Keuzes..

mazzel

MF veteraan
16 apr 2004
1.257
1
Friesland
Bijna is het zover, ik ga over 6 tot 8 weken een motor kopen. Heb op de Honda Shadow 750 ACE gereden en Volusia 800. Kon niet zeggen dat ze te licht zijn maar lees nogal eens dat, wanneer het kan, je beter een zwaardere motor kunt kopen. Ik heb (straks) een budget van 6.500 en twijfel tussen de Kawasaki VN 1500 Classic en de Susuki VL 1500 LC.
Ik weet wel wat ik mooi vind maar mijn technische motorkennis is gelijk aan 2 jaar zandbakervaring.
Zijn dit betrouwbare motoren? Graag adviezen!!
 
Bijna is het zover, ik ga over 6 tot 8 weken een motor kopen. Heb op de Honda Shadow 750 ACE gereden en Volusia 800. Kon niet zeggen dat ze te licht zijn maar lees nogal eens dat, wanneer het kan, je beter een zwaardere motor kunt kopen. Ik heb (straks) een budget van 6.500 en twijfel tussen de Kawasaki VN 1500 Classic en de Susuki VL 1500 LC.
Ik weet wel wat ik mooi vind maar mijn technische motorkennis is gelijk aan 2 jaar zandbakervaring.
Zijn dit betrouwbare motoren? Graag adviezen!!

Ik zou zeker voor de Suzuki gaan. Die is technisch veel betrouwbaarder dan de VN1500. Alleen het chroomwerk van Suzuki laat wel eens te wensen over. Bovendien vind ik de Intruder een mooiere vormgeving hebben, maar dat is een persoonlijke smaak.

Succes met jouw keuze! ...en voor 6500 Euro moet dat zeker wel lukken.
 
eeh die versnellingsbakken van die vn zijn ronduit kut.
die intruder 1500 heb al eerder over geschreven maar dat had meer betrekking op uiterlijk dan op de techniek van die bankstellen.
mar eh als je 6500 pleuro te besteden heb waarom ga je dan niet voor een h-d sportster of nog beter en zeker exclusiever maar zeker zo betrouwbaar als een japanner een triumph speedmaster of amerika
 
speedmaster
full
 
eeh die versnellingsbakken van die vn zijn ronduit kut.
die intruder 1500 heb al eerder over geschreven maar dat had meer betrekking op uiterlijk dan op de techniek van die bankstellen.
mar eh als je 6500 pleuro te besteden heb waarom ga je dan niet voor een h-d sportster of nog beter en zeker exclusiever maar zeker zo betrouwbaar als een japanner een triumph speedmaster of amerika
Thnx ga zeker kijken, het gaat mij om een zware chopper zonder veel sleutelwerk. Dat wil ik ook leren, maar dan uit nieuwschierigheid en niet uit noodzaak.
 
Thnx ga zeker kijken, het gaat mij om een zware chopper zonder veel sleutelwerk. Dat wil ik ook leren, maar dan uit nieuwschierigheid en niet uit noodzaak.

Kom op Mazzel; met dat geld koop je een zeer betrouwbare, goedrijdende en sleutelvrije sportster. Misschien wel een 1200 (al dan niet een 883 met een conversie erbij). Hoeveel 'zwaarder' wou je het nog hebben? En je hebt gelijk een 'echte'..... En eentje die later tenminste nog wat geld opbrengt.

Informeer maar eens links en rechts over de betrouwbaarheid van sportsters (bijvoorbeeld bij Jeroen / Snakes in Skarnegoutum of bij Daan in Steggerda). Geen verkooppraatjes, maar gewoon (al dan niet geïmporteerde) friese HD-nuchterheid.

Je woont nota bene in friesland = HD-land, man. ;)
 
Het is hier al vaker gezegd, maar ook ik zou zeker voor een Sportster gaan.
 
Geen VL 1500 vanwege de zwaar verouderde techniek die toegepast is.
Startmechanisme werkt middels een de-compressie kabel en kleplichter.
Bij elk jaar nieuw, niks mis mee.
Maar bij een fiets van 6500 = een 98 er (ik weet er 1 voor 5000 te staan) krijg je daar spijt van, rek gaat eruit, je blijft stellen, en dat is niet zo erg, maar dan start ie domweg nier meer.
Die 1500 is een -als je ervan houdt, ik kick er niet op- een leuke fiets, met weinig pk's, wel goede trekkracht onderin, in een leuke verpakking, maar antiek blok. (en arbeidsloon is duur) Ik zou dan een Honda, persoonlijk een VTX 1800, of gewoon een lekkere showvel nemen, daar is voor datgeld ook wel aan te komen, en waardevast. De VL 1500 daalt in waarde zeer snel.
 
Geen VL 1500 vanwege de zwaar verouderde techniek die toegepast is.
Startmechanisme werkt middels een de-compressie kabel en kleplichter.
Bij elk jaar nieuw, niks mis mee.
Maar bij een fiets van 6500 = een 98 er (ik weet er 1 voor 5000 te staan) krijg je daar spijt van, rek gaat eruit, je blijft stellen, en dat is niet zo erg, maar dan start ie domweg nier meer.
Die 1500 is een -als je ervan houdt, ik kick er niet op- een leuke fiets, met weinig pk's, wel goede trekkracht onderin, in een leuke verpakking, maar antiek blok. (en arbeidsloon is duur) Ik zou dan een Honda, persoonlijk een VTX 1800, of gewoon een lekkere showvel nemen, daar is voor datgeld ook wel aan te komen, en waardevast. De VL 1500 daalt in waarde zeer snel.
\
He Hulzie bedankt voor de tip. Had al een zoekpodracht uitstaan voor de VL. Blijft de Honda, en Kawa over. Weetr iets over de zwakte/sterkte analyse van deze machines? Toegegeven, viel me al op dat je zo'n zware machine (VL) kon krijgen voor dat geld...
 
Geen VL 1500 vanwege de zwaar verouderde techniek die toegepast is.
Startmechanisme werkt middels een de-compressie kabel en kleplichter.
Bij elk jaar nieuw, niks mis mee.
Maar bij een fiets van 6500 = een 98 er (ik weet er 1 voor 5000 te staan) krijg je daar spijt van, rek gaat eruit, je blijft stellen, en dat is niet zo erg, maar dan start ie domweg nier meer.
Die 1500 is een -als je ervan houdt, ik kick er niet op- een leuke fiets, met weinig pk's, wel goede trekkracht onderin, in een leuke verpakking, maar antiek blok. (en arbeidsloon is duur) Ik zou dan een Honda, persoonlijk een VTX 1800, of gewoon een lekkere showvel nemen, daar is voor datgeld ook wel aan te komen, en waardevast. De VL 1500 daalt in waarde zeer snel.

Sinds dit jaar zit er injectie op de VL 1500, dus ZO verouderd is die nu ook weer niet he.
Zelf zou ik voor de Vulcan gaan, de huidige Vulcans zijn minder loom dan de Intruder en veel mooier gelijnd!
 
Sinds dit jaar zit er injectie op de VL 1500, dus ZO verouderd is die nu ook weer niet he.
Zelf zou ik voor de Vulcan gaan, de huidige Vulcans zijn minder loom dan de Intruder en veel mooier gelijnd!

Dan praat je qua prijs over bouwjaar 97/98. Zijn er nog bijzonderheden aan deze Vulcans?
 
Ja, ze willen graag op HD's lijken ;) .

Begrijp ik nu goed, Mazzel, dat Sportster niet (meer) op je lijstje staat?
Nog wel, maar wat ik gezien heb, vind ik wat "iel" En bj varieert nogal.(en techniek is nog niet mn beste kant) .
Daarnaast vind ik de HDlook wel mooi :X
 
......(en techniek is nog niet mn beste kant) .
Daarnaast vind ik de HDlook wel mooi :X

Is het dan niet slimmer om een HD te kiezen? De techniek van HD is voor de meeste 'leken' nog wel te begrijpen, dit in tegenstelling tot de vette Jap-cruisers. Hiervoor moet je al gauw naar een dealer voor de meest simpele beurtjes, ivm afstelgereedschap etc.en dan begint de teller pas goed te lopen. En wat betreft de ieligheid; daar is snel en redelijk betaalbaar iets aan te doen als je tijd en zin hebt.

Maar het is je eigen keuze; ik heb ook al eens geprobeerd een vriend van me te overtuigen, is ook niet gelukt (heeft nu een 1600 WildStar, behoorlijk verbouwd, met het prijskaartje van een zeer goede FLH.......onbegrijpelijk). Tja, keuzes... moet je toch zelf doen. En hij is er blij mee, en daar gaat het uiteindelijk om.

Maar onthoud 1 ding; als er 9 standaard Jap-cruisers naast elkaar staan, en 1 HD (sportster).....mag jij raden waar iedereen naar kijkt. En waarom. Uiteindeljk is het toch 'het origineel'.

suc6

"If I have to explain....etc." gaat nog steeds op. Blijft voer voor pychologen, denk ik ;)
 
Een modernere Evo sportster is OK. Hoef je geen vertand van techniek te hebben, starten en rijden maar.
 
Ook de nieuwe VL 1500 heeft nog mechanische kleplichters, en de-crompressie kabels dus, blijft mooi fietsie met een zwaar antiek blok, want injectie hab een beetje jap in 98 al...............
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
45
Weergaven
5K
Anoniempje728
A
Terug
Bovenaan Onderaan