corrigeert nog heel goed.
Ik heb er wel een ander stuur laten opplaatsen en het enige nadeel is dat alles
wat boven de 140km/h gaat niet meer fun is vanwege de wind.
Ik heb mijn speed four nu ingewisseld met enige opleg voor een speed tripple van hetzelfde jaar. (altijd mijn droommoto geweest)
De speed four is een leuke moto om alleen met te spelen maar wanneer je een partner hebt en samen 150kg weeg dan verlies je enorm veel van je vermogen en ik vind persoonlijk dat er dan niet veel "fun" meer te beleven valt.
Maar als beginnende rijder is hij zeker een aanrader.
 
^^ Dan zou ik daar eerst eens wat aan doen.

En by the way ook met 2 personen kom je met 98 pk nog een heel end hoor. Je kan er prima op toeren met 2 personen. Als samen rijden een bijzaak is, dat je gewoon in de zomer eens wilt doen, dan kan het prima. En dan heb je aan de speed triple net zo weinig tenzij je wilt dat je chicka van je moto dondert als je hard optrekt.


 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan