Aanschaf Marauder 800

Cesar600

Rookie
15 jan 2005
26
0
Rotterdam
Hallo,
Ben van plan om binnenkort een 2e hands Marauder 800 te kopen en ben nu een beetje aan het rond lezen op het forum.
Weten jullie misschien of er ergens een roadtest staat op het web.
Zo heb ik wel al gelezen dat het zadel wat minder is en dat je de motor een beetje op toeren moet houden dus niet te veel af laten zaken in toeren.
Zijn de Marauder rijders tevreden?
Alvast bedankt voor de info
Gr. Cesar
 
........... en dat je de motor een beetje op toeren moet houden dus niet te veel af laten zaken in toeren.
Kan ik me moeilijk voorstellen. Dit soort cruisers hebben doorgaans veel koppel bij weinig toeren, zoals bijv. mijn Shadow.
Een paar jaar geleden wel een op gereden, maar dat waren hooguit 10 km en geen ervaring, dus qua ervaring kan ik er weinig over zeggen.
Huur er eens een, of maak een testrit zou ik zeggen.
 
Ik heb er eens 1 gehuurd voor een weekend. Dat van die lage toeren klopt inderdaad. Hij gaat dan bokken. Hoog in de toeren voelde de motor zich echter ook niet lekker bij. Die korte powerband is mij het meest bijgebleven als negatieve ervaring. Ik zou daar goed op letten tijdens een proefrit. Schakellui rijden zit er niet echt in.
 
Tja en das nou net wat ik zoek, een beetje schakel lui rijden.
Welke v twin zou deze eigenschapen meer hebben? De intruder misschien?
 
Ja intruders staan ook bekend om de bottom power die ze hebben. Kheb een vs700 gehad en dit reed ook geweldig. Had op een gegeven moment wel de behoefte aan een wat grotere motor met wat meer power. De vs1400 heeft een geweldig koppel en is heel schakellui.
Uiteindelijk toch voor de shadow VT1100 gekozen omdat deze wat groter en massiever over komt. Vergelijkbare motor kwa rijden vindt ik.
 
Nu las ik bij de VT 1100 hydraulische klepbediening, betekend dit nooit geen gestel enzo.
Cardan geen ketting dus.
Lekker onderhouds vrij, of moet er in een cardan ook nieuwe olie na zoveel km.
Is ook een 4 bak dacht ik, ook de latere modellen?
 
Ben absoluut geen techneut, maar de olie voor de cardan is volgens mij bij mij maar een keer vervangen. Zit volgens mij ook maar een klein beetje olie in.
De mijne is een 4 bak, er zijn ook 5 bak shadows, alhoewel je die volgens mij minder vaak ziet.
 
Een Vulcan 1500 4-bak, ook met cardan en hydraulische klepbediening, uiteraard onderhoudsvrij, voor de rest een zeeeer koppelrijke motor, (heb ook nog een Intruder 1400 gehad, was iets minder) en relatief zuinig, maar 5,5 liter/100km.
En die verkoop ik ook.!
 
tja, wat moet een mens gaan zeggen...
ik rij zelf met een marauder 800 en ik vind die uitstekend (eigen kind, schoon kind).
als je veel afstand wil afleggen en wat gemakkelijk wil rijden op de autostrade dan is de 5de versnelling eigenlijk eentje te weinig. Het hadden er gerust 6 mogen zijn. Dan reed ie wat gemakkelijker. Die opmerking lees je bijna overal.
Kwestie van power, ik vind dat al meer dan genoeg. Optrekken tot de 110 is zeer leuk maar dan ben je idd al door je versnellingen gegaan maar dit is normaal voor een chopper? De topsnelheid is zowiezo 155 dus wat wil je.
ik vind het vooral leuk op kleiner weggetjes gezellig wat op te trekken, vergeet niet dat pedaaltjes vrij snel aan de grond zitten (zelf nog niet voorgehad maar wel al opm gehoord). Nu, ik moet zeggen dat voor je de pedaaltjes aan de grond rijdt, de motor je al laat voelen dat dit niet hoort
Let vooral op je zithouding, de motor zit laag en de afstand tot de pedalen bepalen of hij voor jou past of niet.

Maar persoonlijk vind ik het een zalig machine, prachtige looks, geen high tech nonsens
 
Terug
Bovenaan Onderaan